Nachtbrakerstopic 28-29 december 2024!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou om eerlijk te zijn, is dit een jaarlijks terugkerend patroon.. de oververmoeidheid, de reacties uit de omgeving spelen ook een rol.
Maar op de een of andere manier leer ik maar niet van en is het elk jaar bijna hetzelfde :p
Aan de andere kant is het “ff doorbikkelen” deze dagen en uiteindelijk komt het genieten wel!
Heel herkenbaar, haal elk jaar naar mijn achteraf mening te veel haha. En de reacties uit de omgeving zijn wisselend, van meedelend in enthousiasme tot "man waarom haal je zoveel? Is toch zonde van het geld, ik kijk altijd gratis mee met iedereen."

Heb wel een beetje een dubbel gevoel altijd als ik die enorme berg vuurwerk zie wanneer ik alle bestellingen heb opgehaald. Aan de ene kant blijheid en zin om alles af te steken. Aan de andere kant een soort gevoel van twijfel/spijt? Als in: was het nou echt nodig om zoveel te kopen? Had het niet wat minder gekund

Meer mensen die hier last van hebben?
Yup… 😱😱 en dat na dag 1 🫣

Kon het gisteren om 11:30 niet meer houden om toch even sfeer te gaan proeven bij de Lidl en Aldi in Goch.
Dat leverde uiteindelijk een kofferbakje op met 24,93 kg (brutogewicht alle doosjes tezamen). Geen controles gezien bij Gennep. Nico Feuerwerk heeft dit jaar ook NL gebruiksaanwijzingen op de omdoos gedrukt.

Bekijk bijlage 1806517
Zelfde plan hier. Is het echt maar een cake of 11 die 25 kilo?

Ja, ik heb voor het eerst in mijn leven het gewicht per cake wat op de bodem van de doos staat gedrukt, bij elkaar opgeteld en dat kwam daarop uit.
Zo ongelooflijk weinig is 25 kg vuurwerk dus.

Ja, ik heb voor het eerst in mijn leven het gewicht per cake wat op de bodem van de doos staat gedrukt, bij elkaar opgeteld en dat kwam daarop uit.
Zo ongelooflijk weinig is 25 kg vuurwerk dus.
Jaa lullig, blijf van mening dat 25 kilo kruid veel meer klopt.. een “normaal” gezin haalt nu per ongeluk zomaar meer dan 25 kilo zeker omdat ze naar de grammen kijken die geadverteerd worden.

Goed, kan je in de folders de gewichten zien? Of heb je letterlijk al tellend door de winkels gelopen?

'Heb ik wel genoeg' denk ik altijd van tevoren, op een opgesomd lijstje lijkt het altijd toch minder dan het daadwerkelijk is. Maar spijt is ook een groot woord hoor, dat is zeker niet het geval. Meer het idee van, was zoveel wel nodig?
Moet ook zeggen dat een licht gepikeerde vriendin ook niet helpt hoor, die dan nog even extra benadrukt voor hoeveel geld het wel niet is...😅
Ik heb dat gevoel van tevoren, en er treedt altijd wel een zekere verzadiging op de avond zelf na de zoveelste compound.
Dan kijk ik rond wie er nog geniet en dan gaan we door.
Qua geld maak ik de afweging of mn kids iets tekort komen (heb er 3). Anders kan t naar vuurwerk 😅

Jaa lullig, blijf van mening dat 25 kilo kruid veel meer klopt.. een “normaal” gezin haalt nu per ongeluk zomaar meer dan 25 kilo zeker omdat ze naar de grammen kijken die geadverteerd worden.
Als ik kijk naar de voorverkoop doen wij ook het netto gewicht mee uitdraaien. Denk dat een goede 90% toch wel onder de 25kg blijft hoor.

Desalniettemin is de 25kg regel met de huidige trends aan compounds achterhaald. Goenoeg bakken die van zichzelf al 10-15kg wegen. Dan ben je snel klaar.

Ja en we gaan natuurlijk nul beweging krijgen in uitbreiding van die 25kg regel met al die bewegingen naar minder vuurwerk..zucht

Als ik kijk naar de voorverkoop doen wij ook het netto gewicht mee uitdraaien. Denk dat een goede 90% toch wel onder de 25kg blijft hoor.

Desalniettemin is de 25kg regel met de huidige trends aan compounds achterhaald. Goenoeg bakken die van zichzelf al 10-15kg wegen. Dan ben je snel klaar.
Netto is juist alleen kruid toch? Gaat om bruto gewicht helaas. Dus de klei en karton ook meegerekend

Goed, kan je in de folders de gewichten zien? Of heb je letterlijk al tellend door de winkels gelopen?

Tijdens Bij Lidl 1 even snel in een rustig hoekje uitgerekend na het ontvangen van mijn bestellijst, waarbij voor de helft alternatieven werden gegeven. Kwam uit op 13,6 kg of zoiets. Vervolgens bij Lidl 2 was het gewoon rapen, daar heb ik per geraapte pot in mijn hoofd grofweg het brutogewicht telkens opgeteld. Toen ik op ~22 kg zat nog een Dare Devil gepakt en vond het wel prima zo.
Vervolgens in een rustige gang alles opnieuw uitgerekend en kwam op 24,9 kg uit. Door afronding iets verschil met de werkelijkheid. Hierom dit allemaal meteen naar mijn stiefmoeder aan de andere kant van de stad gebracht. Wil thuis geen risico lopen met te veel vuurwerk, tijdens oudjaarsavond gaat alles uiteraard wel naar één stookplek. Dat is het nadeel van deze hilarisch slechte regel die karton en klei als explosieve massa meerekend.

P.S. De folders vermelden geen brutogewicht, dat staat alleen op de bodem van de omdoos gedrukt.

Dit is het totaal van mijn kofferbakfoto in Duitsland:20241229_091821.jpg

Bijlagen

• 20241228_141220.jpg
    20241228_141220.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 110
Laatst bewerkt:
Heb wel een beetje een dubbel gevoel altijd als ik die enorme berg vuurwerk zie wanneer ik alle bestellingen heb opgehaald. Aan de ene kant blijheid en zin om alles af te steken. Aan de andere kant een soort gevoel van twijfel/spijt? Als in: was het nou echt nodig om zoveel te kopen? Had het niet wat minder gekund

Meer mensen die hier last van hebben?

Afgelopen jaren had ik dat ook telkens, kocht de laatste week dan ook elke keer nog voor een paar honderd aan cakes erbij. En uiteindelijk gaf het mij nooit een beter gevoel om dus meer te hebben en te stoken. Vaak juist meer het gevoel wat jij nu aangeeft. Daarom heb ik bewust een budget voor mezelf afgesproken en daar hou ik het bij. En je vooral niet gek laten maken de laatste weken als er ineens pareltjes boven water komen of goeie acties zijn. Maar een forum als dit helpt daar natuurlijk ook niet bij :p

Dan heb ik het al borstkloppend vrij netjes gedaan. Na mijn laatste bestelling op 2 november alleen nog het bovenstaande kofferbakje gekocht.

Netto is juist alleen kruid toch? Gaat om bruto gewicht helaas. Dus de klei en karton ook meegerekend
Wij zien het andersom, bruto is kruidgewicht en in principe totaal niet relevant voor ons, netto is volledig gewicht. (Wel relevant want bunker capaciteit, toegestane winkel capaciteit etc.)

Op mijn bonnen van intratuin hendrik ido ambacht stond ook netto kruitgewicht dacht ik

'Heb ik wel genoeg' denk ik altijd van tevoren, op een opgesomd lijstje lijkt het altijd toch minder dan het daadwerkelijk is. Maar spijt is ook een groot woord hoor, dat is zeker niet het geval. Meer het idee van, was zoveel wel nodig?
Moet ook zeggen dat een licht gepikeerde vriendin ook niet helpt hoor, die dan nog even extra benadrukt voor hoeveel geld het wel niet is...😅
Ik snap je gevoel wel.. heb dat ook weleens gehad maar puntje bij paaltje als het de 31e is dan zeg je tegen jezelf dat er nog wel iets bij had gekund ;)

Toen ik de winkel uit moest lopen was t wel ongemakkelijk, kreeg zo'n kar mee met aardig wat vuurwerk gestapeld. Winkel zat stampvol en Iedereen kijken en dingen aan me vragen terwijl ik langs loop naar buiten. 🤣

Wij zien het andersom, bruto is kruidgewicht en in principe totaal niet relevant voor ons, netto is volledig gewicht. (Wel relevant want bunker capaciteit, toegestane winkel capaciteit etc.)
Grappig, handig voor jullie. Op de doosjes staat netto kruitgewicht of bruto product gewicht vandaar mijn verwarring.

Op mijn afhaal bon intratuin staat niet bruto of netto. Enkel de grammen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan