Natuurgebied Utrechtse Heuvelrug rond jaarwisseling vuurwerkvrije zone

funkyi

VWC lid
Op diverse plekken in Nederland worden mogelijk natuurgebieden opengesteld voor mensen die tussen 31 december en 2 januari met rust het jaar uit willen gaan. Er zijn plekken ingericht waar mensen tegen een kleine vergoeding een tentje mogen neerzetten of met een wijntje aan een sta-tafel kunnen staan zodat zij niet blootgesteld worden aan de vuurwerktraditie.

Jaap van der Wagen is de initiatiefnemer van deze actie en legt uit hoe hij op dit initiatief gekomen is. "Ik heb persoonlijk last van het geluid en de hectiek rond de jaarwisseling, maar dat betekent niet dat er weer een traditie om zeep geholpen moet worden". "Ik denk dat zowel de media en de overheid de plank mis slaat door iedereen af te straffen voor het wangedrag van enkele overlastplegers. "Meer blauw op straat in combinatie met een goede samenwerking met burgers die signalen doorgeven wanneer ze iets zien of horen zou toch veel beter helpen?"."Laten we stoppen met het klagen over alles wat er al zo lang is. Ik hoop dat we met dit initiatief beide partijen tevreden kunnen houden.
Voor degenen die dit bericht gelezen hebben heb ik een teleurstelling. Dit bericht is geen echt nieuwsbericht. Maarja misschien wel een initiatief die wel zou werken :)

Er zijn plekken ingericht waar mensen tegen een kleine vergoeding een tentje mogen neerzetten of met een wijntje aan een sta-tafel kunnen staan zodat zij niet blootgesteld worden aan de vuurwerktraditie.

Een tentje neer zetten op 31 december, hmmm de schrijver van dit artikel heeft zeker nog nooit gekampeerd :bonk:

Voor degenen die dit bericht gelezen hebben heb ik een teleurstelling. Dit bericht is geen echt nieuwsbericht. Maarja misschien wel een initiatief die wel zou werken

Een tentje neer zetten op 31 december, hmmm de schrijver van dit artikel heeft zeker nog nooit gekampeerd

Haha volgens mij heb jij het gehele bericht niet gelezen xD

Wauw. Geweldig dit. Kunnen we niet een hoax maken van dit idee? Ik vermoed dat Shownieuws hier met gestrekt been in gaat. En het geeft een eerlijk beeld van wat er speelt. Fantastisch.

Wauw. Geweldig dit. Kunnen we niet een hoax maken van dit idee? Ik vermoed dat Shownieuws hier met gestrekt been in gaat. En het geeft een eerlijk beeld van wat er speelt. Fantastisch.

Vind dit wel een leuke idee, ik heb alleen totaal geen ervaring met; hoe je dit geloofwaardig naar een partij als shownieuws brengt?

Een tentje neer zetten op 31 december, hmmm de schrijver van dit artikel heeft zeker nog nooit gekampeerd :bonk:

mwah zo warme winters de laatste jaren dat het goed te doen is, genoeg winterkampeerders ook (nou de campings nog...)

Laatst bewerkt:
Tsja ze kunnen de vuurwerkliefhebbers wegjagen maar ze kunnen het ook omdraaien. Wil je rust, ga dan gerust ff een dagje weg. Biedt de tegenstanders een vuurwerkvrijezone aan buiten de bewoonde wereld en dan heeft ook niemand last.

Tsja ze kunnen de vuurwerkliefhebbers wegjagen maar ze kunnen het ook omdraaien. Wil je rust, ga dan gerust ff een dagje weg. Biedt de tegenstanders een vuurwerkvrijezone aan buiten de bewoonde wereld en dan heeft ook niemand last.

Jazeker een tijdje geleden nog iemand geholpen op Marktplaats die vuurwerk vrij wou met oud en nieuw.

Back
Bovenaan