Midnight Special

bassie1978

VWC lid
Artikelnummer: 8208
Artikelnaam: Midnight Special
Bruto Gewicht: 10800 gram
Netto kruitgewicht: 1728 gram
Aantal schoten: 225 schoten
Effectomschrijving: Waanzinnig show van maarliefst 225 schoten! Een compound die de hele straat op de kop zet!
Afmeting:
Max. tube diameter: 20 mm
Tijdsduur: 91 sec.
Stijghoogte: … meter
Kartoneenheid: 2/4
Adviesprijs: 99,95
Voorverkoopprijs: volgt
O.a. te koop bij: Vuurwerkland.nl

8208-Midnight-Special-kopi%C3%ABren.jpg

Wij danken Wolff Vuurwerk voor de informatie.
Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en bronvermelding.

Laatst bewerkt door een moderator:
Eigenlijk is deze best wel tof voor 20mm zeg. Ook die tails aan het begin van binnen naar buiten. Zie je niet vaak!

Heel leuk ding hoor. Op de gok meegenomen, maar geen spijt van. Begint leuk met de gekleurde waaier e met minder standaard crackling met kleur. Kant daarna iets in, maar de laatste cake maakt het meer dan goed! Die beukt heerlijk door.
Aanrader!

Ik kwam net nog deze recent geüploade video van onze oosterburen tegen:

Hij is nu voor € 89,95 in de aanbieding, wat gezien de huidige adviesprijs van € 149,95 (in 2025) best een nette prijs is. Gezien de mooie color comets in het begin, een goed tempo met redelijk nette effecten en een aantal hele dikke salvos, heb ik hem toch ook nog maar mee gepakt!

Overigens: op bovenstaand filmpje is het laatste blokje een all-at-once zo te zien en niet 5 salvos van 10 schoten zoals op de video van Pyroguy. Geen idee of het een productiefoutje was, maar wat mij betreft mag het een 50 schots all-at-once blokje blijven! :d

Deze als impulsaankoop aangeschaft tijdens een Kerstdeal van Vuurwerk Huizen (voor € 90,-), maar mijn exemplaar had nog een verrassing voor mij in petto!

Doordat ik behoorlijk vermoeid begon te raken, was ik compleet vergeten dat hij begint met color comets in fan shape, dus had hem uiteraard net verkeerd staan, maar goed, dat maakt voor de rest van de compound daarna niet meer uit. Ik verwachte een salvo blok met een stevig tempo. Cake 2 (de eerste na de tails), had echter een heel ander plan!

Cake 2 bleek namelijk een echte volbloed all-at-once cake te zijn, waarbij er ook nog iets van 2 of 3 boeketten heel laag klapten en een aantal sterren richting publiek en auto's schoten, maar gelukkig geen schade/gewonden. Was even een pittig en onverwacht moment.

Rest van de compound ging daarna wel goed overigens.

Moet zeggen dat door het hoge tempo en een fatsoenlijke burst/spreiding dit best een goede en vermakelijke 20mm compound is. En zolang cake 2 normaal functioneert en je geen sterren hoeft te koppen, is er niks mis mee!

Back
Bovenaan