Nederlander in Duitsland gepakt met 828 kilo zwaar vuurwerk

Torrr

VWC lid
Een Nederlander is in Duitsland betrapt toen hij zwaar vuurwerk zonder vergunning vervoerde. In zijn busje lagen meer dan 6300 stuks vuurwerk, die bij elkaar 828 kilo wogen.

De Duitse douane controleerde het busje op een weg in de buurt van de grens met Polen. Mogelijk heeft de man het vuurwerk daar gekocht. Hij krijgt een proces-verbaal, het vuurwerk is in beslag genomen

Bron

Haha, ik schrok even want er zijn twee bekende youtubers aan die kanten momenteel xD

ik dacht; Het zal toch niet?!

Laat die twee maar gepakt worden dan :bye:, maar volgens mij zeggen ze altijd dat ze alleen daar stoken en niets mee terug nemen.. Maar goed ik zei ook altijd niet wat ik wel deed wat niet mocht natuurlijk.

Laat die twee maar gepakt worden dan :bye:, maar volgens mij zeggen ze altijd dat ze alleen daar stoken en niets mee terug nemen.. Maar goed ik zei ook altijd niet wat ik wel deed wat niet mocht natuurlijk.

Niemand rijdt leeg terug uit die richting, dat maak je mij niet wijs.

Nou Ruben, zo kun je toch niet zijn?
Geloof me, hun stoken het zware spul allemaal daar. Koetje is in Nederland meerdere malen gepakt, afgelopen jaar. Dus denk je dat hij het risico neemt iets mee terug te nemen? Misschien nemen ze wat F2 producten mee, so what?
Duidelijk is dat dit waarschijnlijk gewoon een handelaar is.

Dus omdat het "bekende" youtubers zijn schrok je. Hmmm bekend of onbekend, voor mij is het één pot nat als het om handelswaar gaat.

En dat is het hele ding, bekende youtubers handelen niet in vuurwerk in de meeste gevallen. Dus ik neem bij dit soort aantallen aan dat het niet om een YouTuber/liefhebber gaat.

Dus ik neem bij dit soort aantallen aan dat het niet om een YouTuber/liefhebber gaat.

Nee dit is inderdaad een persoon die waarschijnlijk een stuk of 30 blokjes of andere reut voor de handel wilde hebben. Of misschien een freak die een leuk oud en nieuw wilde vieren :angel:

800 kilo incl. Verpakking.Gaat hier om knal.Dus het moge duidelijk zijn dat dit voor de illegale handel bedoeld was.

800 kilo incl. Verpakking.Gaat hier om knal.Dus het moge duidelijk zijn dat dit voor de illegale handel bedoeld was.

Is geen inderdaad geen discussie over mogelijk lijkt me! Wel zuur voor hen maar het risico van het vak. Aanhouding zou zomaar in de buurt van een zekere plaats geweest kunnen zijn die naar de naam Hohenwutzen luistert! :wink:

Is geen inderdaad geen discussie over mogelijk lijkt me! Wel zuur voor hen maar het risico van het vak. Aanhouding zou zomaar in de buurt van een zekere plaats geweest kunnen zijn die naar de naam Hohenwutzen luistert! :wink:

Wie daar naartoe gaat en ook deze tijd van het jaar met bestelbus kan net zo goed sticker op zn bus doen met Kontrolle bitte

Die xtremerides en pyrotoro zag ik op de fb van de laatste

Ik zag hem gister nog in levende lijven op de kermis hier hoor haha. Die 2 waren alleen wezen stoken daar.

En onze auto is zelf vanuit tsjechie binnenste buiten gekeerd. Vriend had paar 1.1 klappers, na 3 uur op bureau te hebben gezeten om alles te documenteren zou door de rechter geoordeelt worden. Recent kwam die brief van justitie uit duitsland. Ze lieten het er zo bij en kreeg niks, zelfs geen bekeuring.

En verder als ik polen ging nam ik nooit wat mee terug. In nederland kan je het goedkoper krijgen als daar, daar ging ik geen risico voor lopen.

Back
Bovenaan