mijn eigen vuurwerkshow

Als je cakes één voor één aansteekt, hoef je heel niet moeilijk te doen met doorlonten of op een plateau/pallet zetten. Dan stal je ze gewoon buiten uit op een rijtje, en steek je ze één voor één aan met je aansteeklont/-fakkel. Doorlonten is juist handig als je dingen TEGELIJK af wilt laten gaan.

Verder hebben we een heel uitgebreid topic over doorlonten. Daarin staat ook een hoop info en tips :)

Ik zelf zat te denken om dit jaar een projectje te doen, en de cake's in een kartonnen doos zetten. Dit lijk me wel stabiel, en voor de zekerheid nog versteviging buiten de doos zetten.

Maar ik zie dat jij wat meer grotere cake's hebt, dus dan zou ik inderdaad misschien een palet gebruiken.

ja, ik denk dat ik ook een pallet pak, en dan per pallet 1 show.
ik maak dan als het goed is 2 shows met 5 cakes.

iemand misschien ervaring met bonfireworks? want ik woon in Limburg en in Limburg is maar 1 bonfireworks verkoop punt en heb ze dus nog nooit gezien, dus heeft iemand een idee welke potten ik zou gebruiken voor de 2 shows en welke juist niet?

Een pallet is wel erg groot hoor. De Bonfireworks cakes zijn juist heel klein vergeleken met andere 500 grammers.

waar zou je het anders nog op kunnen doen?
want je moet het wel vanaf de garage naar buiten kunnen dragen.. met 1 of meer mensen..

Gewoon op een houten plak/bord moet makkelijk kunnen. Het beste is wanneer jij de cakes op 29 december ophaald en dan in de middag nog even langs de doe het zelf zaak loopt en vraagt of ze nog een stuk restafval van hout hebben liggen (de kans is er altijd wel omdat mensen altijd een strook eraf willen ofzo en dan een loos stuk hout achterblijft: altijd makkelijk.

ja, dat zou inderdaad ook kunnen...

ik ben nu alle filmpjes aan het downloaden van bonfireworks producten die ik krijg en die ga ik dan achter elkaar zetten, zodat ik zegmaar een klein project in windows movie maker kan maken :)

en daarna zal ik door mij gekozen 'mooiste' op youtube zetten, zodat jullie daar ook je mening over kunnen geven aan dingen die nog veranderd zouden kunnen worden. of misschien dat ik dat project gewoon in de prullenbak moet gooien of juist niet?

Zou ik zeker doen Jorick. Zelfs wij doen dat wanneer we een eigen vuurwerkshow in elkaar willen zetten. Je hebt het geluk dat er genoeg productfilms van de cakes die jij straks hebt zijn, dus komt dat helemaal goed. Ik zou in "themas" werken, gewoon wat effecten bij elkaar zoeken en de mooiste elkaar laten opvolgen. Rustig beginnen en hard eindigen. Bijvoorbeeld de Splitting Comets en de Spring Flowers zijn hele rustgevende effecten, en de Colorful Thunder Tail is een echte knalcake die de grond doet trillen.\

Edit, ik zie net dat je de Splitting Comets en Spring Flowers niet hebt straks, heel zonde, maar met de andere cakes die er staan komt het ook goed. Gewoon proberen proberen en proberen!

nee, die zitten er inderdaad niet bij ;-)

ik kan wel nog voor 2,99 een pakje knock outs erbij kopen, en daar dan 6 van tegelijk als soort van finale bij een project..
of zou ik dat beter niet doen?
heeft iemand al ideeën voor combi's?

5 cake's zou ik gewoon aan elkaar tapen dan staat alles erg stabiel en is gewoon makkelijk te tillen en neer te zetten.

nee, die zitten er inderdaad niet bij ;-)

ik kan wel nog voor 2,99 een pakje knock outs erbij kopen, en daar dan 6 van tegelijk als soort van finale bij een project..
of zou ik dat beter niet doen?
heeft iemand al ideeën voor combi's?

Je kan misschien ook tussen elke cake een singleshot schieten. Als een soort pauze ofzoo..

goedeavond!

ten eerste excusses voor de grote kick!

maar ik heb een vraagje, ik probeer al een tijde een volgorde te bepalen voor het schieten van de cakes, maar het lukt me voor geen meter..

zou iemand mij willen helpen hiermee, die ervaring heeft met Bonfireworks?

Groetjes Davinstyle.

goedeavond!

ten eerste excusses voor de grote kick!

maar ik heb een vraagje, ik probeer al een tijde een volgorde te bepalen voor het schieten van de cakes, maar het lukt me voor geen meter..

zou iemand mij willen helpen hiermee, die ervaring heeft met Bonfireworks?

Groetjes Davinstyle.

Ik zou zeggen post hier de cakes die je tot je beschikking hebt .
Er zullen vast en zeker medefreaks op het forum zijn die jouw daarbij willen helpen :handsup: , mocht je de ideeen niks vinden, kan je altijd nog zelf kijken naar oplossingen :)

Gr stefan

Ik zou zeggen post hier de cakes die je tot je beschikking hebt .
Er zullen vast en zeker medefreaks op het forum zijn die jouw daarbij willen helpen :handsup: , mocht je de ideeen niks vinden, kan je altijd nog zelf kijken naar oplossingen :)

Gr stefan

de cakes stonden ook in de OP

maar dat maakt niks uit, hier zijn ze nog eens!

MYSTIC FIRE 20 SCHOTS 300 GRAM
PINA COLADA 30 SCHOTS 450 GRAM
SUNRISE 25 SCH 375 GRAM
GREAT WALL OF CHINA 49 SCH 500 GRAM
OUTRAGEOUS 30 SCH 500 GRAM
BLESSING PEARLS 36 SCHOTS 500 GRAM
MIDNIGHT DELIGHT 16 SCH 240 GRAM
MIRACLE 16 SCH 240 GRAM
DRAGON BALLS 16 SCHOTS 240 GRAM
THE EMPEROR 25 SCH 375 GRAM
CITY LIGHTS 25 SCH 375 GRAM
WODKA BLUE 25 SCH 375 GRAM
TREASURE ISLAND 25 SCH 375 GRAM
WEEPING WILLOWS 25 SCH 375 GRAM
ENDEAVOUR 25 SCH 375 GRAM
GORGEOUS 36 SCHOTS 500 GRAM
EARTHQUAKE 36 SCHOTS 500 GRAM
EARCATCHER 49 SCHOTS 500 GRAM
COLORFUL THUNDER TAIL 100 SCH 450 GR. NIEUW!

Hm, je moet je er ook niet al te druk om maken want een mooie show, dat wordt het sowieso wel met Bonfireworks :)

Ik zou het als volgt doen:
1. Great Wall Of China
2. Outrageous
3. Piña Colada
4. Blessing Pearls
5. Endeavour
6. Gorgeous
7. The Emperor
8. Sunrise
9. City Lights
10. Weeping Willows
11. Wodka Blue
12. Treasure Island
14. Earcatcher
15. Colourful Thunder Tail
16. Earthquake (halverwege de CTT aansteken)

Tja er zit niet echt een idee achter met thema's, maar dat is ook erg moeilijk met al deze verschillende effecten
Als je ze vlot achter mekaar af wilt steken zou ik ze op een rijtje zetten, en een pyrotorch zou dan van pas kunnen komen. Alleen weet ik niet of ze die bij jou in de buurt verkopen. Zo niet kun je ze op deze site misschien bestellen http://www.koopjegadget.nl/product_info.php?cPath=43_51&products_id=167

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan