Niet meer dan drie vuurwerkvrije gebieden

Niet meer dan drie vuurwerkvrije gebieden

RIDDERKERK - Het is niet mogelijk de drie vuurwerkvrije gebieden in het centrum, Drievliet en Slikkerveer uit te breiden. Burgemeester Anny Attema heeft dat in de raad meegedeeld op een vraag van de SGP.

‘De handhaving is intensief en kost veel mankracht’, zo legde de burgemeester uit. ‘Meer kan niet’. Ze zegde wel toe naar de begrenzing van de bestaande gebieden te zullen kijken, zodat mogelijk de ‘Christus is Koning’ kerk in Slikkerveer ook binnen het gebied valt.

bron

Vuurwerkvrije gebieden, het klinkt te belachelijk voor woorden en ik zou eigenlijk keihard moeten gaan lachen maar helaas is het de bittere waarheid en soms vraag ik mij af waar het heen gaat in de toekomst. Moet er nu voor die enkele uren per jaar zoveel tijd, kosten en moeite woorden gedaan ?

3 vuurwerk vrije gebieden.
En ze geven nu al aan dat het te veel mankracht kost en de hand having erg intensief is..
Ja jongens dat zijn slechts 3 gebiedjes.
En dan zijn er dus van die vage figuren die heel NL vuurwerk vrij willen maken.
Hahaha 3 gebieden kost al teveel moeite!
Laat staan een heel land!

Gaat het in dit bericht niet over gebieden waar het logisch is dat binnen een bepaalde straal geen vw mag worden afgestoken ? Denk aan kerken/Ziekenhuizen/Bejaardentehuizen/Begraafplaatsen ? Is waar ik woonde in Roden heel normaal en was allemaal een afsteekverbod tot meen ik 6 of 8 uur avonds.

Gaat het in dit bericht niet over gebieden waar het logisch is dat binnen een bepaalde straal geen vw mag worden afgestoken ? Denk aan kerken/Ziekenhuizen/Bejaardentehuizen/Begraafplaatsen ? Is waar ik woonde in Roden heel normaal en was allemaal een afsteekverbod tot meen ik 6 of 8 uur avonds.

Dat lijkt me wel inderdaad.
Hier is dat ook min of meer -onofficieel- dat de winkelcentra en de directe omgeving van het ziekenhuis zo goed als vuurwerkvrij zijn.

Als dat zo is vind ik het niet meer dan logisch, lijkt mij normaal dat je niet in een druk winkelgebied of naast een kerk/ziekenhuis/bejaardentehuis/dierenasiel vuurwerk af gaat steken.

tja het schade herstellen aan monumentale gebouwen kost klauwen vol met geld .
eigenlijk vind ik het ook goed dat ze via die maatregel dat soort dingen willen beschermen .
het zegt ook weer wat over de haalbaarheid van een vuurwerk verbod he .
we worden lekker in de kaarten gespeeld .
ik zou zeggen sticky maken die handel .
al is het alleen al om de feiten die in het bericht staan :D

Ik begrijp het best hoor dat er vuurwerkvrije gebieden zijn in een dorp of stad.

Zo lijkt het me meer dan normaal dat je bij een begraafplaats geen vuurwerk afsteekt en ook in de buurt van een basisschool kan ik me dit goed indenken.

Hier in dorp is er overgedacht om het in de dorpskern ook toe te passen omdat mensen geen oliebollen meer durfde halen in het centrum.. hier werd je namelijk belaagd door nitraten en zelfs complete vuurpijlen over de grond..

Het lijkt me dus verstandig om zo'n gebied in te stellen.. dat voorkomt ook gezeik waardoor er dalijk een verbod komt..

buiten dat is het voor de gemeente vaak niet eens mogelijk het hele dorp weer vuurwerkvrij te maken voor de scholen weer beginnen.. met het risico dat er dus weigeraars blijven liggen in de tijd dat de scholen weer begonnen zijn.. iets wat we allemaal niet willen denk ik ;)

Back
Bovenaan