nieuwe richtlijnen voor strafvordering vuurwerkdelicten

Die ontoegankelijke plaats is nogal vaag omschreven. Ik hoop dat iemand daar meer duidelijkheid over kan geven. Als ik mn voordeur niet open doe is het hele huis ook een ontoegankelijke plaats lijkt me.:bonk:(totdat oom agent huiszoeking kom doen ) :frusty::D

Wat zijn we in nederland toch weer lekker duidelijk zoals altijd...

De meest ontoegankelijke plaats die ik weet is het huis van mijn schoonmoeder :p

Ik wil graag toevoegen dat ik niet denk dat je zo snel een agent aan je deur hebt als je enkel en alleen 100 kilo Nederlands consumentenvuurwerk in huis hebt. Deze straffen zijn leuk bedacht, maar zoals aangegeven, dan kun je niet eens 2 fatsoenlijke doorlontblokken in huis hebben.

Ik denk dat je dan ook een laag risico loopt op een geldboete met alleen Nederlands consuspul in huis. En daarbij, hoe kan bijvoorbeeld een Vuurwerktotaal dan die grote combiacties aanbieden? Dat zou je dan weer kunnen interpreteren als aanzetten tot.... :bonk:

Met illegaal vuurwerk ben je overigens wel veel harder de pineut....

"Oom agent" mag helemaal niet zomaar bij je naar binnen trouwens. Het binnentreden in de woning is alleen toegestaan na een huiszoekingsbevel ("machtiging tot binnentreden") door een hulpofficier van justitie, officier van justitie of een advocaat-generaal van een gerechtshof. Deze geeft dit bevel pas af als er gegronde verdenking is.

Klopt, maar ik sjouw nooit veel spul naar binnen als er mensen kijken ofwat. Dus ook geen last met de buurt en/of politie die menen dat je teveel in huis hebt. Verder vind ik dat je toch best zelf kan bepalen hoeveel je in huis wilt. Er is toch amper controle.

Dat denk ik ook, net zoals de agenten bij koen voorstelden om het te verdelen onder vrienden, totdat ze het eens beter bekeken. Echt moeilijk zullen ze niet doen als het normaal spul betreft. als je ze niet eens binnenlaat is er niks.aan t handje

Verder vind ik dat je toch best zelf kan bepalen hoeveel je in huis wilt. Er is toch amper controle.

Lang leve de betutteling! Als je ziet wat mensen aan chemicaliën in huis hebben staan zoals terpentine, tinner enz. Dan moet een beetje meer vuurwerk ook wel kunnen

Lang leve de betutteling! Als je ziet wat mensen aan chemicaliën in huis hebben staan zoals terpentine, tinner enz. Dan moet een beetje meer vuurwerk ook wel kunnen

Misschien iets voor BCN....een wetswijziging t.b.v het aantal KG brutto welke je mag opslaan in een woning.
Met 2, 100sh doosjes met 4x 500 grammers is al meer dan 25kg brutto, dan ben je snel klaar.

Ik denk dat er qua wetswijziging toch nog wel e.e.a. staat te gebeuren..zeker met het oog op het compound verhaal ....een box valt daarmee namelijk heel snel boven de 25 kg...

Ik denk dat er qua wetswijziging toch nog wel e.e.a. staat te gebeuren..zeker met het oog op het compound verhaal ....een box valt daarmee namelijk heel snel boven de 25 kg...

Raar eigenlijk dat ze niet van het kruitgewicht uitgaan. Is makkelijker bij de aanschaf omdat het vermeld staat, terwijl het gewicht van een box vaak maar gis werk is.

Die ontoegankelijke plaats is nogal vaag omschreven. Ik hoop dat iemand daar meer duidelijkheid over kan geven. Als ik mn voordeur niet open doe is het hele huis ook een ontoegankelijke plaats lijkt me.:bonk:(totdat oom agent huiszoeking kom doen ) :frusty::D

Wat zijn we in nederland toch weer lekker duidelijk zoals altijd...

Het gaat er meer om wat voor het publiek een ontoegankelijke plaats is.
Een huis, een schuur, een auto etc dat zijn plaatsen waar publiek kan komen.

In een afgesloten kast in jouw huis of schuur, dat zijn plekken waar publiek niet kan komen. Alleen jij.

Het gaat er meer om wat voor het publiek een ontoegankelijke plaats is.
Een huis, een schuur, een auto etc dat zijn plaatsen waar publiek kan komen.

In een afgesloten kast in jouw huis of schuur, dat zijn plekken waar publiek niet kan komen. Alleen jij.
een schuur die op jou terrein staat is prive terrein. En daarmee dus ook niet 'publiekelijk'. dus ja je mag het gewoon in een schuur opbergen

Het is ook gewoon heel lastig om het goed te doen in Nederland. Bijvoorbeeld ik organiseer elk jaar een redelijk grote vuurwerkshow voor de hele buurt en daarbij komt natuurlijk kijken dat ik meer dan 25 kilo aan vuurwerk heb. Vorig jaar heb ik in totaal mijn vuurwerk moeten onderbrengen bij meer dan 10 verschillende mensen. Zo is mij nooit duidelijk kunnen maken of de 25 kilo- regeling per huishouden, per woning, per ruimte of iets is. Ook bij de politie was dit niet bekend. Wederom heb ik deze vraag weer bij de handhaving neergelegd.

Zo is mij nooit duidelijk kunnen maken of de 25 kilo- regeling per huishouden, per woning, per ruimte of iets is.

Ja, heel vaag Ruben. De huidige regels lijken mij (ook juridisch) zo lek als een mandje en vrij te interpreteren.

Hahaha ja, zou toch raar zijn wanneer je iemand anders in je bed vind.. ,,Oh sorry, dacht dat het voor publiek was opengesteld'' :bonk:

Openbare ruimte of publieke ruimte is de ruimte die voor iedereen toegankelijk is. Het is een fysieke plaats waar een groot deel van het publieke leven zich afspeelt.

Afsteken buiten toegestane tijd
GB € 100

Dan kun je dus op oud en nieuw gewoon om 10:00 beginnen.
Een boete van 100€ is nog wel te overzien

en je moet waarschijnlijk je vuurwerk inleveren. Maar goed blijft een vaag verhaal allemaal hoeveel de winkel mee mag geven en waat je het moet opslaan.

want volgens mij wordt het stiekem allemaal gedoogd mits je consumenten vuurwerk hebt dat niet is doorgelont.

Back
Bovenaan