ME grijpt in bij straatbranden in Groningen

Richardus

VWC lid
De politie heeft zondagavond opnieuw ingegrepen bij straatbranden aan de Voermanstraat in de Groningse wijk Paddepoel. Er zijn meerdere aanhoudingen verricht.

Zaterdagavond was het ook al onrustig in Paddepoel. Hulpverleners werden die avond bekogeld met 'zwaar vuurwerk', aldus een woordvoerder van de politie. Ook werd een politiewagen vernield.

Opnieuw raak
Zondag werden de hele avond brandjes gesticht in de wijk. De politie liet het een aantal uren zijn gang gaan, maar besloot rond elf uur in de avond in te grijpen.

Hierbij werden meer dan vijftien politiewagens ingezet, waaronder verschillende van de ME. Ook waren er een brandweerwagen en een wagen van de gemeente bij de actie betrokken. De politie zette ook een aantal honden in.

Het is niet bekend hoeveel aanhoudingen er precies zijn verricht. Ook is niet bekend of mensen gewond zijn geraakt bij deze politieactie.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/203093/ME-grijpt-in-bij-straatbranden-in-Groningen

Ik weet precies waar dit is, wie hier wonen en wie dit doen omdat ik er al jaren mee werk. En het verbaast me niet dat die te weinig zicht op implicaties hebben, ze geven er gewoon niet om. Snappen niet dat er nu GL meerderheid in Groningen is, die dit zo kan aangrijpen om mij en andere vw liefhebbers de lol te ontnemen. Alleen omdat zij anti-instanties zijn vanuit hun underdog positie in de maatschappij. ACAB-types.

Laatst bewerkt:
Ik weet precies waar dit is, wie hier wonen en wie dit doen. En het verbaast me niet dat die te weinig zicht op implicaties hebben, ze geven er gewoon niet om. Snappen niet dat er nu GL meerderheid in Groningen is, die dit zo kan aangrijpen om mij en andere vw liefhebbers de lol te ontnemen. Alleen omdat zij anti-instanties zijn vanuit hun underdog positie in de maatschappij. ACAB-types.

Onzin, allemaal de schuld van het vuurwerk.

Dit soort gajes is bewust uit op rellen, ook met een vuurwerkverbod zal dit niet anders zijn met dit soort figuren.

"ze geven er niet om", wat ik zei, is niet helemaal waar trouwens; als je ze uit het moment en de emotie hebt, dan rustig met ze erover hebt, snappen ze het best wel...en alsnog hebben ze dan geen spijt, damnit. Zijn trouwens wel heel toffe mensen (jong en oud) om mee om te gaan, grillig maar grote harten. Alleen dit soort gedrag hè... :(

Dit soort gajes is bewust uit op rellen
Mwah, ze hebben ook al de oudjaarskriebels en kunnen niet wachten dus gaan alvast een vuurtje maken. Vlam slaat in de pan als ze daarin door ook maar één agent aangesproken en verhinderd worden... Moet je het dan maar z'n gang laten gaan? In het bericht staat dat ze het urenlang gedoogd hebben... Moeilijk hoor, dat de luitjes pissig zijn neit al lol te mogen hebben met vuur- en vuurwerk snap ik, maar met illegaal spul naar mensen iha en agenten ihb gooien is altijd een nono :copper: En dan; straffen? En nog groter wordt hun antipathie tegen gezag...wat ik zei; moeilijk.

Back
Bovenaan