Voor het vervoer en de opslag van vuurwerk gelden in Nederland strenge eisen. Vuurwerkspecialist Vuurwerk24, net over de Duitse grens bij Zevenaar gevestigd, kocht daarom het TNO-patent voor de Pyropack, een stalen kooi die in noodgevallen de kracht van exploderend vuurwerk veilig reguleert. ‘We zijn blij dat we over dit prachtige product kunnen beschikken’, zegt 24-directeur Hayo Wolff.
Vuurwerk24 kocht het TNO-patent vooral omdat de Pyropack is goedgekeurd voor gebruik in Nederland waar de eisen vergeleken met veel buurlanden streng zijn. Wolff: ‘We hebben zelf al een vergelijkbare kooi ontwikkeld, maar die mogen we in Nederland niet gebruiken. Het leek ons niet verstandig om zelf een aparte constructie voor Nederland te ontwikkelen. Toen we het patent van de Pyropack konden kopen, hebben we daarom snel toegehapt.’
Vuurwerk24, dat vuurwerk uit China importeert en ook grote shows organiseert, gaat de Pyropack ombouwen naar een kleiner formaat. De kooi is ontworpen voor het vervoer en opslag van grote partijen vuurwerk, maar is te omvangrijk voor gebruik in winkels: ‘Hij is bijzonder goed bruikbaar voor opslagdoeleinden, maar meestal te groot voor een winkeldeur. Als dat is gebeurd, hebben we een product, waar onze klanten blij mee zullen zijn.’
Direct bruikbaar
De techniek achter de Pyropack waarin unieke defensiekennis is gebruikt, is meteen bruikbaar. Wolff: ‘Daar hoeven we niets meer aan te doen. Het is een mooi product, waar een goed omschreven patent op rust. De contacten met TNO rond de verkoop van het patent verliepen ook al vlot, supervlot mag ik wel zeggen. We gaan ook nog wieltjes onder Pyropack zetten, dat is makkelijker in de winkel. Verkleinen en wieltjes eronder, veel meer is er niet nodig.´
Product verkoopt zichzelf
Vuurwerk24 gaat de verkleinde Pyropack om te beginnen aanbieden aan de eigen klanten. Volgens Wolff is het een product dat zoveel kwaliteit heeft, dat het zichzelf verkoopt: het is een oplossing voor het opslagprobleem van veel winkeliers. Reclame is nauwelijks nodig, die winkeliers vertellen het wel aan elkaar door. Dat is ook onze belangrijkste doelstelling: extra service aan onze afnemers. Al willen we er natuurlijk ook wel wat aan verdienen, we zijn een commercieel bedrijf tenslotte.
Mooi dat een TNO-patent zo ter beschikking kan komen van een MKB-bedrijf.’
Bron
Vuurwerk24 kocht het TNO-patent vooral omdat de Pyropack is goedgekeurd voor gebruik in Nederland waar de eisen vergeleken met veel buurlanden streng zijn. Wolff: ‘We hebben zelf al een vergelijkbare kooi ontwikkeld, maar die mogen we in Nederland niet gebruiken. Het leek ons niet verstandig om zelf een aparte constructie voor Nederland te ontwikkelen. Toen we het patent van de Pyropack konden kopen, hebben we daarom snel toegehapt.’
Vuurwerk24, dat vuurwerk uit China importeert en ook grote shows organiseert, gaat de Pyropack ombouwen naar een kleiner formaat. De kooi is ontworpen voor het vervoer en opslag van grote partijen vuurwerk, maar is te omvangrijk voor gebruik in winkels: ‘Hij is bijzonder goed bruikbaar voor opslagdoeleinden, maar meestal te groot voor een winkeldeur. Als dat is gebeurd, hebben we een product, waar onze klanten blij mee zullen zijn.’
Direct bruikbaar
De techniek achter de Pyropack waarin unieke defensiekennis is gebruikt, is meteen bruikbaar. Wolff: ‘Daar hoeven we niets meer aan te doen. Het is een mooi product, waar een goed omschreven patent op rust. De contacten met TNO rond de verkoop van het patent verliepen ook al vlot, supervlot mag ik wel zeggen. We gaan ook nog wieltjes onder Pyropack zetten, dat is makkelijker in de winkel. Verkleinen en wieltjes eronder, veel meer is er niet nodig.´
Product verkoopt zichzelf
Vuurwerk24 gaat de verkleinde Pyropack om te beginnen aanbieden aan de eigen klanten. Volgens Wolff is het een product dat zoveel kwaliteit heeft, dat het zichzelf verkoopt: het is een oplossing voor het opslagprobleem van veel winkeliers. Reclame is nauwelijks nodig, die winkeliers vertellen het wel aan elkaar door. Dat is ook onze belangrijkste doelstelling: extra service aan onze afnemers. Al willen we er natuurlijk ook wel wat aan verdienen, we zijn een commercieel bedrijf tenslotte.
Mooi dat een TNO-patent zo ter beschikking kan komen van een MKB-bedrijf.’
Bron