Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Om mijn vraag nog even wat concreter te stellen:
Het gaat mij er niet om of rubro of welke importeur er 'veel' aan verdient, wat de transportkosten zijn etc. etc.
Het zijn bedrijven, en bedrijven horen nou eenmaal winst te maken.
Verder heeft mijn vraag globaal gezien (natuurlijk komt er meer bij kijken) niks te maken met de directe winst van de importeur.
De importeur heeft zijn product immers al verkocht en hier zijn winst behaald, alles wat hierna gebeurt heeft betrekking op de bedrijfsvoering en winst van de winkelier.
Mijn vraag is, hoe kan het dat er prijsafspraken worden gemaakt richting winkeliers wanneer dit niet lijkt toegestaan?
Of het nou beter is voor de importeur en/of de winkelier, de vrije markt is er niet voor niks.
En nogmaals, is dit daadwerkelijk bij wet verboden of wordt er door de importeur(s) handig gebruik gemaakt van trucjes en mazen in de wet?
Leuk dat je jezelf nader wil verklaren, maar pas dan wel je beginpost aan. Ik wil en ga me niet mengen in de zoveelste discussie hier, doch vind ik het een nare constatering dat je er één importeur uitkiest. Over smaad gesproken, want je gooit nogal met wat verwijten.
Ten eerste,meng je er dan daadwerkelijk niet in.
Ik koos rubro eruit omdat er over rubro de meeste verhalen de rondte gaan, of iniedergeval de verhalen die ik oppik.
Ik werd gewezen op het feit dat meer importeurs dit doen, vandaar dat ik mezelf nader probeer te verklaren.
Smaad en gooien met verwijten?
Wat ik aankaart gebeurt, dit is ondertussen zelfs algemeen bekend.
Moet je hier dan de importeurs de hand boven het hoofd houden?
Of moeten winkeliers vrij zijn in hun priijsbepaling, zoals het ook wettelijk is bepaald?
Ik ben benieuwd naar andere meningen, of antwoorden van mensen die er verstand van hebben.
Ik vind jouw reactie onnodig aanvallend.
ik meng me niet in de discussie.
Bijkomend feit is dat transport nu zelfs tot 50% goedkoper is geworden om nog enigszins aan klanten te komen. Waar je eerst 10.000,- voor een container betaalde, is het nu nog maar 5000,- Niet voor niets is een van de grotere transporteurs van de wereld failliet gegaan.
Welke Rederij verscheept het voor dit bedrag?
Dat zou ik idd ook graag willen weten.
Denk dat veel importeurs er naar willen overstappen.
Gr
Ik lees het al in meerdere topics, rubro maakt prijsafspraken met de winkeliers.
Er zijn zelfs winkeliers die prijzen verhogen nadat ze door rubro op de vingers zijn getikt.
Ik weet er het fijne niet van, maar in mijn ogen is dit prijsbinding en dit is verboden.
Een leverancier mag geen minimumprijzen of kortingspercentages opleggen aan zijn afnemers.
Kan iemand hier een definitief antwoord op geven?
Welke Rederij verscheept het voor dit bedrag?
Welke rederij???? dan gaan wij daar ook me verschepen
Weet ik niet meer, heb dit al een paar maanden geleden gelezen.
Even off topic: Wat misschien voor jullie interessant kan zijn is om de containers per trein te laten vervoeren. Zijn dan binnen 20 dagen in Hamburg en kosten zijn nagenoeg hetzelfde als per boot. Is dus sneller en je hebt minder vocht in het vuurwerk. Zie: http://tbngroup.de/en/container-train/
De enige prijs die wordt bepaald is de inkoopprijs en de winkelier mag zelf bepalen wat voor marge eroverheen rekent. Negen van de tien winkels houden het bij de adviesprijs of iets eronder/boven omdat ze nooit weten wat de concurrent doet. Sommige winkels bepalen de trend als het gaat om prijzen en anderen volgen.
Kunnen jullie misschien antwoord geven op de vraag van nederlandsvuurwerk.