Muziek

Ik denk dat iedereen zolangzamerhand wel weet dat ik een groot Earring fan ben.
Binnenkort op 4 juni Beach concert Scheveningen met Elton John, Bryan Adams & Golden Earring
Uiteraard ben ik van de partij.

Mijn all time favoriet van de Earring is toch wel Twilight Zone uit 1982.
Live klinkt het nummer iedere keer weer anders en bij dit nummer ga ik compleet uit mijn dak.
Hieronder een filmpje van Twilight Zone tijdens een beachconcert in Scheveningen. Heerlijk ritmisch nummer

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Meeste liedjes van Adele maar het meeste van ;

Adele - set fire to the rain

en nog altijd

Kate perry - Firework

...

Kate perry - Firework

Direct mee eens, Yorick. De tekst is prachtig, maar de uitvoering is ook oorstrelend. Vooral als ik de videoclip erbij zie (die ook erg goed gemaakt is) volgt snel kippenvel.

Verder heb ik nog een grote reeks andere nummers met hetzelfde effect. Soms met een mooie (of emotionele) herinnering er aan vast, maar soms gewoon om het nummer zelf. Bij de begrafenis van mijn nichtje werd laatst "Monsoon" van Tokio Hotel op verzoek van de overledene gedraaid. Ik had niets met dat nummer, maar wat heeft dat nummer een kracht als je het in een verder stille ceremonie-ruimte hoort. Naast kippenvel word ik ook een beetje dippy van het nummer, uiteraard door de associatie.

Een heerlijk nummer vol positieve vibes vind ik nog steeds "Turn on the music" van Roger Sanchez feat. GTO (met wijlen Bobby Farell in de videoclip). Ik heb dit "feelgoodnummer" een keer gebruikt bij een kort filmpje van ons avontuur in Engeland

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Cameo

+ YouTube Video

Dit album zo helemaal grijs gedraait en kan er geen genoeg van krijgen!

+ YouTube Video

Lost of the wild daar zou ik graag een pyromusicale op zien:p
Als niemand het doet doe ik het met oudjaar wel:wink:

van bijde nummers kippenvel op mijn manier!

Hier nog wat leuke nummers....dit zal voor de meeste onbekend zijn.

Roger Waters (ex zanger van Pink Floyd)
Perfect Sense (part 1 en 2)
+ YouTube Video

Roger waters - Amused to Death
+ YouTube Video

Queen - Love of my Live. Gezongen door Brian May(live versie)
+ YouTube Video

Dit nummer (LIVE) van the Alan Parsons Project geeft me positieve gevoel van kippevel.
Vooral het begin... inc. vuurwerk.

+ YouTube Video

De beelden zijn niet van mij afkomstig,
maar toen ik deze beelden zag herinnerde ik me weer,
deze beelden zijn uit 1995 van het World Liberty Concert bij de J.Frostbrug in Arnhem.
50 jaar vrijheid.

Ik zat 'savonds met m'n vingers bij de REC.knop van de VHS recorder
en zat maar te wachten op het vuurwerk.
Tijdens het laatste nummer van art Carfunkel over een brug over troebel water
(voor mij een voorbeeld van negatieve kippevel)
Stond de brug in vuur en vlam met cakes en bommen er boven.
Weet iemand toevallig ook nog wie het vuurwerk heeft geschoten?

filmpje inc. finale vuurwerk tijdens de aftiteling.
+ YouTube Video

En in een trance mix van Manuel le Saux top twenty tunes 300
hoorde ik dit nummer, wel zonder de "vocal", maar deze heeft ook wel wat.
+ YouTube Video

Gr. teejoo

in het begin een balluh nummer!
na 100x horen op mtv kan ik nix anders zeggen dan dat dit plaatje echt een meester werk is! beoordeel zelf...........en wat vind je ervan?

+ YouTube Video

Back
Bovenaan