Meisje (14) slaat agent om vuurwerk terug te krijgen

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
Lelystad - Een 14-jarig meisje uit Lelystad probeerde vrijdag een jeugdagent te slaan om haar vuurwerk weer terug te pakken. Dat meldt politie op maandagochtend.

De relschopper werd aangehouden wegens het afsteken van vuurwerk en meegenomen naar het politiebureau in Lelystad voor het afhandelen van de bekeuring. De politie kwam haar op het spoor door diverse klachten.

Het agressieve gedrag van het meisje kwam snel tot een einde door het ingrijpen van mede-agenten. Ze werd onder controle gebracht en de zaak werd verder afgehandeld.

Het meisje is uiteindelijk overgedragen aan haar ouders. Binnenkort moet zij zich verantwoorden voor de rechter.

bron

Lekkere domme actie van dat meisje maar om meteen met de term relschopper aan te komen vind ik wel weer wat overdreven :bonk:

Wat kansloos om een agent te gaan slaan als je er toch al bij bent. Maak je het alleen maar erger. Domme actie...

Wat kinderachtig om een kind van 14 voor een rechter te laten verantwoorden voor het afsteken van een beetje legaal vuurwerk. Een doorverwijzing naar bureau HALT zou wat normaler zijn in dit geval. En termen als relschopper... zwaar overdreven.

Iets voor de ouders dacht ik zo,maar die zijn waarschijnlijk te soft. Anders had ze dit gedrag vast niet. Ff met de riem over die blote billen.

Iets voor de ouders dacht ik zo,maar die zijn waarschijnlijk te soft. Anders had ze dit gedrag vast niet. Ff met de riem over die blote billen.

Gewoon flink aftuigen werkt het beste. Er is iets goeds mis met als je een agent gaat slaan in een verloren situatie

De media zal zoals gewoonlijk, weer flink aan het overdrijven zijn.

Dit moeten we inderdaad niet vergeten.
Een paar jaar terug was een vriend van mij dronken en ging wat agenten uitlokken. Dom natuurlijk, en totaal zijn eigen schuld dat hij daarvoor aangepakt werd. Maar met een paar man begonnen ze op hem in te beuken, wat nogal ver gaat in mijn ogen. Een vriend wilde het stoppen door op de rug van een agent te springen om zo te zorgen dat deze zou stoppen met slaan. Daarbij raakte hij perongeluk met zijn hand de wang van de agent. Hij werd voor de rechter gesleept voor het mishandelen van een agent..

Zoals het hier geschreven staat is het inderdaad een erg stomme actie. Ten eerste het veel te laat vuurwerk af steken na de jaarwisseling. En ten tweede het slaan van een agent. Maar geloof niet alles wat je leest. In de media mist er vaak een heleboel nuance die je kijk op de zaak totaal veranderen zou.

zozo een 14 jarige meisje als een relschopper word steeds gekker hierzo in dit land...
ben benieuwd wat deze relschopper voor straf krijg een straat verbod? zoals de meeste relschopper:p

LELYSTAD - Een 14-jarige Lelystedelinge heeft vrijdag geprobeerd een agent te slaan.
Het meisje stak vuurwerk af op de Archipel / Neringpassage. Buurtbewoners klaagden en informeerden de politie. Het meisje werd op straat betrapt en werd, mede doordat ze al 'bekend was bij de politie', meegenomen naar het bureau. Daar zou de zaak afgehandeld worden, maar op bureau escaleerde het gesprek en sloeg het meisje een jeugdagent, deze houdt zich extra bezig met jongeren. De 14-jarige wilde haar vuurwerk terugpakken en sloeg daarbij de agent. Vervolgens is ze onder controle gebracht en is de zaak verder afgehandeld.

Justitie
Het meisje is overgedragen aan zorgkader en zal zich binnenkort moeten verantwoorden bij justitie. De agent heeft geen aangifte gedaan tegen het jeugdige meisje.

Bron

Of het gedrag wel of niet goed is, laat ik in het midden. Zeker gezien het feit dat ik niet objectief kan zijn met alleen een krantenbericht. Maar een pyro-girl is toch vrij uniek :)

Back
Bovenaan