Moontan,Gerwin en Kruitsnuiver naar China

Ow oke :p naja dat wist ik dus niet heb nog niet op de landkaart gekeken :p Naja lekker toch :p En met fallas en in china stoken met tshirt aan :D

@ Bert, bedankt voor het verslag van je reis naar China.
Begrijp ik het dus goed dat ook in China het verkoop van vuurwerk aan tijd gebonden is? Ik dacht altijd dat in China het gehele jaar door vuurwerk verkocht en afgestoken mag worden.

Verder een leuke trip gehad daar? Nog mooie dingen gezien?

@ Bert, bedankt voor het verslag van je reis naar China.
Begrijp ik het dus goed dat ook in China het verkoop van vuurwerk aan tijd gebonden is? Ik dacht altijd dat in China het gehele jaar door vuurwerk verkocht en afgestoken mag worden.

Verder een leuke trip gehad daar? Nog mooie dingen gezien?

Ik kreeg te horen dat de verkoop ervan buiten de grote steden het hele jaar mocht. Vanaf ongeveer 2 weken voor het nieuwe jaar ook in de grote steden zoals Beijing waar ik zat. Afsteken mag wel die 2 weken lang vanaf 20.00 uur maar niet op de plekken waar een verbod is (staat aangegeven).

Kan zijn dat dit verschillend is per stad maar dit is wat ik kreeg te horen in Beijing. Engels praten was trouwens best lastig op sommige momenten, vergeet dus niet een kaart te kopen zodat je de weg kan vragen door het aan te wijzen op die kaart. Persoonlijk was ik erg onder de indruk van de Chinese Muur, als je de kans krijgt om deze te bekijken dan zou ik dat zeker ook gaan doen!

Heel veel plezier alvast daar in China. Ben benieuwd naar het beeld materiaal en de ervaringen. Daar geld denk ik geen 10kg regel als ik die filmpjes zo zie hehe.

44ea8405b9542d4737cd26bd8e6a7b71fdeba001_m.gif

Suprise op zijn Chinees

Het tijdsverschil met China is 7 uur. Het is in China 7 uur later dan in Nederland.
Dus op zaterdag 13 februari a.s. om 17.00 uur Nederlandse tijd begint in China op 14 februari 00.00 Chinese tijd het Chinese nieuwjaar.
Op dat moment mogen jullie aan ons denken.
Dan staan Erik,Gerwin, ikzelf, Evelien,Ruud,Douwe en alle andere medereizigers zij aan zij met de Chinesen om vuurwerk af te steken

Volgens laatste bericht van Evelien is het momenteel 18 graden in China
En dagenlang voor het Chinees Nieuwjaar staan er in alle straten speciale kraampjes om vuurwerk te verkopen.

Nog een week en dan vertrekken we................

Er wordt ook geflimd toch en een verslagje van gemaakt ??
Ik wens de heren veel plezier!! ( moet wel lukken toch ? )

Groetjes :bye:

Volgens laatste bericht van Evelien is het momenteel 18 graden in China
En dagenlang voor het Chinees Nieuwjaar staan er in alle straten speciale kraampjes om vuurwerk te verkopen.

Vergis je niet in de kleding met de doorreis, in Beijing is het namelijk nog wel aardig koud (rond het vriespunt).

jongen het moet tog wel kriebelen in jullie buik nu het steeds dichter bij komt!
ooohw ben zo jalours!
maar wens jullie veel plezier!
en wij zullen aan jullie denken!
maar.... jullie ook aan ons?:D

ik ben zo jaloers,
maar in iedergeval veel plezier

en stook ze daaro , maar dat moet zeker g0edkomen lijkt mij

groetjes

Veel plezier China heren. Dit is echt een 'once in a liftime'-ervaring, en dat zeg ik uit ervaring.

Zelf een jaar of 5 geleden ook in China geweest, nog voor de bouw van het grote stadion voor de Olympische Spelen. Echt, het is een totaal andere wereld.

Ik zat toen in Peking. Ik heb over het algemeen goed gegeten. Eerste dag gewoon de halve kaart besteld, en onthouden wat lekker is en wat niet. Werkt goed.

Oja, wat betreft eten: Soep krijg je achteraf, dat jullie het alvast weten :wink:

Zo heb ik nog een leuk verhaaltje over eten in Cina:

Iemand op mijn werk moest voor contacten een half jaar naar China voor zijn werk. Dus hij en zijn vrouw + hond emigreerden voor een half jaar naar China. Nou gingen ze uit eten en de man probeerde de Chinees uit te leggen of de Chinees ook iets te eten had voor de hond. De Chinees heel klantvriendelijk en zei dat hij de hond wel mee zou nemen naar de keuken. Even later was de hond nog niet terug maar kregen de man en de vrouw hun eten al, hoe kan dat nou ze hadden nog geen eens besteld, alleen nog maar wat gedronken..

Lag hun hondje mooi geserveerd op een schaal met garnituurtje...

De beste mensen hebben die avond niks meer gegeten:wink:

Zo heb ik nog een leuk verhaaltje over eten in Cina:

Iemand op mijn werk moest voor contacten een half jaar naar China voor zijn werk. Dus hij en zijn vrouw + hond emigreerden voor een half jaar naar China. Nou gingen ze uit eten en de man probeerde de Chinees uit te leggen of de Chinees ook iets te eten had voor de hond. De Chinees heel klantvriendelijk en zei dat hij de hond wel mee zou nemen naar de keuken. Even later was de hond nog niet terug maar kregen de man en de vrouw hun eten al, hoe kan dat nou ze hadden nog geen eens besteld, alleen nog maar wat gedronken..

Lag hun hondje mooi geserveerd op een schaal met garnituurtje...

De beste mensen hebben die avond niks meer gegeten:wink:

'eten voor de hond' en 'de hond eten' lijkt zelfs in het nederlands best veel op elkaar :P

Gewoon niet vragen wat je eet, gewoon doorkauwen, en als het lekekr is de volgende dag weer bestellen :wink:

Over het eten voor de hond heb ik ook nog een leuke anekdote:

In mijn praktijk als belastingconsulent heb ik ooit de boekhouding mogen doen voor een chinees restaurant. Inmiddels geen klant meer van mij omdat de beste man voorgoed naar China is terug gegaan.
Maar waar het om draait is dat bij het controleren van zijn boekhouding mij was opgevallen dat er iedere week grote hoeveelheden blikken Bonzo werden gekocht.
Terwijl de beste man geen huisdieren had.
Ik wens jullie een smakelijk eten vanavond.

Blegh.... Eet daar ALLEEN maar witte rijst.
Al die verhalen!

Wij hebben er super veel zin in! Beloofd echt een onvergeterlijke
ervaring te worden! Stoken in China, kan niet wachten!

Groetjes
Dim
Top Vuurwerk Rotterdam

Is dit wat ons staat te wachten?

Gevonden een recent filmpje op you-tube:

Firework bought from a street vendor in China
From: christopheradama
Check out the firework I bought in China on the street. That battery was like 1m³ large and the explosion was at least 20-30m in diameter. Just go to the Chinese countryside for Chinese New Year and you can find these monsters

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Back
Bovenaan