Meppeler (17) aangehouden met 40 kilo illegaal vuurwerk

erase2fast

VWC lid
MEPPEL - Een 17-jarige jongen is in Meppel aangehouden nadat in zijn huis 40 kilo illegaal vuurwerk werd gevonden.

De politie kwam de jongen op het spoor door onderzoek op het internet. Bij controle in zijn huis werd zo’n 40 kilo illegaal vuurwerk aangetroffen. Daarnaast vonden agenten twee nepwapens en een werpster. Zowel het vuurwerk als de wapens zijn in beslag genomen.

Bij het gevonden illegale vuurwerk zaten onder andere cobra’s, nitraten en mortierbommen, vuurwerk dat valt onder de ‘Big Five’, het meest gevaarlijke vuurwerk.

Het-vuurwerk-dat-werd-gevonden-foto-Politie-nl.jpg

Bron

Hoezo vallen shells niet onder de big five? Met alle mafkezen die ze gewoon op de grond flikkeren zou je toch verwachten dat ze bij de Big Five horen.

Vallen nitraten tegenwoordig onder de Big Five ?

lijst ‘Big Five’

1. Lawine pijlen

2. Shells (mortierbommen)

3. Flowerbeds met pijpen > 35 mm (inwendige diameter) en/of > 15 kg

4. Romeinse kaars > 35 mm (inwendige diameter)

5. Knalvuurwerk met meer dan 6 gram NEM (netto explosieve massa) of > 55 mm zonder opschriften

Bron

Volgens mij kom je hiermee niet tot 40kg. Schattige collectietje btw, alleen bij die pistooltjes krijg ik wat kriebels al snap ik dat ze wrs voor patronen zijn?

Dit is duidelijk een collectie van een liefhebber, kijk maar hoe divers de collectie is! De baldadige jongere die vuurwerk alleen gebruikt om stoer te doen koopt alleen wat bekend is en wat op zijn pad komt. En dat is hier duidelijk niet het geval.

YouTube kanaal even opgezocht en deze gast blijkt shells gewoon op de grond in een woonwijk af te steken. Goed dat ie gepakt is dus...

Dit is duidelijk een collectie van een liefhebber, kijk maar hoe divers de collectie is! De baldadige jongere die vuurwerk alleen gebruikt om stoer te doen koopt alleen wat bekend is en wat op zijn pad komt. En dat is hier duidelijk niet het geval.

O,a cobra 8 vind ik niet meer de titel “liefhebber” waardig. Dat soort knalvuurwerk hoort echt niet in de handen van de consument. Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet de moraalridder uithangen maar dit soort vuurwerk veroorzaakt wel dusdanig veel overlast dat het veel negatieve aandacht trekt naar onze hobby

Volgens mij kom je hiermee niet tot 40kg. Schattige collectietje btw, alleen bij die pistooltjes krijg ik wat kriebels al snap ik dat ze wrs voor patronen zijn?

Waren BB geweertjes van de laagste klasse. Gekocht in België en eigenlijk waren ze zelfs onbruikbaar aangezien ik de vering eruit heb gehaald :)
Was tevens ook verre van 40kg jah

YouTube kanaal even opgezocht en deze gast blijkt shells gewoon op de grond in een woonwijk af te steken. Goed dat ie gepakt is dus...

Mag ik je vragen waar je dat vandaan hebt? Voor zover ik weet heb ik nooit een shell op de grond afgestoken. Een beetje titanium in een knaller maakt het niet direct een shell ;)

O,a cobra 8 vind ik niet meer de titel “liefhebber” waardig. Dat soort knalvuurwerk hoort echt niet in de handen van de consument. Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet de moraalridder uithangen maar dit soort vuurwerk veroorzaakt wel dusdanig veel overlast dat het veel negatieve aandacht trekt naar onze hobby
De cobra 8 die er lag was een dummy net zoals meerdere grote knallers :) het grote spul wat wel echt was werd van zelf sprekend net zoals alles alleen op oud en nieuw afgestoken op een plek waar zo min mogelijk mensen er last van hebben. Het andere spul wordt bij mij thuis afgestoken op een grote open plek waar we het “publiek” gecontroleerd op een grote afstand kunnen houden, tevens betaalde zowat de hele buurt mee aan het vuurwerk :)

De cobra 8 die er lag was een dummy net zoals meerdere grote knallers :) het grote spul wat wel echt was werd van zelf sprekend net zoals alles alleen op oud en nieuw afgestoken op een plek waar zo min mogelijk mensen er last van hebben. Het andere spul wordt bij mij thuis afgestoken op een grote open plek waar we het “publiek” gecontroleerd op een grote afstand kunnen houden, tevens betaalde zowat de hele buurt mee aan het vuurwerk :)

En nu? proces verbaal of mag je folders komen vouwen in het weekend?
Er staat bij dat ze je op het spoor kwamen via internet. Genakt via Youtube of door de insta controle die een paar weken geleden groots aangekondigd werd?

Zal die insta-controle wel geweest zijn dan. Zonde van de tijd want zo kom je echt geen groothandelaren op het spoor. Ik heb voor de lol pas eens op Instagram gekeken en daar zijn alleen maar oplichters en 14-jarigen die een paar nitraatjes hebben actief lol. :p Erg misplaatst.......

Verder zal iemand die dit zo bij elkaar weet te krijgen voor zichzelf, tevens ook wel weten hoe je hier mee om moet gaan.

Er worden zowel op dit forum als in het nieuwsbericht veel onwaarheden vertelt over deze jongen en de manier waarop hij is aangehouden.

Back
Bovenaan