‘Nog maar twee uur vuurwerk tijdens Oud en Nieuw’

‘Nog maar twee uur vuurwerk tijdens Oud en Nieuw’

Rotterdammers mogen rond Oud en Nieuw nog maar twee uur vuurwerk afsteken. Dat wil burgemeester Aboutaleb van Rotterdam. De burgemeester wil ook de verkoopdagen fors terugbrengen.

Die wensen heeft Aboutaleb besproken met zijn drie collega's van de andere grote steden. Ook minister Opstelten van Veiligheid was bij het gesprek aanwezig. De burgemeester heeft zijn wensen inmiddels gedeeld met de Rotterdamse gemeenteraad. In mei worden de wensen in de Tweede Kamer besproken.

'Nog maar anderhalve dag verkoop'
Op dit moment mogen winkeliers drie dagen lang vuurwerk verkopen. Als het aan Aboutaleb ligt, wordt dit teruggebracht naar anderhalve dag.

Vuurwerk zou tijdens de jaarwisseling in Rotterdam alleen nog maar afgestoken mogen worden tussen elf uur ’s avonds en één uur ’s nachts. Nu mag dat tussen tien uur 's ochtends en twee uur 's nachts. Door dit flink terug te schroeven, is er volgens de burgemeester minder kans op schade en overlast.

Zorgen om omgelukken
Kort na de vorige jaarwisseling gaf Aboutaleb al aan dat hij meer vrijheid wil om zelf regels te maken rondom het afsteken van vuurwerk. Hij maakte zich destijds zorgen over het aantal ongelukken en de schade door particulier vuurwerk.

:bonk:

Dit gaat toch niet werken! Word eens wakker en ga iets nuttigs doen!

Als ze in Rotterdam de verkoopdagen veranderen gaan ze toch gewoon hun vuurwerk buiten Rotterdam halen. En afsteken gebeurt toch wel de hele dag door daar doe je niets aan!

Hoe verzin je het anderhalve dag verkoop in Rotjeknor. Gaat niet werken. Het is al eens eerder gezegd totaal-debiel die Aboutaleb.:bonk::bonk::bonk::bonk::bonk::bonk::bonk::bonk:

Ik hoop voor die mokro dat hij een heeeele grote pot heeft voor de schaden voor aankomend oud op nieuw.
Dit is de kat op het spek binden,het is nog net geen uitlokking te noemen maar het komt in de buurt.

Alsof al die politici niet verder denken dan dit. Ten eerste komt 90% van de overlast door illegaal vuurwerk. Mensen met illegaal vuurwerk zijn toch al illegaal bezig, dus gaan echt niet wachten tot 11 uur ´s avonds.. Ten tweede, minder verkooptijden zorgen er niet voor dat minder mensen kopen, maar dat het 2x zo druk wordt in de al belachelijk drukke vuurwerkwinkels. Dat zorgt uiteindelijk voor nog meer overlast. Als ze dit door laten gaan, ga ik gewoon naar een andere stad.

laat die Aboutalebgek nu eerst eens kijken naar vorige week.
het alcoholverbod onder de 18 is tijdens carnaval niet te controleren.
zou het 31 december anders zijn met het vuurwerk? gewoon een plan dat niet uit te voeren is.
gewoon heel dom ***len:bonk:

Alsof al die politici niet verder denken dan dit. Ten eerste komt 90% van de overlast door illegaal vuurwerk. Mensen met illegaal vuurwerk zijn toch al illegaal bezig, dus gaan echt niet wachten tot 11 uur ´s avonds.. Ten tweede, minder verkooptijden zorgen er niet voor dat minder mensen kopen, maar dat het 2x zo druk wordt in de al belachelijk drukke vuurwerkwinkels. Dat zorgt uiteindelijk voor nog meer overlast. Als ze dit door laten gaan, ga ik gewoon naar een andere stad.

Kun je je claim over illegaal vuurwerk bewijzen? In werkelijkheid veroorzaakt het niet meer overlast dan legaal vuurwerk.

Misschien moet er eerst maar eens gekeken worden naar de veiligheid als hij de verkoopperiode zo drastisch naar beneden wil schroeven. Dit plan is bijna al gedoemd te mislukken naar mijn mening :bonk:

Echt bewijs heb ik niet nee. Maar zeer weinig mensen ondervinden overlast van een vuurpijltje of een knetterballetje. Cakes en single shots kunnen een ander verhaal zijn, maar aangezien deze beide vrij duur zijn is dit beperkt, denk ik. Echter, veel mensen ondervinden overlast van de vele écht harde knallen, zoals bijvoorbeeld Cobra's, Delova Rana's, etc.. Dit soort harde knallers zijn steeds meer in opmars en worden ook steeds harder. Toen ik rond 20 december in Rotterdam rondliep hoorde ik elke paar minuten wel een echt harde, zware klap, laat staan op oud en nieuw. Dit veroorzaakt bijna alle overlast naar mijn idee.

Ik hoop eigenlijk dat ze heel R'dam gaan slopen wanneer hij dit invoert gewoon om deze man een lesje te leren.

Over 10 dagen zijn de gemeenteraadsverkiezingen. Ik ben benieuwd wat we hierna nog van al het gezwets horen..

Ik hoop eigenlijk dat ze heel R'dam gaan slopen wanneer hij dit invoert gewoon om deze man een lesje te leren.

Dan vind ik dat jij er rare gedachten op na houd, ik snap wel waar je heen wilt/wat je bedoeld maar door het iets anders te formuleren komt het misschien toch wat netter en professioneler over :wink:

ja tuurlijk joh, voer maar in aladin, kijken hoeveel mensen zich ook daadwerkelijk aan die regel zullen houden...

Het is nu al chaos tijdens de verkoopdagen, als ze de verkoopdata gaan inkorten staan we straks al helemaal 3 uur in de rij voor producten die niet eens meer te krijgen zijn :frusty:
Daarnaast, ik weet zeker dat een boel lui gewoon op d-day zelf gaan stoken, misschien zijn er een paar die zich dan wel aan de regels houden maar de meesten niet!

Zelfs na de verkiezingen zal deze discussie blijven bestaan en grote kans dat het doorgevoerd wordt. Zij die legaal stoken zullen zich hier grotendeels gewoon aan houden omdat het de meesten enkel om het 00u moment gaat. De kleine groep freaks die overdag al grote hoeveelheden stoken zullen kijken welke omliggende gemeenten andere regels gaan hanteren. Maar lees goed dat dit idee voor meerdere grote steden geldt, dus een groot deel van de Randstad zal eraan onderhevig zijn.

Zij die illegaal knallen overdag zullen er schijt aan hebben en toch nog knallen en vernielen. 's Nachts doen ze dat ook nog net zo goed. Dus een oplossing voor het probleem is het totaaaaaal niet. Het is weer een betutteling van dit baggerlandje, het kuddevee de kop indrukken en die laten zich grotendeels gedwee slapend leiden, gadverdamme.

Bereid je er maar op voor dat heel veel meer gemeenten met dit plan komen. Dan is het nog de vraag in hoeverre het doorgevoerd wordt en of ze naderhand inzien dat deze niks-oplossing beter teruggedraaid kan worden, of dat ze het nóg verder doorvoeren... 2017, ik ben benieuwd.

Fijn he zo burgemeester sinds zijn aanstelling is Rotterdam een afgaan.
En dan dit dwaze idee erbij Ach ja waarom niet .
Rotterdam de stad van de mooie minaretten , de rommel , de stad waar de Nederlander niets meer mag.
Geef mij Opstelten maar weer terug, de Man van aanpakken

Het afsteken van vuurwerk is een zeer diepgewortelde traditie, die door jong en oud wordt gedaan.
Vaders vinden het geweldig om met hun kinderen iets af te steken, moeders genieten ook mee omdat hun kinderen vollop staan te stralen tijdens het ophalen en afsteken van vuurwerk.

Wat betreft de afsteektijden beperken:

- Al die vaders moeten dan maar wachten tot 23.00, om met hun (kleine) kids te genieten van het afsteken? Dit kun je niet maken! Kids slapen dan al.
- De afsteektijden zijn al beperkt, vroeger waren er 2 LEGALE afsteekdagen 30 en 31 December.
- Dit valt niet te handhaven, besteed dat geld maar op een betere manier.
- Laat de Tradities met rust, anders krijg je opstand.
- Beperken van afsteektijden zorgt NIET voor minder overlast, integendeel.
- Inkorten van de verkoopdagen ook niet, iedereen die door de krappe verkooptijd geen legaal meer kan kopen, zal gegarandeerd illegaal spul halen.

Jongens laten wij ons toch niet zo druk maken(zeg ik hypocriet lol) de vuurwerk branche en of vuurwerk liefhebbers zullen de overheid landelijk/plaatselijk niks wijzer kunnen maken.dat komt omdat ze zo zijn vast geroest in hun idee van het gelijk dat ze niks van niemand zullen aannemen.maar nu komt ons voordeel,het enige wat de overheid kan leren is als ze ongeloofelijk hard op hun bek gaan met dit soort ideen(en dat gaan ze).onderzoek vele malen bewezen dat deel/verboden niet werkt en zorgt voor stront aan de knikker.mischien vervelend voor een jaartje maar dan word het zo snel weer tefug gedraaid dat wil je niet weten kan niet wacht tot die bal gehakt in de media moet uitleggen waar de financiele schade en onrust vadaan komt.:bonk:

Back
Bovenaan