Minder mensen van plan vuurwerk te kopen

moontan

VWC lid
'Minder mensen van plan vuurwerk te kopen'
Uitgegeven: 26 december 2007 22:28

NIJKERK - Nederlanders zullen dit jaar gemiddeld slechts een paar dubbeltjes meer besteden aan vuurwerk dan vorig jaar. Gaf men vorig jaar gemiddeld 48,15 euro uit, dit jaar zal dat 48,81 euro zijn.

Dat zegt onderzoeksbureau Q&A woensdag na recent onderzoek onder 1700 consumenten.
Ook zijn minder mensen dit jaar van plan om vuurwerk te kopen. Zei vorig jaar nog 18 procent van de mensen vuurwerk te kopen, dit jaar is dat 13 procent. Van de mensen die geen vuurwerk zullen kopen, zegt 56 procent dat ze hun geld liever aan andere zaken besteden.

Gevaarlijk

Een groot deel van de mensen zegt er geen behoefte aan te hebben om vuurwerk af te steken en een vijfde vindt het te gevaarlijk. Een ongeveer even grote groep mensen wil geen vuurwerk afsteken omdat het slecht voor het milieu is.

Bron:
http://www.nu.nl:80/news/1368905/37/'Minder_mensen_van_plan_vuurwerk_te_kopen'.html

Slecht voor het millieu? Dat zijn zeker ook de mensen die nog steeds met de auto naar het werk gaan. En die in een diesel van de zaak rijden, en.. en... en...

Geblaat allemaal!

Ja ik heb ooit eens ergens gelezen dat als we een maand volle gaas stoken zoals we op 31 december doen, we gelijk staan aan de stoffen die de hoogovens van IJmuiden op 1 dag produceren.
:bye:

Slecht voor het millieu? Dat zijn zeker ook de mensen die nog steeds met de auto naar het werk gaan. En die in een diesel van de zaak rijden, en.. en... en...

Geblaat allemaal!

Doet mij denken aan de Hyundai Santa Fé van mijn schoonvader ja. Die vind de knallen voor zijn hondje en milieu zo erg. Maar ik hou niet van hondjes en die wagen van hem is erg mooi en handig, maar wel ernstig vervuilend en slecht voor de portomonee.

Moraal van dit verhaal. Ik vier geen oud & nieuw bij hem aangezien de belangen te ver uit elkaar liggen :)

Voor de rest wel top kerstavond daar gehad hoor, niets op aan te merken.

Back
Bovenaan