• BELANGRIJK!

De media maakt graag gebruik van aannames, vaak kloppen feiten niet en worden onderwerpen en stellingen op een andere manier opgesteld waardoor vuurwerk sowieso negatief in de media komt. De media kan flinke ergernissen opleveren, maar alle media mag en zal geplaatst blijven worden, of het nu positief of negatief is m.b.t. vuurwerk.

Er zijn de laatste jaren tal van discussies op het forum ontstaan bij nieuws over verkeerd gebruik, gevaar, vernielingen en overlast waarbij de sfeer onderling ook vaak gespannen werd. Wij zullen vanaf dit jaar ook strenger toezien op de sfeer in de topics en waar nodig waarschuwen en topics sluiten.

Na 25 jaar vuurwerkramp oud-directeur Rudi Bakker aan het woord, wil gerechtigheid

van die chaf testen waren foto’s en meer beelden van ook binnen de container. Er was er ook eentje met enkel vuurpijlen en die klapte ook echter waren die vuurpijlen dus niet in een verpakking en overdoos maar gewoon tot de nok toe vol losse pijlen. Ook containers met shells die niet ontplofte maar door een giga steekvlam alleen verplaatste. container 3” en container 6”

Is er iets van een uitgebreid rapport beschikbaar waarin je kan zien wat er daadwerkelijk in die container tests zat?
Een filmpje met tekst eronder kan iedereen maken natuurlijk, kan er net zo goed bij zetten containertje cobra 6 en er maar vanuit gaan aan de hand van een filmpje dat dat er daadwerkelijk in lag.

Volgens mij betreft het volgende project: European Commission project number EVG1-CT-2002-00074
Hier moet je rapportage van kunnen vinden op de EU site.

Zie voor een korte uiteenzetting van de CHAF testen o.a hoofdstuk 5. Zie ook de literatuurlijst, die is eigenlijk nog interessanter. Überhaupt een interessant rapport in zijn totaliteit.

Overzicht van alle onderdelen van de CHAF testen: https://www.jpyro.co.uk/wp-content/uploads/j22_67_s7dc.pdf
Je komt vaak in wetenschappelijke literatuur terecht waar je niet zomaar bij kunt, maar daarvoor kun je dit gebruiken (beetje hetzelfde als een paywall remover): https://www.sci-hub.se/

Succes :)

Volgens mij betreft het volgende project: European Commission project number EVG1-CT-2002-00074
Hier moet je rapportage van kunnen vinden op de EU site.

Zie voor een korte uiteenzetting van de CHAF testen o.a hoofdstuk 5. Zie ook de literatuurlijst, die is eigenlijk nog interessanter. Überhaupt een interessant rapport in zijn totaliteit.

Overzicht van alle onderdelen van de CHAF testen: https://www.jpyro.co.uk/wp-content/uploads/j22_67_s7dc.pdf
Je komt vaak in wetenschappelijke literatuur terecht waar je niet zomaar bij kunt, maar daarvoor kun je dit gebruiken (beetje hetzelfde als een paywall remover): https://www.sci-hub.se/

Succes :)

in de docu oorverdovend stil ,krijg je wat mij betreft nog meer en echte realistische uitleg mbt mogelijke oorzaken ,waar je een filmpje /test kan zien van een van de meest gerenommeerde onderzoekers/bureau (kan zo niet direct meer op de naam komen) maar daar zie je dat er al een massa explosie kan plaats vinden met een gesloten container die voor het grootse deel gevuld is met papier/karton/pallets en slechts een kleine hoeveelheid aan kruit en de uitwerking zou je echt verbazen ,er is ook een term voor deze soort van explosie en die heeft vooral te maken met het opbranden van zuurstof wat dan weer omgezet wordt in explosieve massa ,zeer nauwgezette docu icm alle betrokkene aan de onderzoek kant ,rechercheurs ,brandweer commandanten en inspecteurs vd veiligheidsregio die zelf ook echt wel aangeven dat er weinig tot niets klopt vd opgeschreven conclusies die er uiteindelijk zijn doorgedrukt ,doofpot in de max naar mijn idee en dus ook volgens vele deskundigen en betrokkenen ,dus als je echt een goed oordeel wilt vellen zou ik je aanraden deze volledige docu eens te bekijken ,zijn meerdere delen van dus is effe doorpakken maar zegt wel weer enorm veel over de stand van het land /politiek landschap en beleid ,nu maar dus ook al jaren geleden ,

en nederland maar klagen over de slechte en ondemocratische situatie's in welk land dan ook ,bijlmerramp ,vuurwerkramp ,toeslagenaffaire,mensen die op voorhand volledig gesloopt worden door aannames en aanklachten gebaseerd op horen van en vervolgens jaren lang moeten wachten op een zaak en daarmee rectificatie ,coffeeshop eigenaren die we hier niet kunnen "naaien"laten we doodbloeden in een thaise cel door toedoen van justitie ,enzvoort enzovoort ,maar kinderen in de jeugdzorg die mishandeld of misbruikt worden zien we niet of willen we niet zien of horen , en de vele meldingen mbt een verward persoon die uiteindelijk uitlopen op dodelijk geweld ,femicide , land met de gemiddeld meeste getapte telefoon gesprekken zonder enige juridische grond of ook maar toestemming , haaaaaaaaahhhh ja sorry mensen maar af en toe loopt het emmertje over en moet het eruit ,nee nederland heeft vele goede kanten en zou ik niet snel willen ruilen maar geloof nou echt niet dat wij hier in een echte vrijstaat of democratie wonen want dan ben je naar mijn idee echt naïef en ja gelukkig is het voor vele van ons een ver van je bed show ,,,,,,,,maar je zou er maar eens te maken/ingetrokken/betrokken bij zijn/worden ??? :

Laatst bewerkt:
Wat je ziet bij de genadeklap is een grote vuurzee en daarna de klap.Ik heb zelf tot de eerste afzetting in de Tollenstraat gestaan en toen ging er veel gillend vuurwerk de lucht in.
Ik denk dat massaexplosief word onderschat als vuurwerk opgesloten zit.los kruit doet ook niks maar als het word opgesloten is het een ander verhaal.En als er in de container iets aan het smeulen is kan dat een soort knalgas ontwikkelen.

in de docu oorverdovend stil ,krijg je wat mij betreft nog meer en echte realistische uitleg mbt mogelijke oorzaken ,waar je een filmpje /test kan zien van een van de meest gerenommeerde onderzoekers/bureau (kan zo niet direct meer op de naam komen) maar daar zie je dat er al een massa explosie kan plaats vinden met een gesloten container die voor het grootse deel gevuld is met papier/karton/pallets en slechts een kleine hoeveelheid aan kruit en de uitwerking zou je echt verbazen ,er is ook een term voor deze soort van explosie en die heeft vooral te maken met het opbranden van zuurstof wat dan weer omgezet wordt in explosieve massa.
Pyrolyse heet dat, of droge destillatie. Overigens het karton waarin (consumenten)vuurwerk tegenwoordig in zit verpakt geïmpregneerd om pyrolyse te voorkomen

"Een ander praktisch gebruik van pyrolyse is het schoonmaakprogramma van sommige moderne ovens dat bij tot wel 518°C alle aangekoekte resten verwijdert." -wiki

Kickuh!

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan