Meld je aan voor opiniepanel 1Vandaag

Okay. Ik heb mij gebaseerd op de inleidende tekst van dat onderzoek, die dus zeer misleidend is.

In die tekst staat namelijk: Zes op de tien ondervraagden (60%) zouden het liefst zien dat vuurwerk in hun eigen gemeente wordt verboden en dat daarvoor in de plaats een door de gemeente georganiseerde vuurwerkshow komt. Hier peilt EenVandaag al jaren draagvlak voor.

Terwijl uit de cijfers in het door jou aangehaalde rapport blijkt dat slechts 48 procent voor een (totaal)verbod op vuurwerk is.

Journalistiek prutswerk dus bij 1Vandaag of bewuste manipulatie van het volk. Wie zal het zeggen. Alle reden om dit opiniepanel eens kritisch te gaan volgen.
Is hetzelfde als kiezen als kop voor de zwartepietenpoll "weerstand groeit" terwijl ze ook hadden kunnen zeggen "nog steeds rond tweederde voor behoud Zwarte Piet". Die groei was er maar niet significant.

De peiling inzake Zwarte Piet is op de site van 1Vandaag wat verder uitgesplitst. De kop van het artikel luidt:

Peiling: Friezen en ouderen meest voor traditionele Zwarte Piet

Zie: https://eenvandaag.avrotros.nl/pane...-ouderen-meest-voor-traditionele-zwarte-piet/

Ik heb de afgelopen dagen al verscheidene politici en opiniemakers cijfers uit dit onderzoek zien gebruiken. Laten we daarom proberen het vuurwerkonderzoek een uitkomst te geven die voordelig is voor ons. Dus: meld je aan als je dat nog niet hebt gedaan, en/of moedig mensen in je omgeving aan om mee te doen.

Inschrijven hier: https://eenvandaag.avrotros.nl/panels/opiniepanel/

Volgende kans om serieus van je te laten horen, is vermoedelijk pas over een jaar.

Voor wie twijfelt: meld je aan uit solidariteit met de 70 VWC-ers die de afgelopen dagen wel de moeite namen om zich in te schrijven, en met alle vuurwerkliefhebbers die dat al vorig jaar of eerder deden.

Vrijdag 1 december presenteert de Onderzoeksraad voor Veiligheid zijn rapport over veiligheidsrisico's tijdens de jaarwisseling. Grote kans dat 1Vandaag een enquete houdt over de inhoud van dat rapport. Vanaf zaterdag je mailbox in de gaten houden dus.

Heb je anti vuurwerkverbod op fb al ingelicht?

Link naar pagina van 1Vandaag staat sinds vanavond op FB-pagina Anti Vuurwerkverbod. Ruim 20.000 volgers, als die zich nou eens allemaal zouden aanmelden. Wel goed getimed die oproep, twee uur voor het onheilspellende nieuws op RTL.

NATUURLIJK!

ook aangemeld, zou iedere pyro moeten doen als de traditie hem lief is

Mee eens. Maar uhh .. Zojuist eens gekeken: vanochtend al een kleine 300 VWC-leden op de site geweest. Hooguit een kwart van hen heeft zich aangemeld. Er is dus in eigen huis nog werk aan de winkel, lijkt mij.

Back
Bovenaan