Meer vuurwerk op de post

Geweldige mail wonko, klasse.
En wat de reactie van Cees Meier betreft, geen aandacht meer aan die mafkees schenken.
Hij is te laf om op je mail in te gaan, en komt enkel met dreigementen.
Ik had niet anders verwacht

Sorry Dennis kon het niet laten om er nog even op te reageren. Ben toch heel erg benieuwd naar waarom hij bepaalde uitspraken in de media doet. Gevolg:

Geachte heer Meijer,

Ik had eerlijk gezegd een antwoord van uw collega verwacht, maar dat u antwoord bied mij de kans om u gelijk wat vragen te stellen. Uiteraard was de strekking van het artikel(excuses voor het verwarren met de Metro) duidelijk. Maar toch schetst uw collega het beeld dat elke volwassen vuurwerkliefhebber een steekje los heeft. Vind u dat geen merkwaardige uitspraak dan?

En om even op mijn (voor)laatste email verder te gaan. U, als 'CoördinatorTask Force Opsporing Vuurwerkbommenmakers' heeft een leidende rol in uw werkomgeving.
U moet zich verantwoorden aan het ministerie van VROM en vertegenwoordigd een vertakking van de uitvoerende/controlerende macht. Ik snap dan absoluut niet waarom u de Nederlandse bevolking voorliegt. U heeft het al sinds het begin dat u in de media reageert over vuurwerk-relaterende-zaken steeds over de vergelijking van een zogeheten Di Blasio Elio - Super Cobra6/Cobra6 2G met een handgranaat. U noemt de kracht die beide objecten genereren hetzelfde. Maar dat is gewoon niet zo! Dat weet u ook best. Één van mijn vragen is daarom, waarom noemt u de kracht hetzelfde? En wat defineerd u onder die kracht?

Zie: http://www.youtube.com/watch?v=5Bx6I9jUqpo , had u hetzelfde resultaat verwacht met een M67 fragmentatie granaat?

Daarnaast las ik enkele weken geleden dat sommige woordvoerders van de politie de knal van de zogenaamde 'Big Boy' vergeleken met een handgranaat, terwijl naar mijn weten de inhoud van de BigBoy qua hoeveelheid flashkruid 3x zo groot is als dat van een Cobra6. Kenmerkend voor de vreemde logica die jullie hanteren.

Mijn volgende punt van kritiek is dat u het altijd heeft over vuurwerkbommen, nitraatbommen, en vlinderbommen u vercriminaliseerd hiermee het vuurwerk in de ogen van de niet-vuurwerkliefhebber, maar de doelgroep die jullie proberen te grijpen vind het juist heel stoer om met 'bommen' te lopen. U slaat hierbij echt de plank mis naar mijn mening. Daarnaast vind ik het sneu dat u en uw afdeling het altijd over 'bommen' heeft terwijl vuurwerk niet te vergelijken is met 'bommen', vuurwerk is voor plezier, bommen voor vernietigen. Uiteraard kost het minder energie om met vuurwerk dingen te slopen dan dat men eerst eigen 'bommen' vervaardigd maar dit staat totaal los van het vuurwerk zelf. Als u de zogeheten vuurwerkfora afspeurt ziet u juist dat men sinds de mediaverschijning van de Big Boy alleen maar enthousiaster is geworden om er één te bemachtigen. Wat weer misschien gaat resulteren in een grotere vraag naar Sferische/Cilindrische Titanium Salutes met alle gevolgen van dien.

Het derde punt van kritiek is het feit dat u en meerdere politiewoordvoerders het steeds maar heeft over het gevaarlijk zijn van illegaal vuurwerk. Buiten dat dit, zoals ik al eerder heb vermeld, een relatief begrip is. Immers een gedeelte van het vuurwerk wat hier illegaal is en onder noemer 'onveilig' valt, kan je bij onze zuiderburen/oosterburen, frankrijk, polen, tsjechie, italia en spanje legaal aanschaffen. In Polen is het zelfs legaal om bepaalde soorten vuurwerk via de post te versturen, hier is datzelfde versturen van vuurwerk opeens levensgevaarlijk. Uit uw eigen Letsel Informatie Systeem 2008-2012 blijkt dat de hoeveelheid letsel slachtoffers elk jaar een variërend getal is rond de 17% met standaard afwijking 2 procentpunten. Men kan dus stellen dat 80% van al het vuurwerkletsel veroorzaakt is door niet-illegaal dan wel onbekend vuurwerk. Ik vind het dan nogal een grote uitspraak wanneer u zegt dat illegaal vuurwerk voor meer slachtoffers zorgt dan legaal vuurwerk. Dat is gewoon niet bewezen, en eerder onjuist dan juist.

Als laatste wil ik u bedanken voor uw waarschuwing. Al is het van de zotte dat je als vuurwerkliefhebber net zo'n hoge eis tegen je kan krijgen als wanneer je in mensen handelt, pedofilie pleegt, drugs verhandeld of een zedendelict begaat. Maargoed wetten zijn wetten en iedereen dient zich hieraan te houden. En dat doe ik ook uiteraard ;)

Ben erg benieuwd naar uw reactie!

Met vriendelijke groeten,

Misha

p.s. ik adviseer uw collega: Van Alten om haar facebook/hyves meer af te sluiten. Er is namelijk van alles te zien over haar leven en aangezien ze vind dat volwassen vuurwerkliefhebbers een stuk van de hersenen uitzet wanneer het over vuurwerk gaat weet je nooit welk stuk van die hersenen uitgaan.

Kakzooi: Uit uw eigen Letsel Informatie Systeem 2008-2012 blijkt dat de hoeveelheid letsel slachtoffers elk jaar een variërend getal is rond de 17% met standaard afwijking 2 procentpunten. Moest over illegaal vuurwerk gaan.

Feit blijft dat ze iedereen! over die kam scheert.
Overal zitten wel mensen tussen waar een steekje los, maar om nou zo te generaliseren?

Goed. Dan stuur je dus een mail omdat je valt over het feit dat iemand vindt dat er bij vuurwerkliefhebbers een deel van de hersens uit staat. Vervolgens sluit je af met zo'n dreigement. Dan heeft mevrouw toch eigenlijk wel gelijk dat er bij sommigen dus iets niet helemaal goed zit...

Mja, zal wel aan mij liggen dan...

Dat ligt dan inderdaad aan jou, want het is duidelijk sarcastisch en spottend. Of ligt het toch aan mij?

Ja zat te twijfelen hoe ik dat het meest treffend kon aanpakken, uiteraard wilde ik haar niet bedreigen maar als je in de media je zegje doet over groep mensen die een steekje los hebben, dan is het niet slim om al je kinderfoto's beschikbaar te maken op je facebook. Als je je als woordvoerder bekend maakt moet je dat soort privé informatie gewoon niet beschikbaar maken. Dat was meer mijn strekking en wilde dat met een synische opmerking duidelijk maken.

Geachte heer Misha,

Dank voor uw mail. Zoals ik u eerder berichtte, volgen wij als Task Force Vuurwerkbommenmakers de onveiligheid en overlast, die vuurwerkbommenmakers veroorzaken op de voet. Gezien het hoge percentage ernstig letsel, dat wordt veroorzaakt door illegaal verkregen knalvuurwerk en vuurwerkbommen (17 en 13 procent tijdens de laatste 2 jaarwisselingen), de materiële schade en een groeiende afkeer bij burgers die het voortijdig afsteken van vuurwerkbommen te weeg brengt, is de aandacht gerechtvaardigd. Daarnaast hebben we te maken met jongeren en volwassenen die het zware knalvuurwerk ook nogeens combineren met brandbare materialen om het effect er van extra te vergroten. Al met al is er sprake van een toenemend probleem, dat zo'n beetje uniek voor ons land begint te worden. Uw mening of een vuurwerkbom of een Big Boy nu wel of niet is te vergelijken met een handgranaat is voor de Task Force feitelijk onbelangrijk. Belangrijk is dat we de komende jaren op een veilige manier onze vuurwerktraditie kunnen vervolgen.

Het doet mij goed te lezen dat u zelf zich aan de bestaande wetgeving zult houden.

Met vriendelijke groet,

Cees Meijer
Coördinator Task Force Opsporing Vuurwerkbommenmakers

Thanks voor al je moeite die je ervoor doet !

Jammer is alleen dat ze steeds jouw vragen proberen te ontwijken of zeer kortaf zijn :-(

Als ik ut zo lees zijn ut gewoon een soort Arno Bonte type's met meer macht .. Oja en ze werken voor de overheid.
Een goed geargumenteerd andwoord geven ze niet.
Ze reageren we "dat valt me dan weer mee".
Maar ff serieus,. Moet ik nou die gasten echt serieus nemen?
Ze weten zelf amper hoe de werkelijkheid in elkaar steekt..

Tog bedankt Wonko voor de moeite!

Ja gaat nergens over, maargoed deze Cees bevestigd ons algemeen beeld over de ambtenaartjes die met vuurwerk bezig zijn toch? Jammer dat ze geen kundige mensen op de verantwoordelijke posities zetten.

Back
Bovenaan