Nieuwe knallers 2013-2014

Status
Niet open voor verdere reacties.
Post hier de nieuwe artikelen van 2013-2014 neer. Ben er namelijk vrij benieuwd na wat het dit jaar gaat worden. Ben deze topic ff gestart omdat ik nergens nieuwe artikelen vind.

Dat komt om dat er nog geen nieuwe artikelen bekent zijn gemaakt.
Maastal gebeurd dat aan het eind van de zomer.
Dan maken de meeste importeurs pas de nieuwe producten bekend.
Dus nog even afwachten.!

En de nieuwe knallers zullen ook geplaatst worden bij de betreffende importeur die de knaller op de markt brengt.

Nieuwe producten voor seizoen 2013-2014 zullen te herkennen zijn aan *NIEUW 2013* achter hun topicnaam.
Producten van een importeur vind je in het subforum van een bepaalde importeur!

Medio augustus september zullen de eerste producten wel bekend worden, soms eerder soms iets later! Afwachten dus!

Ik zou ook niet weten waarom je nu al te verheugen op NL knallers. Is vorig jaar al wel aangetoond dat met de huidige regels niks te bereiken is harder dan Cafferata's Black Spanish Cracker, en die mogen niet meer met dat uiterlijk. Blijft Royal Thunder over (en iets van Katan, zegt men, maar ja; dat is slecht verkrijgbaar).
Weer verkooppraatjes over de hardste, langste, dikste met dezelfde teleurstellingen als resultaat? Mogen ze van mij laten. Valse hoop, waar ik helaas ook wel weer in zal trappen :D

Er zijn ook knallers die zich wél bewezen hebben in Nederland. Men zegt die van Cafferata en Royal, maar over beide kan ik niets zeggen.
Dus er IS hoop, al is die niet bijster groot natuurlijk.

Ik zeg (nu) weer heel dapper dat ik er niet wéér in mee ga doen. De collectiefoto moet uit gaan wijzen of dat gelukt is tegen die tijd.

Ik zou ook niet weten waarom je nu al te verheugen op NL knallers.

Ieder zijn interesse kan gelukkig op een heel ander vlak liggen en bij dit lid is dat bij knallers omdat het misschien een freak van knallers is en elk jaar weer uitkijkt naar wat er op de Nederlandse markt verschijnt.

Tja, en ik heb mijn mening en die heb ik geuit zoals men gewoon is op een forum. Je zult er een dagtaak aan gaan krijgen als je jouw opmerking (ieder z'n interesse...) na elk ietwat kritischer noot wilt gaan laten horen, Torr...nogal een open deur.

Wat betreft de nederlandse knallers beste Richardus zal je dit jaar van je stoel vallen. Er zijn knallers dit jaar die op het randje zitten. Kan nog verder niets zeggen maar het komt goed met de Nederlandse knallers.

Tja, en ik heb mijn mening en die heb ik geuit zoals men gewoon is op een forum. Je zult er een dagtaak aan gaan krijgen als je jouw opmerking (ieder z'n interesse...) na elk ietwat kritischer noot wilt gaan laten horen, Torr...nogal een open deur.

Geen open deur beste Richard, maar even een kanttekening gemaakt dat je als lid gewoon een topic kan aanmaken als hij of zij dit interessant vind zonder dat hij wordt "aangevallen".
En jij weet best waar ik op doel :wink:

Wat betreft de nederlandse knallers beste Richardus zal je dit jaar van je stoel vallen. Er zijn knallers dit jaar die op het randje zitten. Kan nog verder niets zeggen maar het komt goed met de Nederlandse knallers.

Helaas heb ik dat té vaak gehoord om het meteen te geloven..
Maar tijd zal uitwijzen of het echt zo is.

Gekeurd in categorie 2 mag er flash in zitten.. europees gezien.
Ook mag er een ander type black poeder gebruikt worden.
Deze bevat een sterkere oxidator.
Dat resulteerd in eem hardere knal.
Ja ook in NL kan er met de wetgeving gespeeld worden.

Dus van alles kan ... maar het is afwachten zoals altijd!
En speculeren heeft geen enkele zin. . Heb ik in het verleden al meerdere malen ondervonden.

Dit nieuws slaat echt op mijn lachspieren(slaat niet op de leden hier maar op de vuurwerkbranche)hier word weer een leuke voorzet gegeven om vuurwerkliefhebbers een poot uit te kunnen draaien.ik heb het niet over appels en peren je moet niet met het belgisch spul vergelijken,mijn mening gaat over nederlands spul.hoe het was ten opzichte van hoe het zou kunnen zijn,nou dat heeft men 2012 wel bewezen.mensen lekker maken met dromen over hoe het zou kunnen zijn maar alleen komen met plaatjes en beloftes geen eerlijke product filmpjes met uitwerking etc dus mensen moeten wel kopen nou dat heb ik wel gezien kartonploffers waren het.branche lekker verdienen en de liefhebbers een ilusie armer.dus we gaan weer geld binnen harken

Dit nieuws slaat echt op mijn lachspieren(slaat niet op de leden hier maar op de vuurwerkbranche)hier word weer een leuke voorzet gegeven om vuurwerkliefhebbers een poot uit te kunnen draaien.ik heb het niet over appels en peren je moet niet met het belgisch spul vergelijken,mijn mening gaat over nederlands spul.hoe het was ten opzichte van hoe het zou kunnen zijn,nou dat heeft men 2012 wel bewezen.mensen lekker maken met dromen over hoe het zou kunnen zijn maar alleen komen met plaatjes en beloftes geen eerlijke product filmpjes met uitwerking etc dus mensen moeten wel kopen nou dat heb ik wel gezien kartonploffers waren het.branche lekker verdienen en de liefhebbers een ilusie armer.dus we gaan weer geld binnen harken

het siervuurwerk is vorig jaar wel verbetert met nu 25 gram per shot.

het siervuurwerk is vorig jaar wel verbetert met nu 25 gram per shot.

Dat ben helemaal met jou eens dat is ook op een redelijke manier te beoordelen ,de vuurwerkwinkels geven schiet shows door het land en men(klant)kan dan zelf bepalen of de pot mooi genoeg is om aan te schaffen. De vuurwerkhandel kan dat ook met knalvuurwerk doen maar das teveel moeite denk ik,men kiest liever voor de klant dan dat de klant zelf een eerlijke keus kan maken

Gekeurd in categorie 2 mag er flash in zitten.. europees gezien.
Ook mag er een ander type black poeder gebruikt worden.
Deze bevat een sterkere oxidator.
Dat resulteerd in eem hardere knal.
Ja ook in NL kan er met de wetgeving gespeeld worden.

Dus van alles kan ... maar het is afwachten zoals altijd!
En speculeren heeft geen enkele zin. . Heb ik in het verleden al meerdere malen ondervonden.

Kortom, net zoals met de Kubische Kanonenschlag in Duitsland? Die gaan voor buskruitknallers best leuk. Is dit vergelijkbaar qua samenstelling?

ahh kubies geweldig spul daar zit buskruid in maar wel gegranuleerd.
maar met max 5 gram bp niet mogelijk in nederland.
er valt met de max 2,5 gram bp in nederland wel een hoop de bereiken.
doe mij maar zoiets als de D böller's in nederland grote kleibommen maar wel een stuks harder dan een rotje. en met 2,5 gram best wel hard.
nou hopen dat zoiets ooit in Nederland te kopen is. misschien dat panda vuurwerk met zoiets komt die schijnen ook naar Nederland te komen

Die RACT gooit steeds roet in het eten. Normaal gesproken vallen knallers t/m 6 gram buskruit of 0,5 gram flash (1 gram nitraatflash) in categorie 2. Maar de RACT staat alleen buskruitknallers t/m 2,5 gram toe.
Kubischer Kanonenschläge met 6 gram zoals in Duitsland zijn dus niet mogelijk. Formeel volgens de Europese regels wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan