nieuwe regelgeving 2017

Weet je zeker dat het niet de (oude) Poolse classificering is? Die hanteren namelijk ook "kategory" 1, 2 of 3.

Nu jullie het zeggen er staat inderdaad kl.2 op.
Verder gezocht naar F2 of CE keurmerk maar die kan ik nu weer niet zo snel vinden. Verwarrend allemaal die regeltjes.. Als consument kom je hier toch nooit wijs uit

Dit zijn poolse/tsjechische knallers.

Afgaande op de nieuwe regels: In die landen mag nu in de supermarkt (bijv lidl) al vuurwerk cat3 verkocht worden (zie in de supermarkt cakes tot 1000gram). Deze knallers liggen daar ook tussen.

Denk dat goed is dat de EU hier regels over maakt. NL zou hier ook gewoon in mee moeten gaan.

Nu heeft NL dat je cat 1. vuurwerk mag afsteken. Nou in mijn wijk heb ik nog nooooooit iemand gezien of gehoord die dit afsteekt.

Reken maar uit als dat met cat 2. en cat 3. ook gaat gebeuren. Denk dat er dan juist minder overlast zal zijn.

Nu mag cat 2. en cat 3. niet verkocht en afgestoken worden op de vaste dagen. Dan is het juist "spannend" of om het eerder af te steken.

Ik denk dat er in België niet veel zal veranderen in negatieve zin, ik hoorde zelfs al dat ze hier cat 3 gewoon ook het jaar door zullen verkopen. Tegen de tijd dat onze politiekers uit de 3 landdelen het eens zijn zijn we al dik 2022 ofzo....

Kan iemand mij vertellen of de matten eruit gaan in Belgie?

Grote matten en rollen worden categorie 3.
In Nederland en België is categorie 1 en 2 toegestaan.
Kleine matjes mogen 25 of 50 gram bevatten.
Dat is dus vrijwel niks.

Grote matten en rollen worden categorie 3.
In Nederland en België is categorie 1 en 2 toegestaan.
Kleine matjes mogen 25 of 50 gram bevatten.
Dat is dus vrijwel niks.

Mascleta kan je dus dan ook niet meer bij Zena kopen? En de nitraatmatten van 240 sh enzo?

Er zal niet echt super veel veranderen hierdoor haha. wat er hier binnenkomt vanuit het oostblok is allemaal via mensen die de papieren hebben.

LOL

Als bouwpakket, waar je voor kunt sparen dan!
Bij iedere aankoop een klein stukje rol met 25 g. kruit.

Haha wat een geweldig idee. :D

Tsja het is een beetje triest natuurlijk en niet bepaald ideaal, maar ik denk dat er importeurs zijn die er gek genoeg voor zijn. Maar we gaan het meemaken :cool: Matten maak ik me dus vooralsnog niet al te veel zorgen om, al is het voor dingen als de mascleta natuurlijk eeuwig zonde dat die verdwijnen. Gelukkig hebben we nog anderhalf jaar om te hamsteren

Ik heb gehoord dat de reservelont niet meer toegestaan is binnenkort, weet iemand hier meer over? Zou al vanaf volgende productie zijn half dit jaar, anders zouden dealers na 2017 nog met stock zitten die niet legaal is.

Ik heb gehoord dat de reservelont niet meer toegestaan is binnenkort, weet iemand hier meer over? Zou al vanaf volgende productie zijn half dit jaar, anders zouden dealers na 2017 nog met stock zitten die niet legaal is.

Nog niets van gehoord.
De ce staat 2 lonte gewoon toe.

Back
Bovenaan