• BELANGRIJK!

De media maakt graag gebruik van aannames, vaak kloppen feiten niet en worden onderwerpen en stellingen op een andere manier opgesteld waardoor vuurwerk sowieso negatief in de media komt. De media kan flinke ergernissen opleveren, maar alle media mag en zal geplaatst blijven worden, of het nu positief of negatief is m.b.t. vuurwerk.

Er zijn de laatste jaren tal van discussies op het forum ontstaan bij nieuws over verkeerd gebruik, gevaar, vernielingen en overlast waarbij de sfeer onderling ook vaak gespannen werd. Wij zullen vanaf dit jaar ook strenger toezien op de sfeer in de topics en waar nodig waarschuwen en topics sluiten.

Nederlanders opgepakt in Spanje na bekogelen agenten met zwaar illegaal vuurwerk

Dezelfde hersenloze figuren die hier onze mooie traditie en hobby verzieken zijn daar hetzelfde aan het doen.

Wel een slimme aanpak van de politie daar, met die beschuldiging van deelname aan een criminele organisatie kunnen ze ze veel makkelijker vasthouden "zolang het onderzoek loopt". En aangezien het ook nog eens om buitenlanders gaat krijgen ze vast voldoende medewerking van justitie.

Kl#te dat de Nederlandse pers dit opgepikt heeft.
Ja en nee. De Spaanse politie laat zien dat je er wél tegen op kan treden en niet gelijk hoeft te roepen dat Fallas verboden moet worden. Daarnaast geeft ook dit weer aan dat het een klein groepje is die niet beschikken over voldoende hersencapaciteit om zich normaal te gedragen, dat ze zich bij iedere gelegenheid misdragen die zich voordoet, en het dus los staat van onze oud en nieuw viering.

Wat een ongelooflijke stumpers, te gast in een stad met een fantastische traditie en dan je eigen zo gaan gedragen ongelooflijk triest!!
Onze welbekende YouTube malloot zal dr ook wel weer bij betrokken zijn...binnenkort een filmpje aan wie en wat het allemaal wel niet gelegen heeft behalve hem zelf.
Fijn dat er zo opgetreden word, kan NL nog wat van leren....

Wel 1 kanttekening.

Ik kom er al jaren maar, de Spaanse jeugd kan er zeker ook wat van. Vooral het gooien van barrachos op elkaar en in de menigte. En dan praat ik al over 2014. Toen Palau nog gezellig was en er normaal gestookt door "ons" waren het de Spaanse jongeren die in de bedding voor en na de avond shows er een gevaarlijke tering bende van maakte. Barrachos vlogen je om de oren als je na de Castillo de bedding uit liep.

Hopelijk krijgen ze zo'n flinke straf, dat het goed afschrikwekkend werkt voor dit soort tokkies !!

Ook al grijpt de politie zwaar in, en zie ik fallas niet zo maar aangepast/verboden worden. Feit blijft dat dit soort ramdebielen een mooie traditie verpesten! Dit zijn dezelfde idioten die onze vuurwerk traditie met oudjaar verpesten. Wij zijn dit soort personen liever kwijt dan rijk maar valencia net zo goed. Wat mij betreft word volgend jaar nog veel zwaarder opgetreden zodat iedereen nog lang van fallas kan genieten. 😡

Weer goede reclame voor de Nederlanders :frusty:

Ik kom regelmatig in Spanje en feit is dat waar vroeger de Engelse een slechte naam hadden, wij helaas tegenwoordig niet veel beter zijn. Het is een trend geworden om ons overal te misdragen. Fatsoen is er niet meer bij. Een geluk is dat ze in Spanje gelukkig wel weten hoe ze moeten optreden. Heb gezien hoe misdragers letterlijk verrot geslagen werden door de guardia cevil of de Mossos d'esquadra en geloof me daar leren ze wel van hun fouten en terecht!

De valenciaanse bevolking ziet liever helemaal geen toeristen meer komen tijdens fallas, al meerdere van dit soort borden zien staan of geschreven op muren in de stad, zegt volgens mij genoeg hoe beu ze het zijn.

Bijlagen

• IMG-20250315-WA0005.jpg
    IMG-20250315-WA0005.jpg
    362,1 KB · Weergaven: 105
dat kunnen ze wel roepen. maar ze weten daar ook dat de toeristen natuurlijk ook veel geld in het laatje brengen. hotels en appartementen worden allemaal volgeboekt door buitelanders.
Ik denk wel dat het een kleine groep is die het zoals gewoonlijk verpest voor de rest. De meeste mensen die naar fallas gaan daar hebben ze totaal geen last van.

De valenciaanse bevolking ziet liever helemaal geen toeristen meer komen tijdens fallas, al meerdere van dit soort borden zien staan of geschreven op muren in de stad, zegt volgens mij genoeg hoe beu ze het zijn.
Jaja dus omdat 1 iemand dat op een muur kalkt, is heel valencia tegen toeristen. Ik ben net terug van VLC en heb die graffiti op eeuwen oude muren ook gezien (zullen eigen inwoners vast niet gedaan hebben). Ik heb arrestaties op Nederlanders ook gezien maar dat was niet ivm dit jaar maar voorgaande jaren. Aantal mannen hebben 24 uur lang vast gezeten. Ga geen namen noemen

Als je de andere borden had gelezen van die specifieke fallas had je gelezen dat het hun gaat om de huizenprijzen en het bouwen van hotels aan het strand. Het drijft de prijzen op zodat ze zelf niks meer kunnen kopen, had niks met fallas te maken.

Back
Bovenaan