Nee-derland, Je bent mijn moeder niet!

Persoonlijk vind ik ook dat het best gescheiden mag zijn van elkaar, het heeft niets met elkaar gemeen... behalve het idee 'leef en laat leven'. Iedereen ervaart wel eens overlast van het één of ander. En ik geloof ook best dat er tussen alle valse meldingen en het gepiep voorbeelden zitten van serieuze overlast. Maar de vraag is of je dan ook maar over alles moet piepen. Ik vind het oprecht een eigen verantwoordelijkheid van een individu of diegene ervoor kiest te roken, vuurwerk te stoken met oud en nieuw, vet te eten, een open haard stookt in de winter, of een tuinfeest geeft in de zomer. Voor de duidelijkheid; het moet naar mijn mening wel binnen de perken blijven; Niet elke dag een tuinfeest, niet roken als ik naast je zit te vreten, niet het hele jaar vuurwerk, etc. We zijn nog volwassen mensen?

Wat ik probeer te zeggen is dat het een beetje hypocriet is om je standpunt m.b.t. het afsteken van vuurwerk te verdedigen, maar wel met andere punten eens bent. Stel, je zit op een terras iets te drinken/eten en naast je steekt iemand een sigaret op en omdat jij een niet roker bent vind jij dat dit niet kunnen en zegt er wat van. Het is echter maar een eenmalige gebeurtenis, het overkomt je niet iedere dag en toch wil je je standpunt m.b.t. het niet mogen roken op het terras kenbaar maken. De roker is vergelijkbaar met iemand die vuurwerk wilt afsteken. Heel veel mensen hebben last van vuurwerk, maar dat maakt je niets uit want jij vind het prachtig. Maar oh wee als iemand naast je zit te roken dan is de wereld te klein voor je.

Wat ik probeer te zeggen is dat het een beetje hypocriet is om je standpunt m.b.t. het afsteken van vuurwerk te verdedigen, maar wel met andere punten eens bent. Stel, je zit op een terras iets te drinken/eten en naast je steekt iemand een sigaret op en omdat jij een niet roker bent vind jij dat dit niet kunnen en zegt er wat van. Het is echter maar een eenmalige gebeurtenis, het overkomt je niet iedere dag en toch wil je je standpunt m.b.t. het niet mogen roken op het terras kenbaar maken. De roker is vergelijkbaar met iemand die vuurwerk wilt afsteken. Heel veel mensen hebben last van vuurwerk, maar dat maakt je niets uit want jij vind het prachtig. Maar oh wee als iemand naast je zit te roken dan is de wereld te klein voor je.

Dit is peren met appels vergelijken vind ik. Als er een week zou zijn waarin rokers op het terras mochten roken dan hoor je mij niet zeuren, dan vermijd ik het terras wel die week. Echter aangezien dit gedurende het hele "terras-seizoen" gebeurt is dit dus niet een eenmalige gebeurtenis. Ik zit dus ook niet vaak op een terras omdat ik dan niet kan genieten van mijn eten/drinken. Net zoals je geen harde muziek op zet op een terras waar je mensen mee lastig valt, steek je ook geen sigaret op vind ik.

Tevens is vuurwerk officieel 1 dag in het jaar 8 uur lang legaal. Ik vind dan dat als je niet van vuurwerk houdt/bang bent, je maar lekker die tijd binnen blijft. Al het vuurwerk wat daarvoor afgestoken wordt, is illegaal en daar ga je dus niks aan doen met een verbod.

Als laatste punt heb ik niet heel veel sympathie voor mensen die mijn kans op ****** vergroten door een sigaret op te steken, en daarbij alleen aan zichzelf denken.

Jou laatste punt he. Zit je lkkr op je fiets rijdt er wel een brommertje voor je. Dan komt er weer een bus voorbij. Dan rijdt er wel een met een stink auto. Dus de lucht is ook zo schoon niet hoor

Ooo, nee maar dan is het goed! Als zij het doen dan doen wij het ook, toch? Ik ben benieuwd of jij het prima vindt dat de buurman om de zoveel tijd zijn muziek ff keihard aanzet, want ja, dan rijdt er wel een auto door de straat of de wasmachine staat aan.

Dat de lucht niet zo schoon is heeft he-le-maal niks te maken met of ik last heb van mensen die roken op het terras of niet.

Ik vind rooklucht veel viezer dan uitlaatgassen. Dat laatste voorkom je niet,maar leuk als je te horen krijgt dat je naar de rook stinkt omdat een aso naast je op het terras heeft zitten dampen. Zo n zware lucht is heel wat anders als een keuitdamp die 1 dag per jaar hangt. Nog niet eens gehad over een huis met rooklucht, daar woon jij zeker graag in, want buiten heb je uitlaatgassen

Zozo de anti rook maffia heeft zijn weg gevonden naar vuurwerkcrew. Leef en laat leven zou ik zeggen. En iedereen ervaart wel heel snel overlast tegenwoordig he. Een peuk opsteken op het terras, hoe durft men. Foei!:bonk:

Ter info: Al bijna 10 jaar gestopt met roken:cool::D

Zozo de anti rook maffia heeft zijn weg gevonden naar vuurwerkcrew. Leef en laat leven zou ik zeggen. En iedereen ervaart wel heel snel overlast tegenwoordig he. Een peuk opsteken op het terras, hoe durft men. Foei!:bonk:

Ter info: Al bijna 10 jaar gestopt met roken:cool::D

Wel typisch dat dat “leef en laat leven” dan alleen in het voordeel werkt van rokers. Rokers kunnen ook denken op een terras, ik steek er ff geen op, doe ik wel als ik straks een stukje loop. Het gaat mij dan ook specifiek om het terras, en bijv bushaltes/treinstations. Je kunt ook zeggen als roker ik rook alleen waar ik mensen zo weinig mogelijk van last ben, zoals bijv wij als liefhebbers ook met vuurwerk omgaan.

Ik rook ook, en probeer altijd rekening te houden met andere. Als ik ergens sta te roken en er komen kinderen aan (van de basisschool), dan verplaats ik mij en/of verberg ik mijn sigaret. Als ik op terras zit kijk ik altijd even of niemand aan het eten is voordat ik een sigaret opsteek. Leven en laten leven; ja dit klopt. Maar enigsinds rekening houden met andere kost eigenlijk niks dus waarom zou ik het niet doen? Vind het raar om te zeggen; ja het mag dus ik doe het gewoon, niet zeiken!

Zo steek ik cat1 op afgelegen plaatsen af, kost me niks maar ik voorkom wel een hele hoop gezeur.

Ik bedoel uiteraard ook dat men wel een beetje rekening met elkaar moet houden..
Alleen heeft iedereen tegenwoordig wel erg snel ergens last van, en dat stoort mij behoorlijk.

Back
Bovenaan