Mijn vuurwerkshow?

Aah een vuurwerkshow geven, geeft me altijd een geweldig en voldaan gevoel met oud&nieuw. Nu al weer 3x gedaan en bevalt altijd super. Doe ook altijd met 2 schietkistjes, echter begaf eentje het dit jaar. (denk door vocht ofzo)

Wat ook nog een optie kan zijn (om dure aanschaf van schietkist te voorkomen) is met één schietkist te schieten en dan de producten die je per 2 wil schieten in v-shape te zetten.

Beginnen zou ik met de ETNA fontein, super product om mee te beginnen.
In het midden allerlei producten, de keuze is reuze.
En aan het einde 2 of 4x cry crackling in v-shape (is een super gaaf resultaat) en dan eindigen met een aantal mjolnir.

Veel plezier met je ideeën!

Shows zijn altijd geweldig, ik doe het nu ook 3 jaar.
Alleen 1 tip, wil niet meteen teveel (doorlonten), je vergist je erin hoe weinig voorbereidingstijd je hebt.
Ik heb het uit eigen ervaring moeten ondervinden, en je geniet dan toch niet optimaal.

@Vwjent,
Dit is vanuit 1 post gezien neem ik aan? Tnx voor je idee, denk er natuurlijk sowieso over na alleen word ie met iets meer producten ben ik bang :)

@Golddigger,
- Heb er ook al stilletjes aan aan zitten denken, en met onstekers van 3 meter en dan 2 per cue zit je ook al op 2 posten met 6m tussen ruimte, dit zou dus evt ook nog kunnen inderdaad. Tnx voor je tip.
- Over de fontijnen lijkt me indd ook de Etna de mooiste om te openen.
- Crackling chry zit elk jaar ruim in de collectie dus verwerk ze er gerust in.

@Mollyman,
Heb inderdaad in december aardig weinig tijd ervoor. Maar heb van een andere freak gezien dat hij alles op platen monteerden en zijn schietkist tussen wat schotjes zette zodat je het alleen buiten hoeft te zetten en Test & Fire nodig hebt haha! Maar ook bedankt dat je met me mee denkt!

Om bij het laatste punt van Gijs in te haken, hoe doen jullie dat altijd?
Vorig jaar ben ik nog een redelijke tijd bezig geweest om mijn ontstekers in de kist te klemmen. Dit terwijl het publiek al stond te wachten en een beetje onrustig werd :p
Is het veilig om dit al van te voren te doen ivm statische elektriciteit?

Even een bumpje!
Nog steeds aan het nadenken, maar tis wel definitief dat ik een 12ch schietkist aanschaf en 2x 6ch steppers.

Heb zelf dit nu terplekke bedacht. Dus heb eigenlijk zomaar ff gauw iets gedaan, maar aan- en opmerkingen sta ik altijd voor open om zo iets leuk mogelijks neer te zetten.

1. 3x Krakatau
-
2. Step modules met mines
-
3. 2x Silent Beauty
-
4. 3x Flashing Parachute
-
5. 2x2 v-shape Hapiness
-
6. 2x2 v-shape Voodoo
-
7. 2x2 v-shape Shining
-
8. 2x Perkunas
-
9. 2x Hercules
-
10. 3x Crackling Chry
-
11. 6x a star is born
-
12. 9x Nitrate cake

Heb het toch een beetje op wat kleinere cakes gehouden aangezien het een showtje blijft voor in de vooravond, en dat ik s'nacht het nog wil overtreffen haha

Ik zit zelf ook al eventjes na te denken over de opzet van een eventueel showtje.
Die van jou lijkt er wel een beetje op, alleen dan met andere producten.
Ik vind je show er op papier best goed uitzien, wat mij persoonlijk een aanvulling zou zijn is het volgende. Kijk maar wat je ermee doet en in hoeverre dit met een schietkist haalbaar is:
1. 3x krakatau (lijkt me een prima opening!)
3. Step modules met trueno knallers. (Geen idee of dit kan, lijkt me een mooi effect om de toeschouwers na deze fontijnen even iets te geven wat ze niet verwachten, waarna je op dezelfde positie na deze knallen de mines schiet (1.5/2seconden intermezzo) was ik erg van onder de indruk tijdens de geelse kanaalfeesten (weliswaar zwaarder kaliber knallen).
2. Step modules met mines (Erg gaaf als dit je lukt, als ik jou was zou ik om en om de Showtime Silver Comet mine gebruiken en de nieuwe fuego van wolff, je gebruikt zilver in je opening wat gebruikt wordt in de Showtime mine dit sluit goed aan. Daarna ga je verder met de silent beauty die als ik het goed heb groen geel en rood gebruikt(?) wat gebruikt wordt in de fuego waardoor je deze kleuren verder gaat gebruiken.)
3. Bengaalse fakkels rood geel en groen x2 of x4 op de grond om en om. (Deze kleuren ga je in de volgende producten gebruiken, geeft een erg gaaf effect om deze kleuren op de grond terug te laten komen in de vorm van fakkels)
4. 2x Silent beauty (erg mooi product)
5. 3x flashing parachute (erg mooi product, wel prijzig voor de duur van t effect)
6. 2x Storm center + 2x orb (om het zilver uit het begin van je show nog even terug te halen, en de ORB erbij om alvast wat geluid aan je show te geven en hier ook de kleuren groen rood en geel worden gebruikt als ik het goed heb, zou ook erg vet zijn als de 2 storm centers eindigen met de fluiters en hierna de dikke spinners van de happiness beginnen)
7. 2x2 v-shape Hapiness (mooi product)
8. 2x2 v-shape Voodoo (mooi product)
9. 2x2 v-shape Shining (mooi product)
10. 2x Perkunas (onbekend bij mij)
11. 2x Hercules (onbekend bij mij)
12. 2x a star is born (denk dat anders de crackling chry net iets te snel komt en de goud-finale van 6x star is born wat in het niet val bij het geweld van de crackling chry)
13. 3x Crackling Chry.
14. 6x a star is born.
15. Mjolnir (Voor en na de mjolnir een intermezzo van 1.5/2seconden)
16. 9x Nitrate Cake.

Zo zou ik 't doen, leuk ook om even wat ideeen op te doen.

Kijk, hier heb ik zeker wat aan! tof dat jullie met me mee willen denken!
Zal als ik hier morgen tijd voor heb even uitgebreid op reageren.

Maar voor zover ik het even gauw doorlees zitten er voor mij ook echt punten in waar ik echt wat mee kan.

Perkunas = White falling blink
Hercules = White blink

Als je er iets mee kan mooi meegenomen, heb zelf nog geen ervaring met showtjes schieten dit is gewoon even creatief denken!
Heb die twee cakes die ik nog niet kende even opgezocht, denk dat ik die zelf ook maar eens aan ga schaffen. Erg mooie blokjes, die goed te combineren zijn.

Back
Bovenaan