ME ingezet tijdens bekerfinale; Vlaar vindt optreden zinloos

De bekerfinale voor beloften tussen Jong Feyenoord/Excelsior en Jong Vitesse/AGOVV is ontsierd doordat aanhangers van de Rotterdammers vuurwerk gooiden in het supportersvak van de bezoekende partij. Op het Kasteel ontstonden een aantal kleine brandjes die gelukkig snel konden worden geblust. Ook werden er stoeltjes vernield. De ME moest tijdens de wedstrijd worden ingezet om de onrusthouders uit het vak te verwijderen.

Vlaar neemt het overigens op voor de supporters van de Rotterdamse club. De aanvoerder laat op zijn facebook weten dat hij aanwezig is bij de bekerfinale voor beloftenelftallen. Vlaar is, zo geeft hij aan, afgeleid door het zinloze optreden van de ME op de tribune van de Feyenoord-supporters.

Edit:

Voor de wedstrijd was het nog gezellig:
JongFey-JongVit-002.jpg-620x465.jpg

Laatst bewerkt:
Vlaar neemt het overigens op voor de supporters van de Rotterdamse club. De aanvoerder laat op zijn facebook weten dat hij aanwezig is bij de bekerfinale voor beloftenelftallen. Vlaar is, zo geeft hij aan, afgeleid door het zinloze optreden van de ME op de tribune van de Feyenoord-supporters.

Vlaar heeft groot gelijk. De ME daagt het vaak ook zelf uit. Heb bij nac Breda maar vaak zat gezien. Dat onschuldige supporters een klap met een knuppel krijgen voor niks.

Omdat ze zogenaamd niet snel genoeg doorliepen.

Vlaar heeft groot gelijk. De ME daagt het vaak ook zelf uit. Heb bij nac Breda maar vaak zat gezien. Dat onschuldige supporters een klap met een knuppel krijgen voor niks.

Omdat ze zogenaamd niet snel genoeg doorliepen.

Vlaar heeft inderdaad gelijk. Ik zat er zelf ook bij.
Natuurlijk waren de feyenoord supporters niet de heilige boontjes, maar het optreden van de ME sloeg weer nergens op. Ik ken nog een mooie uitspraak van de hoofdcommissaris van de politie in de jaren 80. Hij was van mening dat "wanneer de ME in het zicht staat en zich te snel betrekt bij opstootjes, dit juist aggressie veroorzaakt.

Zinloos?.. weet je wat zinloos is? Dat er überhaupt zoveel politie inzet nodig is voor een sport evenement..En dan treed de politie dan wel de ME een keer hard op.. is het weer niet goed.

Zinloos?.. weet je wat zinloos is? Dat er überhaupt zoveel politie inzet nodig is voor een sport evenement..En dan treed de politie dan wel de ME een keer hard op.. is het weer niet goed.

En de grap is, dat die ME gewoon niet nodig is, maar ze er toch altijd staan. Zonder buitensporige in het zicht staande ME zijn er gewoon minder rellen, feit.
Ik kan je nog een aantal filmpjes laten zien, waarbij je het optreden ziet van de ME tijdens de desbetreffende wedstrijd.

Wat ik dus echt niet snap is dat mensen niet snappen dat je bij het begin moet beginnen. Wat is het begin? er word vuurwerk gegooid, er ontstaan brandjes en er word spul vernield.
Dat moet je dus tegengaan en daarom schakel je de ME in.
Volgens mij is het bullshit om te zeggen dat de ME dit uitlokt, want je hebt als supporter altijd de keuze om iets niet te doen.
Dus ook al staan er 2000 me's-ME´ers (hoe je het ook maar schrijft) om je heen, jij hoeft niet degene te zijn die slaat/gooit/scheld/vloekt/tiert/etc.
Dus begin niet met het argument dat ME dit soort dingen uitlokt want je hebt zelf de keuze om iets te doen of te laten.
Daarbij vind ik dat als mensen tijdens voetbalwedstrijden dit soort dingen doen, ze geen echte fans zijn. Het zijn in mijn ogen gewoon lompe gasten die de boel verzieken voor anderen.
En om dit verhaal te voorzien van een persoonlijke aanval:
Dat Vlaar het opneemt voor de supporters? Dat neem ik met een korreltje zout, want het is Vlaar en die staat niet bekend om zijn meest intelligente uitspraken.

greetzzz

Inderdaad, zoals ik al een paar post geleden heb gezegd, zijn de feyenoorders niet de heilige boontjes. Ze gooiden inderdaad 2 fakkels richting het vak met vitesse/agovv supporters. En natuurlijk is het dan terecht dat de ME het vak opkomt de supporters naar achteren duwt, en probeert om de daders te pakken (die het vuurwerk gooiden) desnoods na de wedstrijd via camerabewaking.

Maar dat is dus mijn punt niet, mijn punt is dat er 20 doorgesnoven ME'ers naar boven komen, die als zijn hun taak normaal uitrichten, prima werk doen. Wat laten we eerlijk zijn, als ze die 2 vuurwerkgooiers de tering in hadden geslagen vond ik dat niet erg. Dat ze daarbij wat mensen weg moeten duwen, dat vind ik ook niet erg.
Het gaat gewoon heel anders, die 20 doorgesnoven ME'ers komen naar boven en beginnen alles en iedereen te meppen (Hoofden = verboden, van achteren in de nek = verboden) en bereiken er alleen een averechts effect mee. Als ze nou gewoon doen wat er van ze verwacht wordt, dan heb ik daar respect voor.

Voor de mensen die nu beginnen over dat ik niet zo zielig moet gaan doen, "want het zou nou eenmaal je eigen schuld zijn als de ME komt en dan mogen ze alles..."

Nee dat mogen ze dus niet, mijn vader heeft 20 jaar bij de ME gezeten, toen er nog lengte/gewicht en krachteisen waren om bij de ME te mogen. Die gasten hadden gezag, stonden nooit in het zicht, maar als ze kwamen, dan liep je gewoon weg, want, ze hadden uitstraling. Tegenwoordig mogen er mannen en vrouwen van 1,55 en 45 kg bij de ME, die moeten drugs gebruiken om opgefokt te worden en doen de meest gekke en overwachte dingen. Heeft totaal niets meer met gezag te maken en op het juist de moment de meest verstandige acties uitvoeren.
Geloof het maar, zelf volgens mijn vader ligt hier het probleem.

Er loopt nu ook al een rechtzaak tegen de ME van Amsterdam, die vaak wordt ingezet bij wedstrijden van Feyenoord (omdat ze een pleuris hekel hebben aan feyenoord supporters). Die rechtzaak ging ook over onbegrijpelijk en onverstandig ingrijpen.

Ik ben overigens zelf niet betrokken geweest bij de vechtpartij, maar van een afstand gezien.

Echt feyenoorders weer...:) Het kasteel is een mooi, sfeervol stadion waarin in de 5 jaar dat ik er kom, nog maar 1 a 2 keer echt rellen zijn geweest in het stadion, of andere problemen.

Als feyenoord langs is geweest zijn er altijd een x aantal stoelen kapot + er zijn vechtpartijen rondom het stadion die er anders nooit zijn.

Ik heb niks tegen alle feyenoorders hoor, maar er zijn er wel een behoorlijk aantal die niet helemaal sporen. En ja, die lopen bij elke club rond.

Als de ME inderdaad buitensporig geweld inzet dan heb je gelijk.
Ook dat moet onderzocht worden en mensen binnen de ME die dit duidelijk doen(misschien zelf wel meerdere keren) zouden niet meer bij de ME moeten.
Maar het is denk ik lastig aantonen, omdat ME onderling elkaar de hand misschien wel boven het hoofd houden. Dan zouden er videobeelden moeten zijn. Dat hoop ik wel tenminste want excessen van beide kanten(ME en supporters) moeten uitgebannen worden.

greeetz

Echt feyenoorders weer...:) Het kasteel is een mooi, sfeervol stadion waarin in de 5 jaar dat ik er kom, nog maar 1 a 2 keer echt rellen zijn geweest in het stadion, of andere problemen.

Als feyenoord langs is geweest zijn er altijd een x aantal stoelen kapot + er zijn vechtpartijen rondom het stadion die er anders nooit zijn.

Ik heb niks tegen alle feyenoorders hoor, maar er zijn er wel een behoorlijk aantal die niet helemaal sporen. En ja, die lopen bij elke club rond.

Ja inderdaad er gaat inderdaad nooit iets mis daar in het Sparta stadion...
Ik was vorig jaar bij de promotie-degradatiewestrijd Sparta-Excelsior, in een excelsiorshirt (ik heb daar ook een seizoenskaart, naast mijn andere op zuid). Excelsior won, promoveerde, ik blij, alle excelsior supporters blij, wijn naar buiten, Sparta supporters naar buiten, Sparta supporters zagen ons lopen en begonnen met een groep van 20 man op mijn groepje van 5 man in te slaan...

Ik kan bovenstaand stuk tekst in 1 woord samenvatten.
Sterotiep.

Ja inderdaad er gaat inderdaad nooit iets mis daar in het Sparta stadion...
Ik was vorig jaar bij de promotie-degradatiewestrijd Sparta-Excelsior, in een excelsiorshirt (ik heb daar ook een seizoenskaart, naast mijn andere op zuid). Excelsior won, promoveerde, ik blij, alle excelsior supporters blij, wijn naar buiten, Sparta supporters naar buiten, Sparta supporters zagen ons lopen en begonnen met een groep van 20 man op mijn groepje van 5 man in te slaan...

Ik weet nou niet echt wat ik hier op moet antwoorden. Het is gewoon een feit dat er veel minder incidenten zijn rondom het kasteel dan bij de kuip, en ik was ook bij die wedstrijd en er was toen echt niks gebeurd. Mischien dat je je aangevallen voelt omdat ik je cluppie beschuldig van een aantal dingen ofzo? Ik zeg ook nog, bij elke club lopen gekken rond maar ik kan nog wel 3 andere incidenten opnoemen toen feyenoord langskwam.

Maar dit is allemaal off-topic aan het gaan..

Het is geen stereotiep want hij veroordeelt alleen de rotte appels die er bij veel andere clubs ook zeker tussenzitten.

Ik kom zelf oorspronkelijk uit Rotterdam en ik ken een hoop geweldadige 'aanhangers' die puur en alleen komen om herrie te schoppen. Ik ben dan ook totaal niet verrast. Maar om het nou gelijk te hebben over 'de Feyenoorders'... Ik ben zelf ook voor Feyenoord, maar ik zie mezelf geen geweld of vandalisme plegen. Er bevindt zich in Rotterdam en omstreken nou eenmaal een relatief grote concentratie aan 'onmensen' en dat valt niet te ontkennen. Begrijp me niet verkeerd, ik kom graag in Rotterdam en ik zou willen dat ik er nog woonde, maar je moet daar wel op je tellen passen. Zeker als ik het vergelijk met waar ik nu woon.

Het is geen stereotiep want hij veroordeelt alleen de rotte appels die er bij veel andere clubs ook zeker tussenzitten.

Ik kom zelf oorspronkelijk uit Rotterdam en ik ken een hoop geweldadige 'aanhangers' die puur en alleen komen om herrie te schoppen. Ik ben dan ook totaal niet verrast. Maar om het nou gelijk te hebben over 'de Feyenoorders'... Ik ben zelf ook voor Feyenoord, maar ik zie mezelf geen geweld of vandalisme plegen. Er bevindt zich in Rotterdam en omstreken nou eenmaal een relatief grote concentratie aan 'onmensen' en dat valt niet te ontkennen. Begrijp me niet verkeerd, ik kom graag in Rotterdam en ik zou willen dat ik er nog woonde, maar je moet daar wel op je tellen passen. Zeker als ik het vergelijk met waar ik nu woon.

Jij snapt het patroontje:wink: En ik weet ook niet hoe ik die mensen anders moet noemen? De mensen van die voetbalclub uit Zuid??

gr

Ik weet nou niet echt wat ik hier op moet antwoorden. Het is gewoon een feit dat er veel minder incidenten zijn rondom het kasteel dan bij de kuip, en ik was ook bij die wedstrijd en er was toen echt niks gebeurd. Mischien dat je je aangevallen voelt omdat ik je cluppie beschuldig van een aantal dingen ofzo? Ik zeg ook nog, bij elke club lopen gekken rond maar ik kan nog wel 3 andere incidenten opnoemen toen feyenoord langskwam.

Maar dit is allemaal off-topic aan het gaan..

We gaan inderdaad een beetje teveel offtopic :p

Laten we het houden bij vuurwerk en randzaken, niet over het eindeloos geouwehoer bij voetbal.

Vitesse beklaagt zich bij KNVB18-05-2011 13:20

De KNVB kan, als organisator van de bekerfinale van belofteneftallen, na de supportersrellen bij wedstrijd Jong Vitesse/AGOVV – Jong Feyenoord/Excelsior afgelopen maandag rekenen op een officiële brief van Vitesse.

Hoewel de vreugde over de sportieve prestatie van het elftal van Gerry Hamstra, dat Jong Feyenoord/Excelsior in de finale met 1-0 versloeg, overheerst, zijn de Arnhemmers ontstemd over het feit dat Vitesse-supporters zijn beperkt in hun wedstrijdbeleving en intimidaties van een deel van de Feyenoord/Excelsior-aanhang hebben moeten ondergaan. Interventie van politie en Mobiele Eenheid was nodig om verdere escalaties te voorkomen.

In de brief aan de Bond eist Vitesse openlijke excuses aan haar supporters voor deze misstanden, die in de ogen van de Vitesse-clubleiding voorkomen hadden kunnen worden. Tevens heeft Vitesse voorgesteld dat de aanklager Betaald Voetbal een onderzoek instelt. Al eerder heeft Vitesse haar ongenoegen uitgesproken over de gang van zaken en de keuze voor Het Kasteel als ‘neutrale’ locatie voor de finale.

Als supporters hun ervaring of verhaal naar aanleiding van de bekerfinale kwijt willen, neem dan contact op met de supporterscoördinatoren van Vitesse Betrokken op telefoonnummer 026 - 880 7549 of via de mail [email protected].

---

Bron: Stond vanochtend nog op Tv Gelderland.
Maar kan ik nu niet meer vinden.

Bron: www.vitesse.nl

zoals hierboven al eens aangegeven.. het gaat nu meer over ME en voetbalclubs.. maar het doel is om het te hebben over vuurwerk bij de voetbalwedstrijden.
Laten we daarom ontopic blijven aub :)

Back
Bovenaan