Nederland wint vuurwerkfestival Scheveningen

pyroboy

VWC lid
SCHEVENINGEN - Nederland heeft het 32e vuurwerkfestival in Scheveningen gewonnen. Dat liet de organisatie zaterdag weten. Het festival begon vorige week vrijdag. Het evenement werd over twee weekeinden uitgesmeerd om het risico op slecht weer te spreiden. In totaal kwamen er ongeveer 300.000 kijkers. Op de slotdag zaterdag waren er 100.000 vuurwerkfans naar de badplaats gekomen

Deelnemende landen waren verder onder meer China, Japan, Canada en Brazilië. Het Zuid-Amerikaanse land eindigde op de tweede plaats. België pakte de derde plaats. Nederland won het vuurwerkfeest ook al in 2009.

Volgens de organisatoren won Nederland dit jaar omdat het „een erg mooi spektakel was met veel kleur terwijl de lucht constant vol was met vuurwerk”.

Het vuurwerk werd telkens afgeschoten vanaf een ponton op zee ter hoogte van het Kurhaus. Het ponton met het vuurwerk werd een half uur voor elke show op zijn plek gevaren.

vuurwerk_884722d.jpg

Bron: Telegraaf

Ben zelf bij China en Japan geweest, had wel het idee dat het ponton ver weg lag vooral bij de 2é show!

vind het een leuke sfeer daar zo lekker met z'n alleen op het strand vuurwerk kijken heeft toch wat speciaals.

En dat Nederland dan ook nog mag winnen, wat willen we nog meer.

Uitslag 32e Internationale Vuurwerkfestival Scheveningen

1e plaats Nederland - 243 punten

2e plaats Brazilie - 234 punten

3e plaats Belgie - 224 punten

;-) ik dacht zet het er toch maar ff neer :-) maar persoonlijk ben ik het wel de eerste keer in al die jaren ermee eens wie de (winnaar ;-) ) is geworden :-)

sommige jaren kwamen er (landen) uit waarvan je dacht hoe verzinne ze het

AKA Dream Fireworks!! :-D

Dus, lekker interessant toch ? Ten eerste moet je dan bij de organisatie aankloppen en ten tweede hebben ze mooie shows neergezet en aan de drukte en de sfeer te merken heeft onwetend Nederland het onwijs naar hun zin gehad en hebben ze genoten.

Begrijp me trouwens niet verkeerd dat ik ook liever een echte wedstrijd zie.

En ook alle toeschouwers die hebben staan kijken :cool:

Daar het ook om, ze kunnen hier wel klagen steeds maar gisteren was toch wel top en der zat ook gewoon een idee achter, maar nu moeten ze dat elke keer doen en niet alleen als "Den Haag" en "Nederland" schiet.

Zou ik jou eens een geheimpje vertellen? LOL.......

ik ken de hele discussie al.

maar op een of andere manier zal er vast wel contact geweest zijn met mensen uit die landen.

Dat Dreamfireworks ze schiet wil niet zeggen dat dat zonder hulp o.i.d van andere landen gedaan is. :)

Ik denk niet dat dit vuurwerk festival het zich kan permitteren om mensen voor te liegen, er zal vast een kern van waarheid inzitten.

:bye:

ik ken de hele discussie al.

maar op een of andere manier zal er vast wel contact geweest zijn met mensen uit die landen.

Dat Dreamfireworks ze schiet wil niet zeggen dat dat zonder hulp o.i.d van andere landen gedaan is. :)

Ik denk niet dat dit vuurwerk festival het zich kan permitteren om mensen voor te liegen, er zal vast een kern van waarheid inzitten.

:bye:

Dream on :wink::bye:

Ik kon het toch niet geloven. en ik heb gezocht na de wedsite en daar een e-mail adres stond en ik hem meteen een mail gestuurd, dit is het antwoord wat ik gekregen heb! :)

dit is de mail die ik terug heb gekregen met het antwoord op deze vraag.

Geachte Heer ********,

We zijn druk met het afbouwen. Toch een snel bericht.
Ve heer Pen van Dream Fireworks is bij een aantal vuurwerken betrokken. De
meeste landenteams hebben een adviseur die de vorm van het vuurwerk
aangeven.
Het is niet zo dat de heer Pen alleen verantwoordelijk is voor alle
vuurwerken. Hij was dat wel voor het Vuurwerk van de Gemeente Den Haag en
Nederland.

Met vriendelijke groeten
Bob de Jong
Stichting Scheveningen Bad

Laatst bewerkt:
Whoehahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahaha

Dit is echt de grootste grap van het jaar....nu de mail beantwoorden en vragen wie de adviseurs waren en van welk bedrijf!

Tof dat je dit op je neemt om te mailen!
Ik ben zeer benieuwd naar de volgende reactie.

Back
Bovenaan