Mijn to-do-list voor oud en nieuw.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Wat staat er op je to do list? Hierbij kan je denken aan bijvoorbeeld wat je in huis moet hebben? Aanstekers, tape, oliebollen en champagne en dergelijke. Wat zijn de voorbereidingen die je moet doen? Hapjes maken, party tent opzetten etc etc...

Het kan zo gek mogelijk leef je uit!

Vuurton regelen, familie vragen of ze oud en nieuw samen willen vieren, een planning maken voor de ophaaldag en de dagen er na. Etc, etc

Dat is een hele lijst, de afhaal dagen zijn hier altijd hele drukke en ook lange dagen. Wil altijd alles zo goed mogelijk voorbereid zijn zodat de 31ste de geniet factor volluit kan.

- Tape en tiewraps zijn gekocht inmiddels
- Stooklocatie is geregeld
- Vuurwerk is besteld

Dan tijdens de dagen zelf

- Hout klaar leggen voor de vuurton
- Boodschappen doen
- Hapjes maken
- Brillen uitdelen aan de buren
- stook volgorde bepalen, ook kijkend naar het weer
- Genoeg aanstekers

En zullen nog tal van dingen zijn, genoeg om me niet te vervelen.

Laatst bewerkt:
Uiteraard aanstekers en fakkels regelen.
Vuurkorf neerzetten, volgorde bepalen wanneer wat af te steken, vuurwerk voor de kids klaarzetten.
Verder op de dag hapjes maken, misschien eens appelflappen bakken dit jaar, laatste boodschappen doen en dan zien we t verder wel.

Voor de verkoopdagen heb ik al een to-do list opgesteld voor wat er allemaal aangeschaft en geregeld dient te worden zoals tiewraps, schilders- en ducttape, gereedschap, hout voor de vuurkorf en natuurlijk de diverse schema's met betrekking tot het ophalen van het vuurwerk.

Op de dag zelf heb ik ook nog een aantal zaken die geregeld dienen te worden, zoals het tijdig koud zetten van drank, het maken van hapjes, het bereiden van tussendoortjes op de avond, het opmaken van de tafel met oliebollen en appelflappen en natuurlijk het logisch ordenen van het vuurwerk om zo gelijk van start te kunnen gaan!

Heb maar 2 punten die van belang zijn:

Grote vuurkorf of vuurton zien te regelen.
Aanstekers/pyro torches bestellen.
De rest qua eten regelen de andere familie leden wel voor:)

aanstekers kopen (action)
oliebollen en appelflappen bestellen
Kooien eraf halen (als ze er al niet eraf zijn gehaald)
dit jaar netjes in een hoek zetten wat ik om 1800 wil afsteken en om 00.00 dat ik er niet zoon onoverzichtelijk zooi van maak

Mijn to do list:

Overleggen wie wat meeneemt(eten/drinken).
Boodschappen doen.
Vuurton en vuurkorfen neerzetten.
Aanstekkers klaar leggen.
Oliebollen bakken.
Eten voorbereiden.
Partytenten opzetten(als het nodig is).
Stukje lopen om het kruitstress te laten zakken.
Vuurwerkbrillen klaar leggen.
Champagne glazen ergens uit een hoek halen.
Chapagne koud zetten.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. genoeg te doen.

Vuurwerk gereed maken en naar locaties gaan. That's it! De 31e is voor mij puur genieten.

Vandaag alvast 1 ding van mijn lijst kunnen schrappen. Een bladblazer/ -zuiger gekocht vij de action. Geen gekut meer met die dopjes 1 jan

- Goede kant en klaarmaaltijden regelen (heb nooit tijd om te eten tijdens de stookuren en moet uiteraard allemaal snel snel)
- Virtual dj installeren op laptop
- Muziek klaarzetten / premix maken want na de stookuren gaat het feest uiteraard door

Touché noppes... Maar kan geen kwaad dat de buurt ziet en hoort dat de zooi ook netjes wordt opgeruimd :cool:

Dit jaar (spannend) is er een groepapp gemaakt en zijn er ook diverse taken uitbesteed aan andere mensen. Vind het toch wel vreemd dat ik de touwtjes niet in handen heb maar gelukkig ben ik samen met een goede vriend en tevens buurman van mijn schoonmoeder welke er ook een feest van wil maken. Grootste deel is al geregeld en wij maken er een straatfeestje van.

Bbq, grote partytent, muziek, 3 vuurtonnen, oliebollen, verdere versnaperingen en drankjes voor jong en oud zijn al geregeld. Uiteraard een goede hoeveelheid vuurwerkbrillen en de nodige stash aan vuurwerk.
Mijn enige taak is nog het vuurwerk halen, projecten maken en een stukje van het pleintje afzetten waar gestookt gaat worden. Dit jaar bedacht dit in een vast vak te doen wegens 2 bange kids, en zo houden we het leuk en georganiseerd voor iedereen.

Tja wat ik ga doen is eerst alles klaar maken .
Dan in de middag het weiland in met de melkbus (eerste keer )
Dan hoop ik dat ik wat rustiger ben dan voor gaande jaren. Want binnen zitten is nou eenmaal niet aan mij besteed overdag . En in de avond do what i Always do :cool::devil:

Voor de 31e:

Tape/Ty-rap inventariseren en desnoods bijhalen
Boodschappen doen en hapjes halen
Afsteekvolgorde bepalen
Cakes uitpakken en lontjes vrijmaken
Hout halen voor vuurton

Op de 31e:

Slaatje ophalen
Bier uit de schuur halen
Cakes in de schuur zetten op afsteekvolgorde
Zenuwachtig een en weer drentelen :)

Voldoende vuurwerk besteld -> check