Moeilijk om positief te blijven over deze hobby

Geen negativiteit lezen is voor mij het beste! Dit soort topics hou ik dus helemaal niet van en juist wel van het Countdown deel, lekker sfeer proeven en compilaties kijken!

Negativiteit geen aandacht geven, klaaaaaar :D

Gewoon je leven leiden en we zullen het allemaal wel zien.
Dit is al een kleine 20 jaar mijn hobby en mocht het op de schop gaan komt daar wat anders voor in de plek.
Vrijwillig meehelpen met shows bijvoorbeeld.
Begrijp persoonlijk niet dat vuurwerk zo zwaar onder "vuur" ligt bij gemeentes en het kabinet maar ach wat doen we eraan.
Heb de tijd van klagen achter me gelaten en probeer nu te genieten van wat er nog wel mag.
Wel van mening dat het dit jaar zoiezo nog moet kunnen in elke gemeente.
We hebben een dramajaar achter de rug dus laat mensen even wat afsluiten met vuurwerk of je nou met je gezin wat viert of 20 vrienden.
Live life , enjoy the moments is mijn motto.

Zoals al vaak benoemd; lekker genieten van wat wel kan en mag. Helaas ligt onze hobby onder vuur. In mijn ogen komt dit door het imago dat vuurwerk door de jaren heen heeft gekregen, grotendeels te wijden aan het steeds zwaardere illegaal (vuurwerk) dat in handen komt van verkeerde (jonge/roekeloze) personen.

Natuurlijk knalden de nitraten 10 á 15 jaar geleden voor die tijd ook al hard, en kostte deze knallers destijds vingers. Tegenwoordig is het illegale vuurwerk in staat tot veel grotere schade aan lijf en materiaal. Jammer.

121998043_3437197866355887_4204625388102757540_n.jpg

Gewoon genieten van de jaren en dagen dat er in NL nog afgestoken mag worden.
Praat altijd positief over de traditie naar vrienden en familie dan hoor je altijd de mooiste verhalen.
Een verbod zal nooit de oplossing zijn dus wij moeten de laatsten zijn die hierover nadenken:wink:

ik begrijp je goed, ook hier zit ik mij heel vaak met die dagen en erna op te vreten, van gezeur, verkeerde vergelijkingen, mis gunning, overal in het nieuws om de boel op te vullen. verleden jaar alleen pols gedaan de rest heb ik niets gelezen, pas in januari las ik de eerste berichten, positief, werd moeilijk omdat politieke partijen binnen enkele dagen omdraaien. Ik ken een verkoper goed in Rijswijk, deze heeft opruim acties gedaan kon je echt mooie prijzen winnen, oliebollen en meer van dat lekkers voor een gedeelte goede doel. een cursus voor het omgaan met vuurwerk, mensen laten zien hoe veilig het is in de bunkers. een vuurwerk diploma. overal aan meewerken, zelfs op het malieveld het goed laten zien de verschillen tussen illegaal, en legaal vuurwerk. en ja dan begrijp ik wat je bedoelt je denkt wat ik ook doe, ik doe het nooit goed. maar schouders recht blik op oneindig en doorgaan. Het gaat gewoon gezellig worden.

Positief blijven tijdens deze onzekere tijden is inderdaad moeilijk. Ga gewoon wat cat 1 vuurwerk afsteken dan voel je je zo weer positief! :p

Gewoon even doorzetten jongens want O&N staat bijna weer over twee maanden voor de deur!

Positief zijn in deze tijden is al erg, laat staan positief blijven.
Ik hoop dat ik net voor oud en nieuw in ieder geval negatief ben.
Voor iedereen die nu positief is, hopelijk biedt het forum vermaak tijdens de quarantaine.

Ik moet zeggen dat met de berichtgevingen van vandaag, mij de moed wel een beetje in de schoenen zakt.

Tja, dat had ik ook. Reed vanmorgen bijna de vangrails in toen ik het op de radio hoorde :cry:
Zie het al gebeuren, wel verkoop maar je mag het komend oud en nieuw niet afsteken... En volgend jaar komt er een geheel verbod en daar zit je dan met je vuurwerk... Ik voel toch echt een annulering van mijn bestellingen aankomen.

Kom maar op met de geruststellende opmerkingen :shy:

pfff ik moet er niet aan denken dat dit ook al afgepakt word, zul je zien dat ze het helemaal gaan afschaffen. Ik hoop met heel mijn hart dat dit idee de vuilnisbak in gaat. Word er moedeloos van

Ben bang inderdaad dat ze het er dit jaar nog door drukken. Pak geld ter compensatie van de winkeliers, dat trekken ze toch wel weer ergens vandaan. Nee ik zie het somber in voor deze jaarwisseling, en waarschijnlijk ook de daarop volgende...

Ach wel neee, GroenLinks heeft al een heel scala aan debiele voorstellen gedaan! Neem de 10k voor 18 jarigen, zorgpremie 10e per maand, gratis kinderopvang etc. Elk normaal denkend mens snapt dat dit geen haalbare kaart is. Dat vuurwerk onderdruk ligt is een feit maar dit jaar gaat oud en nieuw gewoon door en volgend jaar starten ze gewoon weer opnieuw met de gezemel en staan wij gewoon weer te genieten van de mooiste dag van het jaar, met weer een iets kleiner assortiment.

Koppen omhoog mannen!

Ach wel neee, GroenLinks heeft al een heel scala aan debiele voorstellen gedaan! Neem de 10k voor 18 jarigen, zorgpremie 10e per maand, gratis kinderopvang etc. Elk normaal denkend mens snapt dat dit geen haalbare kaart is. Dat vuurwerk onderdruk ligt is een feit maar dit jaar gaat oud en nieuw gewoon door en volgend jaar starten ze gewoon weer opnieuw met de gezemel en staan wij gewoon weer te genieten van de mooiste dag van het jaar, met weer een iets kleiner assortiment.

Koppen omhoog mannen!

Het inderdaad wel vaker gebeurd dat Groens Links, maar ook D66 opeens wat gaat roepen, wat niet onderzocht is of het wel haalbaar is.
We gaan weer richting verkiezingen, dus er komt weer heel wat geblaat aan.

Rij naar een wei in de buurt waar wat schapen staan, luister een halfuur naar het geblaat en je weet dat de verschillen niet zo groot zijn.

zomaar even 70 miljoen hiervoor vandaan toveren, want denk je dat de horeca dan gaat zeggen. En alle evenementen etc etc? Die willen echt volle bak compensatie dan. Dat gaat er echt nooít door komen. Ze zijn hard bezig met hun campagne voor volgend jaar. Niks meer en niks minder. Wordt een mooi feest jongens, we gaan gewoon lekker stoken en een dag onze zorgen vergeten rondom corona. Alleen dan mogelijk met een kleiner groepje.

Sluit me aan met de heren hierboven. Dit loopt wel los. Klaver en kornuiten hebben een dubbele agenda en denken onder het mom van corona een verbod er door heen te duwen. Zo werkt dat niet. Het verbod zal er wel komen onder maatschappelijke druk, maar niet dit jaar.

Back
Bovenaan