'Meerderheid voor vuurwerkverbod'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shinoga

VWC lid
(Bron: Nu.nl)

'Meerderheid voor vuurwerkverbod'

AMSTERDAM - Zes op de tien Nederlanders willen dat het afsteken van consumentenvuurwerk tijdens de jaarwisseling wordt verboden.
Foto: ANP

Dat melden de GroenLinks-fracties van Rotterdam en Den Haag zondag op basis van een onderzoek van peil.nl. Een jaar geleden was een krappe meerderheid van 53 procent nog tegen een verbod.

De ondervraagden vinden de overlast en talrijke gewonden niet opwegen tegen het knalgenot. Ruim de helft vindt dat consumentenvuurwerk plaats moet maken voor professionele vuurwerkshows.

Een paar weken geleden deed peil.nl een dergelijk onderzoek naar vuurwerk. In die enquête was geen sprake van door de gemeente te organiseren vuurwerkshows. Er werd alleen de vraag gesteld: bent u voor of tegen een vuurwerkverbod. Toen was nog 57 procent van de ondervraagden tegen, en 38 procent vóór.

Modernisering

Fractievoorzitters van Groenlinks in Rotterdam Arno Bonte en David Rietveld in Den Haag pleiten al jaren voor een 'modernisering van de Nederlandse vuurwerktraditie', maar kregen weinig steun van de landelijke politiek. "De Tweede Kamer kan de roep om een hervorming van de vuurwerkpraktijk nu niet meer negeren", vinden ze.

De twee kwamen samen met vijftien lokale GroenLinks-fracties afgelopen maand met een meldpunt vuurwerkoverlast. Daar kwamen in twee weken ruim tachtigduizend meldingen over vuurwerkoverlast binnen.

Bij de aanhangers van bijna alle politieke partijen is een meerderheid voor een verbod op consumentenvuurwerk, melden de GroenLinksers. Alleen de VVD-aanhang is met een meerderheid van 57 procent tegen.

Vuurwerkshow

De Nederlandse Vereniging voor Plastische Chirurgie (NVPC) en het Oogheelkundig Gezelschap (NOG) pleiten ook voor een verbod op het afsteken van consumentenvuurwerk. "Laat gemeenten maar een vuurwerkshow organiseren", zegt Annekatrien van de Kar van de NVPC zondag tegen de NOS.

Tjeerd de Faber van het Oogziekenhuis in Rotterdam stelt dat de afgelopen twee jaarwisselingen in Nederland tot net zo veel ernstig oogletsel hebben geleid als de Irak-oorlog bij Amerikaanse militairen.

(Link:http://www.nu.nl/binnenland/2997616/meerderheid-vuurwerkverbod.html)

6 op de 10 Nederlanders? dus 10,2 miljoen mensen zijn voor een verbod geloof je het zelf.
Gevalletje uit zijn grote duim zuigen om zijn campagne kracht bij te zetten.:bonk:

Edit: zie net dat dit bericht van 6 januari 2013 is?

Kansloze maurice de hond met z'n peil.nl
Die beste man doet maar wat en vraagt iets aan 3 zure groen linksers, daarna laat hij daar een paar formules op los en voila! Hij heeft een onderzoeksresultaat.
Ik mag toch hopen dat de tweede kamer hier hun billetjes mee schoon maken.

Die beste man doet maar wat en vraagt iets aan 3 zure groen linksers, daarna laat hij daar een paar formules op los en voila! Hij heeft een onderzoeksresultaat.

Hij vraagt het gewoon aan Arno en zijn vriendjes ja dan heb je 100% score haha.

Ik vraag me af in hoeverre dit waarheid is.
Ik ben bijvoorbeeld nog nooit benaderd voor een soortgelijk onderzoek.
Ik denk dat ze wel weten aan wie ze het moeten vragen en het zoeken bij grijs Nederland. :)

Opix

Hij vraagt het gewoon aan Arno en zijn vriendjes ja dan heb je 100% score haha.

Die gasten zijn allemaal hetzelfde joh. :wink:

EN daar gaan we weer, overal is vuurwerk geen probleem, en ja hoor. DIt zielige landje moet weer gaan huilen voor een verbod. Het is maar één dag in het jaar en degene die ongelukken krijgen doen het allemaal zelf. Die éne dag, willen ze ook al gaan afschaffen? 1 DAG VAN DE 365 DAGEN IN EEN JAAR! Stelletje zielepieten, groen links mag helemaal afbranden.. Ik ben het nu een keer zat.

Slotje misschien een optie? Oud nieuws, reeds beantwoord door de regering in ons voordeel, dus dit bericht heeft geen enkele waarde meer.

Ah mijn fout, had inderdaad de datum over het hoofd gezien. bedankt voor jullie scherpte. sluit deze discussie maar :)

Waar halen hun de stemmen vandaan dan
Toch denk ik dat het er binnen 5 jaar doorheen is.
Maar als je kijkt hoeveel erop draaid transport import verkopers demos.
Het is best wel een grote industrie.
Dus dan denk ik weer niet

Ligt er een beetje aan wat de politiek er mee wil doen, kijkende naar 2017. Gaan ze categorieen verbieden? ik heb geen idee, het is nog 3 jaar weg. Maar waar de stemmen vandaan komen, vraag ik me soms ook wel af. Ik kom amper polls tegen en kan wel zeggen dat ik aardig het internet afstruin op dagelijkse basis.

Maar even terugkomend dat ik onbedoeld een oude post heb geplaatst, mag een mod deze wel sluiten. Mijn excuses :)

Maar even snel nog ter zake: ik zie deze discussie desondanks nog wel weer terugkeren de komende maanden. Die Groenlinksen geven niet snel op...

Owja en ik vindt net als met de zwarte pieten discussie het wordt erin gestampt.
Met loze verhalen veel leugens en bedrog veel zielige verhalen.
Wat denk je wat koningsdag kost.
Over alles valt wat te zeike kan me er zo aan ergeren.

Ik snap best dat sommigen er veel last van hebben als er al een maand of langer van te voren illegale knallers plotseling voor hun deur afgaan.
Voor mij als ik nu een harde knal hoor, dan gaat het bij mij alleen maar meer kriebelen, aangezien we richting het eind van het jaar gaan.

Een ander heeft er een enorme hekel aan en schrikt zichzelf telkens een hartverzakking.

Maar zo heeft ieder wel iets waar ze een schijthekel aan hebben. Houd dat lekker voor jezelf denk ik dan. Je hoeft niet gelijk alles te gaan verbieden.

En ja hoor daar gaan we weer t is weer December en t gezeik komt weer op gang. Vreselijk dit. Bah elke keer weer het plezier voor de liefhebbers vergallen. Ik walg van dat gezeur met die neppeilingen waar nix maar dan ook nix van klopt!!!

Zoals bekend is en al aan gegeven is, dit is een oud nieuwd bericht van 6 januarie.
Ik gooi dit topic daarom nu ook op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan