Negen doden bij ontploffing in vuurwerkfabriek in China

Babiloot

VWC lid
Negen doden bij ontploffing in vuurwerkfabriek in China

Een explosie in een illegale vuurwerkfabriek in het noorden van China heeft aan zeker negen mensen het leven gekost. Er vielen ook twee gewonden. Dat heeft het agentschap Nieuw China vandaag bericht.

De explosie deed zich gisteren voor in de stad Tianjiazhuang, in de provincie Shaanxi. Volgens de eerste elementen van het onderzoek werkte de fabriek illegaal. Er wordt gezocht naar de bazen van de fabriek.

Er gebeuren vaak ongevallen in vuurwerkfabrieken in China. De regering kondigde eind vorig jaar aan dat ze grote schoonmaak wil houden in het aantal pyrotechnische ateliers. Er zal een lijst opgesteld worden van bedrijven die geschikt zijn voor de productie van vuurwerk.

Da's altijd het eerste wat de Chinese regering daar zegt als er weer eens een ongeluk is gebeurd.
Bijna elke vuurwerkfabriek die daar ontploft is illegaal.. rara hoe kan dat?

Da's altijd het eerste wat de Chinese regering daar zegt als er weer eens een ongeluk is gebeurd.
Bijna elke vuurwerkfabriek die daar ontploft is illegaal.. rara hoe kan dat?

Dat misschien wel 70% van de fabrieken daar illegaal is ?

Ach wat is nou 9 doden ? ja 9 teveel ma ik vind het aantal best laag nog als je kijkt hoe de media en kranten beschrijven hoe EXTREEM gevaarlijk vuurwerk wel niet is .

Ach wat is nou 9 doden ? ja 9 teveel ma ik vind het aantal best laag nog als je kijkt hoe de media en kranten beschrijven hoe EXTREEM gevaarlijk vuurwerk wel niet is .

Ik snap jou niet helemaal, tjah wat je zegt 9 doden te veel. Maar 'Ach wat is nou 9 doden?'. Dat snap ik dan weet niet helemaal, er staan daar allemaal illegale vuurwerkfabrieken die er niet horen te staan. Het lijkt mij dus ook dat het voorkomen had kunnen worden, want tjah, in een legale vuurwerkfabriek gaat alles er een stuk 'veiliger' aan toe, lijkt mij! En ook dan heb je natuurlijk nog kans op situaties die je liever vermijd!

Maar om nou simpel te zeggen, Ach wat is nou 9 doden? Nee, dat vind ik wat kort door de bocht van je:wink:

TIP: Denk er nog eens 2e keer over na voordat je wat zegt/post.

i agree,

Doden zijn altijd teveel als het om vuurwerk gaat.
Dus misschien idd ff nadenken als je zoiets post.

greetz

Ik vraag mij af hoeveel een mensenleven voor jou eigenlijk waard is als ik jou reactie zo lees :sad:

Elke dode/gewonde is er 1 teveel en daar mag je nooit lichtzinnig over doen. Statistisch gezien gaat het de laatste jaren overigens wel beter dan voorheen. Veiligheid van de werknemers en de omgeving wordt (al dan niet onder druk van derden) steeds serieuzer genomen. De meeste grote fabrieken hebben hun zaakjes grotendeels goed op orde.

Er zijn echter ook nog steeds heel veel middelkleine en kleine fabrieken, waarvan een enorm deel onofficieel (illegaal). Heel veel hiervan zijn meer een soort familiebedrijfjes, waar het hele gezin meehelpt om de productie op gang te houden. Omdat de marges die zij maken toch al belachelijk laag zijn staan deze bedrijfjes niet te wachten op dure veiligheidsmaatregelen. Ze nemen de risico's voor lief. Best deprimerend voor deze mensen eigenlijk.

Cameo

Elke dode/gewonde is er 1 teveel en daar mag je nooit lichtzinnig over doen. Statistisch gezien gaat het de laatste jaren overigens wel beter dan voorheen. Veiligheid van de werknemers en de omgeving wordt (al dan niet onder druk van derden) steeds serieuzer genomen. De meeste grote fabrieken hebben hun zaakjes grotendeels goed op orde.

Er zijn echter ook nog steeds heel veel middelkleine en kleine fabrieken, waarvan een enorm deel onofficieel (illegaal). Heel veel hiervan zijn meer een soort familiebedrijfjes, waar het hele gezin meehelpt om de productie op gang te houden. Omdat de marges die zij maken toch al belachelijk laag zijn staan deze bedrijfjes niet te wachten op dure veiligheidsmaatregelen. Ze nemen de risico's voor lief. Best deprimerend voor deze mensen eigenlijk.

Cameo
Het is inderdaad een keuze die ze maken maar wat moet je anders?
Doodgaan door de honger?
Of door een vuurwerkexplosie maar je weet niet zeker of die explosie ooit komt snap je?

Back
Bovenaan