Ik ben echt een enorme muziekliefhebber. Ik kan echt niks zonder muziek doen: huiswerk, onderweg, tijdens het computeren, altijd en overal luister ik muziek.
Ik luisterde eerst alleen Nederlandstalige hiphop. Vooral de albums van
Opgezwolle en
Typhoon heb ik grijs gedraaid. Later kwamen daar ook de Cd's van Cartes en Kleine Jay bij. Vooral
Cartes is een geniale rapper.
Sinds een jaar of 3 luister ik ook veel dubstep. Van een vriend van me hoorde ik een nummer van
Emalkay en daarna was ik verkocht aan dubstep. Vooral de wop-wop-wop-bass sprak mij heel erg aan. Nadat ik telkens meer dubstep begon te luisteren kwam ik ook telkens vaker terecht in de Drum 'n Bass. Ik ben gewoon eens gaan zitten voor een
mix van een uur en ik was verkocht.
Naast hiphop, Dubstep en Drum 'n Bass luisterde ik ook wel eens muziek als Coldplay, Muse en Radiohead. Pas sinds een jaar luister ik ook deze muziek actief en kom erachter dat vooral Radiohead legendarisch is. Coldplay heeft natuurlijk ook wel
klassiekers, maar Radiohead heeft
nummers die mij echt kippenvel bezorgen.
Het belangrijkste vind ik dat de muziek is gemaakt met de reden dat het mooi klinkt, en niet om er geld mee te verdienen. Helaas zijn er binnen hiphop veel commerciële artiesten te vinden die er alles aan doen om geld te verdienen (Ali B, Lange Frans, Eminem, 50 Cent enz.). Wat zo jammer is aan deze artiesten is dat ze de hele wereld een ander beeld van hiphop laten krijgen, omdat zij er dan geld mee verdienen. Iedereen denkt nu dat hiphop niet meer is dat vrouwen, auto's, geld, drugs en dat soort onzin. Voor de mensen die dat ook denken: wil je alsjeblieft de nummers luisteren uit mijn eerste alinea? Onder elk nummer staat ook de songtekst.
Ik sta overigens open voor elke muzieksoort, maar hou niet echt van hardstyle en hardcore, al zijn er wel goede hardcore/style nummers.