Naar belgie?

djjori

VWC lid
Heee mensen:D

Ik heb een vraagje.
Dit is het eerste jaar dat ik in belgie vuurwerk ga halen.
Kan je het gewoon kopen zonder kvk nummer?

Groetjess:D

Ja dat kan gewoon. Volgens mij waren er eerst wel een aantal producten waarvoor je kvk nodig had, Maar dat is al niet meer zo dacht ik.

ja dat kan gewoon
maar wat ik gehoord hebt is dat je niet alles kan kopen
wat weet ik niet??
maar er zijn dingen waar je wel een kvk nummer nodig hebt
maar ik weet het niet zeker

je kon bij alpeco grotere blokken en hardere knal producten kopen met een kvk nummer, maar dat heeft de regering afgeschaft. je kan nu alles kopen zonder een kvk nummer :wink: Niet de grote blokken enzo.. die worden niet meer verkocht, alleen consument vuurwerk

Professioneel vuurwerk wordt (sinds 1 januari)ook in belgie (lees alpeco) niet meer verkocht, dus KVK heb je zoiezo niet meer nodig.
Doe eens een search op "baarle nassau" of "original fireworks Olen", dan vindt je vast wat je zoekt.

je kon bij alpeco grotere blokken en hardere knal producten kopen met een kvk nummer, maar dat heeft de regering afgeschaft. je kan nu alles kopen zonder een kvk nummer :wink: Niet de grote blokken enzo.. die worden niet meer verkocht, alleen het consument vuurwerk

ik weest het niet zeker maar nu wel
was het bij alle winkels zo of alleen bij alpeco
bedankt voor je informatie

ik weest het niet zeker maar nu wel
was het bij alle winkels zo of alleen bij alpeco
bedankt voor je informatie

Voor zover ik weet alleen alpeco en euro-pyrotechnie ook grote blokken verkocht. Denk ook omdat bijv. zena geen bondbrigde verkoopt. En je grote bunkers moet hebben voor al die blokken...

Laatst bewerkt:
Vroeger was Belgie een paradijs voor de echte vuurwerkliefhebbers. Tegenwoordig is de KVK regeling afgeschaft en is het kopen van professioneel vuurwerk voor consumenten niet meer mogelijk. Nu is het alleen mogelijk om Belgisch consumentenvuurwerk te halen. Dit houd in:
  • Knalvuurwerk mag zilverkruit (Flash) bevatten in plaats van zwartkruit (Black Powder) met een max van 2,0 gram PTS.
  • Siervuurwerk mag maximaal 20 gram PTS per tube bevatten, maar met een maximaal kruitgewicht van 250 gram PTS wat in Nederland 15 gram per tube en 500 gram maximaal is.
  • Vuurpijlen mogen in Belgie 75 gram PTS bevatten, in Nederland is dat 40 gram.

Er zijn vast nog wat andere punten die ik vergeet, maar dit zijn de belangrijkste. Dit betekend overig niet dat Belgie geen goede/ leuke vuurwerkproducten meer heeft. Orignal, Alpeco en bijvoorbeeld Pyrostar hebben hele goede producten voor een leuke prijs: en ze zijn (bijna) het hele jaar open.

Back
Bovenaan