Meerderheid Nederlanders is voor totaalverbod vuurwerk tijdens Oud en Nieuw

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Apeldoorn wil de eerste vuurwerkvrije gemeente van Nederland worden. Donderdag nam een meerderheid van de raad daarover een motie aan. Als het plan doorgaat, wordt Apeldoorn de eerste gemeente waar met Oud en Nieuw geen vuurwerk wordt afgestoken. Uit peilingen onder de ruim 1400 respondenten van Wat Vindt Nederland blijkt dat de meningen verdeeld zijn.

Ruim de helft van de Nederlanders (56%) steunt het Apeldoornse plan om volledig vuurwerkvrij te worden. Maar zien we zo’n totaalverbod in onze eigen woonplaats met de jaarwisseling ook zitten? Ja, zegt wederom meer dan de helft van de Nederlanders (55%). Toch blijft er aan de andere kant ook een groot deel van de Nederlanders over die het totaalverbod niet steunen (42%).

Steken we zelf nog een beetje vuurwerk af?
Ieder jaar woedt de vuurwerkdiscussie weer tijdens de laatste maanden van het jaar. Door alle discussies denkt het merendeel van de respondenten (61%) dat het afsteken van vuurwerk z’n langste tijd gehad heeft. De overige 36% gaat er vanuit dat het zo’n vaart niet zal lopen.

Wat Vindt Nederland? is het opiniepanel van Hart van Nederland. Het panel bestaat op dit moment uit 27.000 leden. Per onderzoek wordt een deel van het panel uitgenodigd. Dat gebeurt op basis van de kenmerken van de deelnemers, zoals politieke voorkeur, geslacht, woonplaats, leeftijd. Alle onderzoeken vinden plaats onder begeleiding van opiniepeiler Maurice de Hond.

https://www.hartvannederland.nl/nie...r-totaalverbod-vuurwerk-tijdens-oud-en-nieuw/

Elke keer als ik dit soort berichten zie op het forum voel ik me niet bepaald happy. Waarom wordt er zoveel negatief gepost? Denk dat de tijd beter besteed kan worden aan inzet behoud vuurwerk.

Net als het Opiniepanel van 1Vandaag is ongetwijfeld ook dit panel volledig corrupt. Een vehikel waarmee politiek en grootkapitaal de publieke opinie manipuleren, meer is het niet.

Hart van Nederland, mods nemen jullie deze beunhazen echt serieus?
Alleen jankers en zeikers krijgen aandacht van dit ,mediabedrijf'.

Dus 56% van die 1400 is voor een verbod,dan hebben we het over 784 mensen.Nou een enorm succes inderdaad 0,004612% van de bevolking en dit moeten we serieus nemen?Dit is puur om mensen te misleiden die niet voor zichzelf kunnen denken en een bepaalde kant op te sturen.:bye:

Gisterenavond bij een nieuwsprogramma ondervroegen ze ook de bevolking in Apeldoorn over het vuurwerk. De meeste mensen die in beeld kwamen waren bejaarden en huisvrouwen. Volgens mij is dat net de doelgroep die over het algemeen niks om vuurwerk geeft. Zo kan ik ook een onderzoek manipuleren. Hebben de hogere instanties nou nog steeds niet door dat die betuttelende regeltjes juist steeds meer weerstand oproept...

Gisterenavond bij een nieuwsprogramma ondervroegen ze ook de bevolking in Apeldoorn over het vuurwerk. De meeste mensen die in beeld kwamen waren bejaarden en huisvrouwen. Volgens mij is dat net de doelgroep die over het algemeen niks om vuurwerk geeft. Zo kan ik ook een onderzoek manipuleren. Hebben de hogere instanties nou nog steeds niet door dat die betuttelende regeltjes juist steeds meer weerstand oproept...

Precies dit soort onderzoeken kan je helemaal naar je eigen hand zetten als je wilt.

De meeste mensen die in beeld kwamen waren bejaarden en huisvrouwen. Volgens mij is dat net de doelgroep die over het algemeen niks om vuurwerk geeft.

Wat een bullshit, misschien moet jij je eerst even in de materie verdiepen voordat je iets zegt. Het is namelijk al jaren bekend dat de oudjes het verschrikkelijk vinden als er in hun buurt een vw zone wordt aangewezen. Zij genieten juist van uit het raam van het vw, maar ze worden nauwelijks tot niets gevraagd.

Wat een bullshit, misschien moet jij je eerst even in de materie verdiepen voordat je iets zegt. Het is namelijk al jaren bekend dat de oudjes het verschrikkelijk vinden als er in hun buurt een vw zone wordt aangewezen. Zij genieten juist van uit het raam van het vw, maar ze worden nauwelijks tot niets gevraagd.

Dat klopt maar er zijn ook genoeg oudjes die er gruwelijke hekel aan hebben dat is gewoon een feit.
Maar er zit natuurlijk wel een nuance in dat het vooral om de harde knallers gaat. :p

Rustig rustig... Het is weekend he! Als je 3 groepen hebt. Jongemannen zoals jij en ik, huismoeders en bejaarden. Dan weet ik wel in welke groepen ik mijn enquete hou voor negatieve reacties. Ik zeg niet dat ze vuurwerk allemaal niks vinden, maar vaak zijn het wel (jonge) mannen die iets meer met vuurwerk hebben.

Wat voor mij nog steeds niet duidelijk is, over welke klasse vuurwerk hebben we het, of gaat het om alle klassen.?

Enquête afgenomen bij bejaardentehuis "De grijze duiven" en senioren vereniging "De Laatste adem"

Back
Bovenaan