Mislukte vuurwerkshow: al het vuurwerk ontploft in één keer

Viva la Bang

VWC Moderator
Forumleiding
Mislukte vuurwerkshow: al het vuurwerk ontploft in één keer

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Het had een 30 minuten durend spektakel moeten worden, de vuurwerkshow in het west-Schotse Oban. Maar door een technisch mankement was na één minuut al het vuurwerk op. Het was allemaal tegelijkertijd afgegaan.

De beelden van het vuurwerkfestival laten een ongecoördineerde bende zien. Grond- en luchtvuurwerk ontploffen tegelijk, knetterend geraas klinkt.

Na de extreem korte show maakte gemeenteraadslid Roddie McCuish zijn excuus aan de honderden toeschouwers. 'Ik heb slecht nieuws. Al het vuurwerk is tegelijkertijd ontploft.'

Bron: Ad.nl

Ben benieuwd hoe deze show eruit had moeten zien als hij wel 30 minuten had geduurd.
Wel een erg vervelend en duur foutje.

Het had ook anders gekund, dat alles ineens was ontploft zonder de lucht in gegaan te zijn. Gevolgen wil ik dan ook echt niet weten. Dus denk dat ze nog van geluk mogen spreken dat t zo is gegaan. Maar goed t blijft toch heel jammer.

Waar is dat feestje? Hier is dat fee... Hier was dat feestje!

Die show kan nooit een half uur geduurd kunnen hebben.

Nu ook bij de Loi, een cursus hoe de lucht vol te houden met vuurwerk.

Les 1: Maak voorbereidingen voor een show van een half uur.

Les 2: Onsteek alles in een keer.

Les 3: Geniet.

Les 4: Begin met opruimen.

Dat kost u dan 500,- euro astublieft.

ok....hoe werkt die schietcomputer ook alweer?
Druk op fire all of niet? Toch?

Nee zonder gekheid, dit wens je niemand dat dit zal gebeuren...maar toch kan het mij nu eigenlijk ook niet echt boeien...hoewel het van best ver weg is gefilmd...
Ben dus ook zwaar benieuwd hoe de show echt moet zijn geweest...

ooh ooh wat erg stel je toch voor dat je uren lang bezig bent met die shells laden en blokken neerzetten, dan alles nog aansluiten en dan gebeurd er zo iets!

alles wat fout gaat is aan de mensen valt aan de mens te wijten .
ik denk dat er of op de verkeerde knop is gedrukt of er een dinges ontbrak .

In de tekst staat dat het gaat om een technisch mankement... Maarja ze willen natuurlijk niet voor *** staan, dus wat er van waar is?!

Dat was ook mijn eerste gedachte, als dit 30 minuten zou duren, heb je volgens mij een erg saaie show!

Waarschijnlijk lijkt het niets, maar alleen de shells staan er goed op.
Van alle blokken zie je maar een heel klein stukje. Ik denk dat het best een aardig showtje had kunnen worden ware het niet dat een heel klein foutje gemaakt werd.
Fijn hoor electrisch schieten. :)

Dorp krijgt gratis vuurwerk na foutje
Vuurwerk Vuurwerk martin.linkov - Flickr / CC 2.0 by-nc-sa
Toegevoegd: maandag 7 nov 2011, 18:27

Het Schotse dorp Oban krijgt een gratis vuurwerkshow, nadat afgelopen vrijdag al het vuurwerk in één keer de lucht in was geschoten.

Op Youtube is te zien dat er een enorme hoeveelheid vuurwerk tegelijkertijd wordt afgestoken. Het ging om vuurwerk ter waarde van 6000 pond, zo'n 7000 euro. Het werd afgestoken ter ere van Guy Fawkes Night, de herdenking van het verijdelen van een complot in 1605 om het Britse Hogerhuis op te blazen.

Door een technisch mankement duurde het spektakel maar een minuut in plaats van het gebruikelijke half uurtje. Honderden dorpsbewoners die naar het jaarlijkse hoogtepunt waren komen kijken, keerden teleurgesteld huiswaarts.

Het bedrijf dat de vuurwerkshow organiseerde, zal eind deze maand tijdens het winterfestival in Oban opnieuw een poging wagen.

Bron: NOS

In de tekst staat dat het gaat om een technisch mankement... Maarja ze willen natuurlijk niet voor *** staan, dus wat er van waar is?!

techniek is door de mensheid in het leven gebracht .
dus het blijft een menselijke fout . :wink:
het is ook de eigenschap van de materie de het voorval
in de hand heeft gewerkt :p
eigenlijk is het als je er verder op in gaat half half .

Waarscheinelijk bedoelen ze 3 minutjes en niet 30...
En ik denk dat de organisatie niet blij is geweest, want dit geintje zal to snel zo'n 5 a 7000 euro kosten.

verguning aanvraag, alle controles en invoer van vuurwerk.
alle werknemers die betaald moeten worden en alle voorbereiding etc.

Als ze zoiets bij mij hadden geflikt had ik de betaling netjes geannuleerd :)

Back
Bovenaan