Na het knallen: pak de bezem en veeg vuurwerkafval op!

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Begin 2019 goed. Ga samen met buren, familie en vrienden aan de slag. Samen vegen is wel zo gezellig. En zeer nuttig. Pak je bezem, stoffer en blik, vuilniszakken en handschoenen en ruim vuurwerkafval op.

Maak het vuurwerkafval vochtig voor het vegen, dan kun je het veilig opruimen. De volle zakken met afval kun je weggooien in de restafvalcontainer. Het is belangrijk vuurwerkresten zo snel mogelijk op te ruimen. Vuurwerk dat blijft liggen belandt als zwerfvuil in de natuur en kan hier tijdenlang rondzwerven. Dit ontsiert het straatbeeld maar is ook schadelijk voor planten en dieren.

Risico

Ook zijn er altijd kinderen die op zoek gaan naar vuurwerk dat niet is afgegaan en het alsnog proberen af te steken. Een zeer risicovolle bezigheid, omdat dit vuurwerk meteen kan afgaan.

Door vuurwerkafval op te ruimen zorgt men dus voor een schone en veilige buurt.

https://www.hardenberg.nu/nieuws/re...en-pak-de-bezem-en-veeg-vuurwerkafval-op.html

Ik ben sinds een aantal jaren ook op 2 januari vrij. Op 1 januari kan ik nog niet opruimen omdat alles aan het nasmeulen is. Extra voordeel is dat ik niet meer brak ben :D

Back
Bovenaan