Minder slachtoffers bij ons, de echte vuurwerk liefhebbers ?

ik denk dat je onderling best wel elkaar als freak kan bestempelen maar "naar buiten toe" is de term liefhebber beter op zn plaats :)

Ik ben het zeker eens met alle opmerkingen over freak en vuurwerkliefhebber en inderdaad heeft de benaming freak best wel een beetje een wrange bijsmaak dus zal ik de titel van het topic veranderen in vuurwerkliefhebbers en kunnen wij weer verder met het eigenlijke onderwerp : minder slachtoffers bij .... :)

Ach, ooit als klein rotjoch een vroeg afgaande strijker in mijn hand gehad. Op wat schaaf/brand wondjes en een langdurige piep in mijn oren niets aan over gehouden. En ooit een de stok van een pijl recht op mijn hoofd gekregen. Was de dag erna een mooie bult geworden.

Voor de rest stook ik altijd met verstand. En hou ik ook een klein oogje in het zeil bij de lokale kids die de dag door aan het knallen zijn.

Maar ik vraag me af, is er ooit geïnventariseerd op het type verwonding dan wel de oorzaak?

Wie is ons? In dit vuurwerkwereldje bestaat er geen ons. Mensen die zelf maken hoort er niet bij. Mensen die slopen horen er niet bij. Mensen die (zwaar) vuurwerk afsteken horen er niet bij. Alleen als je legaal afsteekt en de moraalridder uithangt dan ben je een echte vuurwerkliefhebber.

In de laatste groep vallen de minste slachtoffers en denk ik minder dan gemiddeld maar bij zelf maakhebben we dit jaar al wat verwondingen voorbij zien komen met het toppunt de man die zijn 2 onderarmen mist

Ik denk dat "wij" niet veel minder ongelukken maken dan gemiddeld

Nooit wat meegemaakt tot afgelopen jaar; traca's die opeens stopte (weer speelde een rol), kleine cakes die ompleurden etc. Toen s'avonds alles goed vastgezet en alles goed gegaan, maar je stookt toch met een minder fijn gevoel.

Ten eerste draag ik sinds vorig jaar standaard de vuurwerkbril. Heb eigenlijk in mijn hele stookcarriere alleen wat kleine brandwondjes gehad van een aansteker die overuren draait. Ergste wat ik meegemaakt heb is dat ik, toen ik een jaar of 14 was, een rotje in een hondendrol deed en er een stukje op mijn broer zijn broek kwam waardoor ik de poppen aan het dansen had.

Back
Bovenaan