Muziek voor pyro show

Hoi allemaal.

Mag ik eens om jullie mening vragen?

Afgelopen oud op nieuw hebben we het jaar op een unieke manier afgesloten, een grote lasershow (zowel beam als animatie) met een paar getimde vuurwerk shots.
Dit is heel goed bevallen en gaan aankomend jaar dus opschalen.

Dat wil zeggen naast de beam en animatie lasers gaan we ook flame jets en electrische fontijnen gebruiken en vuurwerk op een timeline zetten om synchroon te lopen met de muziek. (enkel F1 en F2 vuurwerk)

Afgelopen jaar was dit onze tracklist
Queen - show must go on,
JXD - live the moment (hardstyle)
forever young (qdance versie)
Europe - final countdown.
Als afsluiter een live countdown met laser projectie (7x7 meter)
Na 12 uur natuurlijk een belachelijke hoeveelheid vuurwerk.

Aankomend jaar willen we de show vooraf een stuk groter gaan maken.
Op dit moment starten we de show met een trailer voice en emotionele tekst om de spanning op te voeren. (denk aan de eindshow van qlimax en defqon 1)
1e track is een klein stukje van Enya - now we are free (enkel de rustige intro)
Future world music - Dream chaser (orchestra)
Pirates of the carribean. (orchestra/film muziek
Loreen Euproria (dance)
......
Pitcher - serenity (hardstyle)
Als finale gebruiken we Ramstein - fuer frei (heel veel vuurwerk en stage flames)

Nu mag de show 15-25 minuten duren. waarvan 50% gevuld is met vuurwerk de rest is lasershow.

wat zijn nu echt tracks welke net voor de jaarwisseling passen? kan ieder genre zijn, energiek maar emotioneel.
Belangrijkste is dat er een goede flow in zit. veel ques om op te synchroniseren.
drukke stukken en rustige stukken haha

alvast super bedankt voor jullie mening!

Met vriendelijke groet
Robbert

• Like
Waarderingen: GMP
Wat een werkelijk fantastisch opbouwend nummer is (vele uitvoeringen), maar wellicht te lang voor je set, is Chevalier de Sangreal van Hans Zimmer..

Wat een werkelijk fantastisch opbouwend nummer is (vele uitvoeringen), maar wellicht te lang voor je set, is Chevalier de Sangreal van Hans Zimmer..
Hans zimmer is zoieso heel mooi. Veel stukken zijn idd mooi inher begin. Maar naar mate de show op bouwt mag het wat steviger :D

• Like
Waarderingen: GMP
Van origine ben ik vlogger en dus makkelijk met video editing software.
Ik gebruik dit dus ook graag om dingen te visualiseren voor ik het daadwerkelijk als cues ga programmeren.

Hier is een progress te zien waar ik nu aan bezig ben. Nee sommige dingen zijn niet op schaal. Nee de lasers zitten er nog niet in. Maar geeft een goede indruk

Ellie Goulding - burn gaat er uit. De track loopt niet lekker met de rest.

zo geeft denk ik wel een goed plaatje welke kant ik op wil gaan.

p.s. wat vinden jullie van de vocal ?

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan