NOS Journaal: Jessica van Spengen op vuurwerkjacht in België

RedBaron

Pyroworld
NOS Journaal: Jessica van Spengen op vuurwerkjacht in België

Al jaren trekken er Nederlanders naar België om daar vuurwerk te kopen. Consumenten liepen dan wel kans op inbeslagname en een boete. Maar sinds juli is er het Europese CE-keurmerk dat op vuurwerk moet staan en ervoor moet zorgen dat overal hetzelfde wordt verkocht. De politie controleert daarom nauwelijks meer. Maar is dat terecht?

video: *klik*

Er is zo te zien gefilmd bij Edruco binnen. Uitleg wordt gegeven door de zaakvoerder van Edruco

Hahaha erg kort filmpje. Maarja, wat voegd dit filmpje voor waarde toe? Paar jaar terug hadden ze al paar van dit soort filmpjes gemaakt, en nu komt er precies hetzelfde uit. Alleen het woordje CE-keurmerk komt er dan in voor..

Wat ik zo mooi vind aan het filmpje is dat onze Staats omroep nu zelf min of meer loopt te verkondigen dat het nu is toegestaan om in België je vuurwerk te kopen. CE gekeurd vuurwerk welliswaar, wat gewoon ook nu niet mag hahaha.

De keuring waar Koen hier overigens in het filmpje over spreekt zijn de eigen keuringen in België, en dus niet CE gekeurd. Het is daarom ook dat Belgie nog langer hun eigen gekeurde vuurwerk mag blijven verkopen, en dus pas later verplicht CE keuringen moet\gaat invoeren.

prachtig altijd die reportage met foutieve info :p

of er een ce keurmerk op staat is toch wel belangrijk maar het gaat toch over de aantal gram die in het vuurwerk zit (of per buif of knaller) die regels zijn anders toch of heb ik het nu fout??

Ik heb het half gezien.
Kansloos met een grote K.

Ik dacht na het filmpje aan iets.
Stel de Cobra 6 komt door de CE keuring...
Let wel op, dat de jourmnalisten dat verhala van die CE keuring verkeerd hebbenn...

Dan komen op alle verboden vuurwerkartikelen standaard het CE logo en je kunt vrij de grens over...weer om te gillen wat leven we toch in een geweldig land.

Dan komen op alle verboden vuurwerkartikelen standaard het CE logo en je kunt vrij de grens over...weer om te gillen wat leven we toch in een geweldig land.

Tsja belachelijk.:bonk:

Wel is belangrijk om te weten dat dit met uitzondering van de in Nederland geldende wetten kan.

Bijvoorbeeld in Nederland willen we ook na de volledig Europese invoering van de CE-keuring op vuurwerk voor consumenten geen flash in onze knallers, dan zetten we dit in een herziene versie van het nu al bestaande vuurwerkbesluit en zijn we nog steeds het braafste jongetje van de klas.:sad:

Groet,

Ik snap zoiezo niks van de CE nederland hamert erop dat iedereen de zelfde standaart gebruikt. Maar tegelijk mag iedereen afwijken van deze regels.

Ga eerst regels overeenkomen wat mag en niet en hou je daar dan aan. Dan voorkom je al een groot gedeelte import.

Ik denk ook dat het gebruik van flash in knallers in nl toch zeker een groot gedeelte illegale import zal tegen houden.

Als alle agenten echt gehypnotiseert zijn om vuurwerk te zoeken ZONDER CE-logo , dan kan je zelfs nog beetnemen aan de grens of bij een bezoekje thuis..

Vind het maar een kromme regel. Je hebt mazen in de wet, maar dit is wel echt een grote!

Ik snap zoiezo niks van de CE nederland hamert erop dat iedereen de zelfde standaart gebruikt. Maar tegelijk mag iedereen afwijken van deze regels.

Ga eerst regels overeenkomen wat mag en niet en hou je daar dan aan. Dan voorkom je al een groot gedeelte import.

Ik denk ook dat het gebruik van flash in knallers in nl toch zeker een groot gedeelte illegale import zal tegen houden.

Nederlandse importeurs die bij TNO hun vuurwerk producten hebben laten keuren hebben zo ie zo pech. Want die keuringen zijn zoals ik begrepen heb niet goed, en dus afgekeurd. En ik heb verder begrepen dat TNO weer van de lijst van erkende keurings instanties\laboratoriums is afgegooid.

Dit omdat TNO een eigen wijze erop na hield qua keuringen begreep ik. En dus niet comform deze CE standaard\eisen handelden. Maarja wat verwacht je ook van een Voormalig staats bedrijf..

Het hele CE verhaal kan nog wel eens leuk eindigen. Het is zoals 500 gram zelf al zegt. plak er een CE stickertje op met een nummertje, en voila..Voor de argeloze politie agent, die denkt dat het met zo een sticker of label op het product wel goed zit, laat het door..

Back
Bovenaan