Noorwegen verbied vuurpijlen vanuit hand

Ruben

VWC lid
Stond vandaag een piepklein artikel over vuurwerk in Noorwegen.

Het is namelijk zo dat sinds gisteren het verboden is om tijdens de jaarwisseling vuurpijlen af te steken vanuit de hand. 70% van alle ongevallen met vuurwerk komt hierdoor volgens peilingen.

Best wel maf om te zien, die mensen steken een pijl af en kijken er niet eens naar.:shocked: Gaan gewoon meteen door naar de volgende pijl.

Vroeger was het in Nederland ook gebruikelijk om kleine vuurpijlen vanuit de hand te schieten. Achterlijk natuurlijk, zeggen we nu, maar onze Opa's wisten niet beter. Er werd zelfs een speciaal lanceerflapje meegeleverd.

babypijl2.jpg

bron: http://www.kanonslagen.com/

Cameo

Haha, geweldig Nick, weer wat geleerd, wist dit totaal niet! :D
Met die dingen kan het enigszins, al zal je wel warme handen hebben haha, maar die pijlen die ze bedoelen zijn denk net even groter haha, bizar hoor. Op dat filmpje ook te zien, niet normaal, hij zou maar in je hand knallen, ben je zeker wel klaar met stoken hoor. :bonk:

Haha gelukkig zijn ze er wel op tijd bij. Je moet toch met de tijd mee he :wink:.
Een lachwekkend mediabericht op zich.

`Heeft iemand dat filmpje over dat jaarlijkse feest(ik weet niet welk land)
waar tussen 2 dorpen zo'n "vuurpijlen gevecht"word gehouden.
OP dat filmpje steken ze echt bizar veel en snel vuurpijlen af vanuit de hand 1 schiet en een ander geeft aan.
Volgens mij staan ze in het topic filmpje gevonden op internet zou iemand die hier willen neerzetten?past goed bij dit topic

dit is een zeer terecht verbod wie steekt er pijlen af uit de hand .
geen wonder dat je dan wat overkomen kan .

@ cameo : ik weet niet beter dat je een pijl uit een vles moet afsteken .
maar als ik jou post lees dan denk ik van : was dat nederland :shocked: ????

`Heeft iemand dat filmpje over dat jaarlijkse feest(ik weet niet welk land)
waar tussen 2 dorpen zo'n "vuurpijlen gevecht"word gehouden.
OP dat filmpje steken ze echt bizar veel en snel vuurpijlen af vanuit de hand 1 schiet en een ander geeft aan.
Volgens mij staan ze in het topic filmpje gevonden op internet zou iemand die hier willen neerzetten?past goed bij dit topic

Jij bedoelt een vuurwerkfeest op het eiland Chios in Griekenland, waar twee kerktorens elkaar rond pasen bestoken met vuurpijlen en wie het eerste de bel raakt gewonnen heeft. Op de naam van et dorpje kan ik even niet komen.

Ik heb de film gevonden!!

Filmpjes gevonden op internet pagina 30 post 450 gepost door fred.
Ik kan hem hier vandaan niet door linken wil iemand dat voor me doen?

Hier nog even een disclaimer van mijn kant:

De posts die ik plaats en de filmpjes hierboven zijn puur ter informatie, om te laten zien hoe men in andere landen en culturen (soms) met vuurwerk omgaat.
Vuurwerkgebruik is dus in elke cultuur anders.
Voor de veiligheid is het beter om vuurpijlen af te steken met behulp van een daartoe geschikte vuurwerkhouder.
Pijlen stijgen soms niet op en geven dan hun boeket af op grondhoogte.
Draag oog- en oorbescherming en brandvertragende of brandwerende kleding.

Back
Bovenaan