[Niet helemaal vuurwerk gerelateerd] Hier gaan we ons druk om maken in 2016

Babiloot

VWC lid
De zomervakanties afstemmen op het werk in januari, de winterbanden die er nog op zitten in juni en kerstmuziek op de radio in augustus: we krijgen komend jaar weer heel wat om ons druk over te maken. Het Castricumse raadslid Marcel Steeman vatte het, bij wijze van geintje, overzichtelijk samen in een Nationale discussie- en ophefkalender.
Marcel Steeman © Marcel Steeman via Twitter.

Na de Zwarte Pietendiscussie zag ik de vuurwerkdiscussie al weer aankomen, dus besloot ik deze kalender te maken

Marcel Steeman

,,Gisteravond zou ik een overleg hebben, maar dat ging niet door", licht Marcel Steeman de totstandkoming van zijn knutselwerkje toe. ,,Na de Zwarte Pietendiscussie zag ik de vuurwerkdiscussie al weer aankomen, dus besloot ik deze kalender te maken."

Als raadslid voor D66 in Castricum heeft Marcel regelmatig te maken met de seizoensgebonden discussies in Nederland. ,,Het is dus ook wel een soort van reminder voor mezelf", vertelt hij. ,,Hartstikke handig."

Opgehangen
Marcel deelde zijn kalender via Twitter en op Reddit, waar deze al talloze keren gedeeld is. ,,Ik kreeg diverse reacties van mensen die zich erover verwonderden dat ik zoiets gemaakt heb", lacht Marcel. ,,En het is ook heel leuk om te zien dat sommige mensen hem hebben uitgeprint en opgehangen."

Omdat op de kalender jaarlijks terugkerende gespreksonderwerpen staan, is hij ook nog te gebruiken voor deze laatste maand van het jaar. Komend weekend zouden we ons op moeten maken voor kerstboomoptuigdag, gevolgd door Serious request is een commercieel feest en Laatste chocoladeletterdag.

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/a.../Hier-gaan-we-ons-druk-om-maken-in-2016.dhtml

Staat ook het plaatje bij. In ieder geval is er nu een vaste dag waarmee de mensen kunnen beginnen met klagen.

Back
Bovenaan