Meerderheid burgerpanel voor vuurwerkvrije zones

ylke

VWC lid
De raadsfractie van ChristenUnie/SGP in Noordoostpolder zet het invoeren van vuurwerkvrije zones tijdens oud en nieuw weer op de politieke agenda. Aanleiding is een enquête van het burgerpanel waaruit blijkt dat zeventig procent van de respondenten het een goed idee vindt om op bepaalde locaties in de gemeente geen vuurwerk af te steken.

"Tijdens de vorige jaarwisseling heb ik gemerkt dat jongeren er erg naar uitkijken en ouderen zich tegelijkertijd veel zorgen maken over het geknal in hun buurt,'' zegt raadslid Henriëtte van Keulen van ChristenUnie/SGP. Dat motiveerde haar om het burgerpanel te consulteren. De resultaten van de raadpleging zijn voor haar aanleiding om maandagavond tijdens de raadsvergadering aandacht voor het onderwerp te vragen.

"Voordat je het weet is het alweer eind december, daarom kom ik er nu mee,'' benadrukt Van Keulen. Zij voelt veel voor een experiment in kwetsbare gebieden zoals bejaardentehuizen en winkelcentra. "Dan blijven er voldoende locaties over om vuurwerk af te steken en houden we ook rekening met mensen die er moeite mee hebben. Ik zou zeggen: laten we het gewoon een keertje proberen,'' stelt Van Keulen voor.

Bron

ik snap het niet....dat je vuurwerkvrij zones wil invoeren prima maar ga eerst eens praten met de mensen in bejaardentehuizen, dan zul je zien dat er een heleboel bewoners dat vuurwerk juist leuk vinden.
betutteling noemen ze dat mevrouw van keulen.
en de enquete zal wel weer gedaan zijn in de wijk van GroenLinks.

ik snap het niet....dat je vuurwerkvrij zones wil invoeren prima maar ga eerst eens praten met de mensen in bejaardentehuizen, dan zul je zien dat er een heleboel bewoners dat vuurwerk juist leuk vinden.
betutteling noemen ze dat mevrouw van keulen.
en de enquete zal wel weer gedaan zijn in de wijk van GroenLinks.

Of alleen bejaardentehuizen en de winkel eigenaren.. het zal mij niks verbazen.

Een normaal denkend mens steekt geen vuurwerk af tussen winkelend publiek.

Wel vind ik dat er gewoon siervuurwerk moet kunnen worden afgestoken bij bejaardentehuizen, ik moet er zelf niet aan denken dat als ik ooit in een bejaardentehuis terecht kom dat er geen vuurwerk meer voor de deur is.

Representativiteit
Representativiteit is geen uitgangspunt van het burgerpanel. Betrokkenheid van inwoners
is belangrijker. Dit wil zeggen dat alle inwoners die lid van het panel willen worden, dit
kunnen worden (mits zij via internet kunnen deelnemen). Ook als dit
oververtegenwoordiging van bepaalde groepen inwoners in de hand werkt. Toch is wel
gezocht naar een afspiegeling van de inwoners van Noordoostpolder in het panel, om de
mening van het panel meer gewicht te kunnen geven. De steekproef uit de GBA was een
beoogde representatieve basis voor het panel.
Evaluatie burgerpanel Noordoostpolder
Versie: 1.0
Datum: 17-4-2012 pagina 7 van 16
De verdeling naar geslacht en tussen de dorpen en Emmeloord wijkt in het panel niet of
nauwelijks af van de verdeling in de gemeente. Met betrekking tot verschillende
leeftijdsgroepen is er sprake een ondervertegenwoordiging van inwoners jonger dan 35
jaar en ouder dan 75 jaar in het panel (figuur 1).

bron

We blijven het land van de regeltjes.
Mensen kunnen er niet genoeg van krijgen.. wij een regel erbij, dan jullie ook 2 regels erbij (lekkerpúh) en zo gaat dat maar door :frusty:

Ik vraag me echt af hoe die enquête is gedaan.
SGP en Christenunie.. dat die partijen uberhoubt nog bestaan. Samen hebben ze 1/20e van de zetels en toch een meerderheid van 70% scoren..
Jongeren wordt sowieso niks gevraagd. Of die stemmen worden niet meegenomen.. Jongeren kunnen ook morgen een enquête houden en zeggen ja nee niks aan de hand hoor- veeg die shit maar van tafel 98% vind het wel goed zo!
Tja.. Die mensen kunnen zichzelf zo lekker aan het werk houden. Wat moet je anders ook doen heh? Er gebeurd verder niks wat aandacht vraagt?

Sluit me aan bij Jorn89. Mensen die het verstand toch al niet hebben, die krijgen dat ook niet met een extra regeltje.. integendeel misschien eerder!

Back
Bovenaan