Non jaagt op kloosterkraaien

moontan

VWC lid
Non jaagt op kloosterkraaien

VLEUTEN - In het klooster Spes Nostra in het Utrechtse dorp Vleuten is onenigheid ontstaan over de aanpak van kraaien.

Zuster Maria Lucia bestrijdt ze te vuur en te zwaard maar twee andere zusters willen dat ze de vogels met rust laat. Gewapend met vuurwerk, overgehouden aan afgelopen oudejaarsnacht, en stoffer en blik probeert Maria Lucia de vogels te verjagen. "Kra, kra, kra", schreeuwt ze daarbij, om de kaaien van hun nesten in de kloostertuin af te krijgen. Volgens de non maken ze de hele dag ruzie en produceren ze een hels kabaal.

Haar actie heeft veel commotie veroorzaakt binnen het klooster. Andere nonnen zijn niet te spreken over haar geknal. Zuster Maria Elisabeth: "We hebben meer last van Maria Lucia dan van de vogels zelf. Volgens mij zijn het trouwens kauwen of roeken in plaats van kraaien. Zijn dat geen beschermde diersoorten? De vogels doen ook hun best, ze zijn door God geschapen. Ze zullen heus hun nesten niet afbreken."

Een andere zuster zei te genieten van het gefluit van de kraaien.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3566104/__Non_jaagt_op_kloosterkraaien__.html

geniaal is het niet.. leuk is het wel hahahaha Agressieve nonen hahaha is weer eens wat anders als agressieve Kraaien haha.

Doet me denken aan de film The Birds van Alfred Hitchcock

Inderdaad een heel komisch bericht.
Vraag me af wat voor vuurwerk ze gebruikt heeft.
Romeinse kaarsen? Vlinderbommen?

Inderdaad een heel komisch bericht.
Vraag me af wat voor vuurwerk ze gebruikt heeft.
Romeinse kaarsen? Vlinderbommen?

ZINK 901 !!! hahaha:):p

wat een vreemd bericht zeg. Toen ik dit las dat ik echt van.. DAS NEP!:bonk:! maar dat is het toch niet. Om te gieren dit hoor.:D

jajaja ik heb dit bericht ook al eens op de radio gehoort . geweldig dit
ze gebruik gewoone kanon slagen hoorde ik toen :D

Back
Bovenaan