Na de roej tuut en de hondentuut nu de vuurwerktuut

ylke

VWC lid
MAASTRICHT - Tuut, tuut, tuut... Het is prima veel lol te beleven aan vuurwerk, maar daar hoort ook opruimen bij, vinden ze bij de gemeente Maastricht. ..Na de roej tuut en het hondenzakje nu ook de vuurwerkzak, bedoeld voor vuurwerk restanten. Binnenkort verkrijgbaar bij onder andere alle Maastrichtse vuurwerk verkoopadressen en gemeenteloket”, maakt wethouder André Willems (Seniorenpartij, Stadsbeheer) alvast reclame op zijn Facebook-pagina.

vuurwerkzak.jpg

De man die de afgelopen anderhalf jaar het nodige uit te staan had met de rode restafvalzak (die met ingang van het nieuwe jaar trouwens een stuk goedkoper wordt) krijgt er nu een uitdaging bij: zoveel mogelijk mensen bewegen hun vuurwerkrestanten gescheiden aan te bieden. Veel burgers weten namelijk niet goed wat ze met de resten van rotjes, vuurpijlen en Romeinse kandelaars anmoeten en laten het spul daarom maar op straat liggen.

Vuurwerk mag in Maastricht zonder vergunning worden afgestoken tijdens de jaarwisseling, een begrip dat in Maastricht breed wordt uitgelegd. Vanaf 31 december 10.00 uur tot 1 januari 2.00 uur. Het gaat alleen om consumentenvuurwerk, niet om professioneel vuurwerk.

De vuurwerkzakken worden de alleen de eerste twee weken van het nieuwe opgehaald, gelijktijdig met het de rode afvalzakken.

Bron

Hahaha doe maar een doos met die zakken, anders kan ik het niet opruimen.
Aangezien ik dit jaar veel visite heb is de berg denk ik ook 2 maal zo groot

Prima idee, maar ik denk dat een bezem beter is.
Anders ga je al dat vuurwerk oprapen met je handen en een zakje doen.

Back
Bovenaan