meerder helft Tweede kamer voor verbod vuurwerk

Ricow

VWC lid
Een ruime meerderheid in de Tweede Kamer wil het afsteken van vuurwerk deels aan banden leggen, zo schrijft De Telegraaf vandaag. De partijen - CDA, PvdA, VVD, SP en GroenLinks - willen op deze manier de overlast tijdens de jaarwisseling terugdringen. Gemeenten zouden, net als voor vreugdevuren, locaties moeten aanwijzen waar op grote schaal vuurwerk mag worden afgestoken.

De partijen zijn niet voor een algeheel verbod op consumentenvuurwerk, zoals de GroenLinks-fractie in Rotterdam onlangs voorstelde. Wel zou er op plaatsen waar het elk jaar helemaal misgaat met vernielingen en brandstapels, een verbod moeten komen.

De partijen willen wél voorkomen dat de speciale oudennieuw-sfeer in gezellige wijken en buurten de nek wordt omgedraaid. ''Goedwillende burgers die in hun straat pijlen afschieten en sterretjes branden mogen uiteraard niet de dupe worden'', zegt VVD-Kamerlid Teeven. Verder wil hij het afsteken pas toestaan vanaf 22.00 uur op oudejaar in plaats van 10.00 uur. CDA en SP zijn ook voorzichtig positief over deze maatregelen.

De Kamermeederheid gaat de ministers Jacqueline Cramer (Vrom) en Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) vragen om in overleg met gemeenten maatregelen te treffen om herhaling van de vele vernielingen en onlusten met oudennieuw te voorkomen

Bron: Fok.nl

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk er zijn toch nog wel kamerleden die positief kunnen praten over vuurwerk gelukkig maar :) Maar toch ben ik bang dat als ze de stook tijden van 10:00 naar 22:00 zetten je de problemen er mee in huis haalt want dat betekent dat het vuurwerk ipv in 16 uur tijd in 4 uur tijd moet worden afgestoken. Wat resulteerd in wat ik denk veel overlast!!! en ongelukken.

locaties moeten aanwijzen waar op grote schaal vuurwerk mag worden afgestoken.

Hier ben ik ook vel tegen. Betekend dat er SUPER veel mesen met SUPER veel vuurwerk op 1 groot plein staan dan. Dit betekent dus dat als er iest mis gaat alles misgaat wat er maar kan gebeuren. Ik hoop dat dat wordt ingezien door de kamerleden.

ik heb vanochtend ook nog iets op de radio gehoord dat ze inplaats van 3 verkoop dagen 2 verkoop dagen wille maken om de overlast tegen te gaan euhm ik denk dat die eene dag niet veel uit maakt? dat is juist alleen maar meer last op de schouders van de winkels die het verkopen lijkt mij

Ze worden steeds vervelender daar in Den Haag.
Wederom een voorbeeld waaruit blijkt dat de politiek ver van de burger staat. En wel blijven blaten dat de kloof tussen politiek en de burger gedicht moet worden.

En dan punt 2, een artikel uit Nederlands grootste en meest walgelijke sensatiekrant. Die krant werkte in de oorlog nauw samen met de NSB en de Duitsers. Moeten wij die krant niet eens verbieden? Blijkbaar niet en heeft men nog steeds de grootste oplagen. Geeft weer aan hoeveel NSB-ers er in potentie wel niet leven onder onze bevolking.

gister was het leuk op me werk ^^ had ruzie met een colega die is het met de GL eens >< heel fout maar goed zal wel aan zijn grijze haren ligge :P maar goed hij zij ook van ja het is ook zonde geld. Je geeft tog ook niet zomaar 10 euro aan pietje of klaasje wand dan vind je het zonde. mjah toen begon ik over Carnaval van dan moeten ze dat ook verbieden moet je eens kijken na een optocht hoeveel rotzooi er op straat licht en savonds met dat zuipe met die plastic bekers is dat dan geen milieu vervuiling en met dat zuipe van je drinkt het op en later pis je het weer uit en je hebt meestal een kater dat vind ik zonde geld gaftie me nog gelijk ook ^^

Back
Bovenaan