Nu al 11 procent meer vuurwerk verkocht in 2011

ylke

VWC lid
Veenendaal, 28 december 2011 - De gemiddelde vuurwerkbestelling in 2011 ligt 3 euro hoger ten opzichte van de bestellingen van vorig jaar. Totaal is er nu al 11 procent meer vuurwerk in de voorverkoop verkocht, dan in 2010.

Deze cijfers zijn naar buiten gebracht door GBV WECO, één van de twee grootste vuurwerk importeurs van Nederland. Het bedrijf is bekend geworden door het exclusieve PROLINE Vuurwerk dat sinds 1998 de markt veroverde.

Snelle groei door internet
De groei is gigantisch toegenomen met de komst van het internet. Nu wordt al meer dan 10 procent van de totale vuurwerkverkoop online besteld. Mensen doen hun bestelling op bestelvuurwerk.nl, inmiddels de grootste online vuurwerkwinkel van Nederland. Er zijn mensen die voor 2.500 euro vuurwerk bestellen om met de buurt de jaarwisseling op een spectaculaire manier te vieren. Daarnaast werken de social media als Twitter en Facebook in 2011 enorm mee doordat de vuurwerkfans veel reclame maken voor hun favoriete merk.

GBV WECO
Door gedeeltelijke overname door een Duitse partij, WECO Feuerwerk is GBV Vuurwerk nu een van de grootste spelers van Nederland met ruim 350 aangesloten vuurwerkdealers. WECO Feuerwerk is de grootste vuurwerk leverancier van Europa met een eigen productiefaciliteit. Daar worden per uur 10.000 vuurpijlen geproduceerd in een geautomatiseerde fabriek.

GBV-Weco

Laatst bewerkt:
één van de twee grootste vuurwerkimporteurs? Lijkt me dat dat Wolff en Lesli zijn of onderschat ik GBV-Weco nu?

Wat heb je aan een groot opslag als je er niks mee doet....

Royal enzovoorts hebben kleinere opslag plaatsen, maar doen er wat mee!:D

Lesli, Broekhoff en Wolff lijken me de top drie. Misschien hoort Schuurmans daar nog tussen?

Wel timmert GBV-Weco flink aan de weg met hun benadering om internet een steeds grotere rol te laten spelen. Dat doen ze volgens mij wel goed. En Weco is natuurlijk wel een hele grote speler in Duitsland. Ik denk daarom dat GBV wel een slimme stap heeft gezet om samen te gaan. Nu de kwaliteit van het siervuurwerk nog flink omhoog zien te krijgen.

Wat heb je aan een groot opslag als je er niks mee doet....

Royal enzovoorts hebben kleinere opslag plaatsen, maar doen er wat mee!:D

Hoeveel winkels verkopen Royal? In in de provincie Groningen zover ik weet niet 1.

Terwijl hier veel broekhoff en lesli te krijgen is. De bedrijven benutten de opslag ruimtes dus wel.

Als je freak kijk je natuurlijk met andere ogen naar een merk als de normale consument. Die kijken gewoon welke winkel het dichtste bij is.

Hoeveel winkels verkopen Royal? In in de provincie Groningen zover ik weet niet 1.

Terwijl hier veel broekhoff en lesli te krijgen is. De bedrijven benutten de opslag ruimtes dus wel.

Als je freak kijk je natuurlijk met andere ogen naar een merk als de normale consument. Die kijken gewoon welke winkel het dichtste bij is.

Ik bedoelde meer kwa producten he,

Als je kijkt wat voor moois royal heeft, tegen goedkope prijzen, en nog een met voordeel te krijgen....

Royal is hier heel makkelijk te verkrijgen,
Zit in Rhenen (Vlakbij Ede, Veenendaal etc.)

Is toch ook goed?:rolleyes:

Was GVB niet samen gegaan met weco dan was GVB denk ik minder goed er van af gekomen.
Maar dat is mijn gedachte gang.
Maar de gemiddelde consument is blijk baar tog nog tevreden over GVB/Proline.
Ik als liefhebber iig niet.

Gbv kan zeker de marktleider worden hier in nederland.Als ze de zelfde kant op gaan met weco zo als het is duitsland is,dus leuke cakes tegen lage prijzen dan heb je het gat in de markt.

Back
Bovenaan