Mega 5 Star Assorted

Sorry hoor, maar je slaat de plank mis. Heeft juist niets met ondernemerschap te maken maar met nieuwe regels t.a.v. de productie van stabiele cakes?? Deze afspraken gaan per aankomend jaar in. De importeurs sorteren daar alvast op voor.

Jazeker wel. Minder, schoten, minder kosten, minder cakes maar dezelfde marge pakken heeft toch juist alles met ondernemerschap te maken? De gewone consument merkt het niet op dus op wat fanatiekelingen na is het toch een win win win? Het maximale uit een verandering halen.

Jazeker wel. Minder, schoten, minder kosten, minder cakes maar dezelfde marge pakken heeft toch juist alles met ondernemerschap te maken? De gewone consument merkt het niet op dus op wat fanatiekelingen na is het toch een win win win? Het maximale uit een verandering halen.

Deze verandering in vorm van cakes is al pre-corona, pre-inflatie, pre-Oekraïne en pre-energie crisis ingezet (en wat er allemaal nog meer benoemd kan worden). Maakt onderdeel uit van dat plan voor de reductie van letsel door consumentenvuurwerk. Ik snap je redenering maar de krachten die nu er een beweegreden voor zouden zijn, zoals jij die uitgaande van de actuele situatie benoemd, waren toen nog niet aan de orde. Wat daar nu wel in mee zou kunnen spelen is het verminderen van het aantal cakes in zo'n set. Maar dus niet de vorm van de cake (hexagon vs rechthoekig vs rond) en dat is waar ik op reageerde.

Deze verandering in vorm van cakes is al pre-corona, pre-inflatie, pre-Oekraïne en pre-energie crisis ingezet (en wat er allemaal nog meer benoemd kan worden). Maakt onderdeel uit van dat plan voor de reductie van letsel door consumentenvuurwerk. Ik snap je redenering maar de krachten die nu er een beweegreden voor zouden zijn, zoals jij die uitgaande van de actuele situatie benoemd, waren toen nog niet aan de orde. Wat daar nu wel in mee zou kunnen spelen is het verminderen van het aantal cakes in zo'n set. Maar dus niet de vorm van de cake (hexagon vs rechthoekig vs rond) en dat is waar ik op reageerde.

Ik snap wat je zegt maar in mijn reactie verwijs ik nergens naar een tijdsvak. Of dit nu pre corona na corona of voor of na inflatie is. Als ondernemer en importeur probeer je je winst te maximaliseren. Dit assortiment springt er nu wel wat meer uit door de maatschappelijke ontwikkelingen en de prijs steigingen, dat klopt.

Dus van 6 cakes naar 2 cakes? Dan is de hele opzet van een cakeset toch weg? Het gaat om een mix van een aantal cakes met verschillende effecten wat zo'n set tot een succes maakt. En 5x een 36 shots met enigszins kwalitatieve effecten is weer niet te betalen.

Maar o.b.v. de nieuwe afspraken m.b.t. stabiliteit zou het daar dan wel naartoe moeten. Geen Hexagon-cakes meer (6-hoekige cakes) en als je persé vierkant of rechthoekig wil dan 25 of 36 shots. Maar zoals gezegd erg prijzig als je dan 5 of 6 verschillende cakes wil. Alternatief is dan de ronde cake zoals ze dat nu met de Mega 5 en Buurtassortiment 2.0 doen.

Wat dan met de Final City Trip cakes? 6 cakes van 36 shots en toch nog redelijk betaalbaar? Wordt voor gemiddeld 120,- aangeboden. Deze 5 stuks van de nieuwe Mega serie kost nu bijna net zoveel met toch heel wat minder schoten. Dan is dit toch juist prijzig te noemen?

Wolf brengt gewoon nieuwe hexagon cakes op de markt?

Tijdje niet hier gelezen, maar iets staat me tegen in deze redenatie.

Ronde cakes met een gat in het midden, hebben meer lucht die vervoerd moeten worden.

Kan me niet voorstellen dat lucht vervoeren goedkoper is dan een compleet product, c.p.

Anders gezegd, als dat enigszins zou gelden, dan bye bye boxen, 500 grammers etc? (ik weet dat ik chargeer :))

Tijdje niet hier gelezen, maar iets staat me tegen in deze redenatie.

Ronde cakes met een gat in het midden, hebben meer lucht die vervoerd moeten worden.

Kan me niet voorstellen dat lucht vervoeren goedkoper is dan een compleet product, c.p.

Anders gezegd, als dat enigszins zou gelden, dan bye bye boxen, 500 grammers etc? (ik weet dat ik chargeer :))

Zijn een aantal redenen waarom deze cake zo is.

1. Stabiliteit en veiligheid.
2. Een cake minder voor hetzelfde geld
3. Een stuk of 40 schoten minder dan vorige assortiment, zelfde geld.
4. Minder kosten om te maken qua productie.
5. Passen meer assortimenten in een container

Tel uit je winst, als importeur dan

Neem je verlies als consument...

Kreeg uiteindelijk toch de Mega 6 geleverd gelukkig. Maar deze set vind ik qua prijzen die ik voorbij heb zien komen gewoonweg te duur. 10 euro voor een 15 shots 25mm cake vind ik enigszins aan de hoge kant, maar zelfs voor die prijs (50 euro per set) heb ik deze nergens voorbij zien komen.

Ook gehad. Wat ik er van kan herinneren is dat ik er een stuk meer van had verwacht. Heb eerder al de mega 6 gehad en die is me meer bijgebleven dan deze 5.

Back
Bovenaan