BurstDuo
VWC lid
In Nederland schaffen ze alles af.. is een sport hier![]()
Ben efe meelezen hier maar deze opmerking...
HAHAHAHA GENIAAL! Deze onthoud ik! Lach me stuk!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
In Nederland schaffen ze alles af.. is een sport hier![]()
Word categorie 3 in Nederland ook verboden? :(
Nederland heeft volgens mij nog niets besloten.
Het is dus gewoon mogelijk dat er hier wel cat 3 te koop zal zijn na 2017.
Voor zover ik elders een keer gelezen heb zou Denemarken en luxemburg dus wel de europese regelgeving aanhouden.
Heb overigens geen idee hoever Denemarken rijden is vanuit Groningen bijv.
Luxemburg zou natuurlijk wel heerlijk zijn om daar te shoppen.
Houd er maar rekening mee dat ze in den haag nog zitten te pitten en straks ineens wakker schrikken en in een verschrikkelijk krampaanval met een halfbakken regelgeving aan komen zetten.
alleen bij fonteinen met die toch 200 gram zijn? Ik geloof dat er wel fonteinen met 200 gram te koop zijn in Nederland dus dat zou dan toch niet kloppen?
greetzz
Denemarken ben je wel in 4 uurtjes.. is voor mij net zo ver rijden als naar maastricht![]()
Art 56. Het ministerieel besluit van 3 februari 2000 tot vaststelling van de bijzondere veiligheidsvoorschriften inzake feestvuurwerk bestemd voor particulieren, gewijzigd door de ministeriële besluiten van 13 november 2002 en 24 mei 2004, wordt opgeheven op 4 juli 2017.
*
Ik wil je niet uit je dromen helpen, maar als er vervolgens voor miljoenen en miljoenen wordt gesloopt (niet dat met legaal vuurwerk gebeurd, maar toch) blijft er van die ''winst'' weinig meer over.
Hier wil ik nog wel wat opzeggen. Vergeet niet dat veel winkels er de helft van hun vermogen mee omzetten. Bovendien komt men enorm in de problemen als het verboden zou worden want die tienduizenden euro's moeten toch terug verdient worden. Ja zoveel kost een beetje knappe bunker wel. Bovendien ga jij hun uitkering betalen als ze over de kop gaan. Dat betekent waarschijnlijk weer bezuinigen. En ik heb het niet eens over de vuurwerkimporteurs zelf. Kort samengevat dat geintje gaat alleen maar geld kosten als het zou verbieden.Ik wil je niet uit je dromen helpen, maar als er vervolgens voor miljoenen en miljoenen wordt gesloopt (niet dat met legaal vuurwerk gebeurd, maar toch) blijft er van die ''winst'' weinig meer over.
Ook als je ziet hoeveel extra politie, brandweer en ambulancepersoneel er moet worden ingezet. Allemaal kosten/lasten, die Oud en Nieuw nou niet bepaald gunstig maken voor de overheid. (Ik ben niet anti-vuurwerk, maar even kritisch.)
Ontopic:
Is 4/8 gram perchloraat/slow flash in cakes wel of niet toegestaan in België vanaf 2017?
Inderdaad, 0,5 gr flash of 6gr zwart kruit dus de grote gaan eruit. Ook rollen zullen verdwijnen, max 25gr toegelaten. Pijlen blijven max 75gr. Cakeboxen worden verboden want bevatten dikwijls meer dan 1 kg kruit. Max 1 kg kruit is ook van toepassing als je met de wagen vervoert, zelfs al zit je met 4 in de wagen. Laat ons hopen dat het nog versoepeld wordt.