Mavcovic 2014/2015

Mavcovic

VWC lid
Misschien een beetje vroeg maar ik kon het niet laten om dit hier te delen.

Dit jaar ga ik samen met een neef een vuurwerkshowtje schieten. De hele familie is bij elkaar dit jaar, en ze zijn niet echt mooi vuurwerk gewend. Na alle negatieve berichtgeving over vuurwerk van de laatste tijd, mooi een moment om het positieve van vuurwerk te laten zien. Ook aan de rest van de straat. Misschien dat dit het jaar erop weer een boost kan geven in de vuurwerk verkoop en polls.

We gaan alleen voor cakes die zichzelf al bewezen hebben en dus mooi en veilig zijn. De meeste cakes worden per stuk geschoten om het effect realistisch te houden. Dan weet de familie hoe mooi de cakes tegenwoordig zijn, hoe ze dus zijn als ze deze zelf ook zouden kopen. Het meeste is al besteld door middel van vroege freak acties bij verschillende winkels.

De show gaat er zo uit zien:

Deel 1:
1 - Amazon - Marijn Vuurwerk - Forbidden Love.
2 - Shaft - Wolff Vuurwerk - Pyro Bandits.
3 - Freezing Steel - Royal Fireworks - Red Factory Collectie.
4 - Vuurwerk met een Kroon - Royal Fireworks - The FU Collection.
5 - 4x Gate of Heaven 1 - Royal Fireworks - Gate of Heaven.

Deel 2:
1 - Road Riot (Cake 1) - Wolff Vuurwerk - Dynasty Selection.
2 - Alcatraz - Wolff Vuurwerk - Dynasty Selection.
3 - Zena Triumph (ass. 2s) - Zena Vuurwerk- Zena.
4 - Cruelty - Wolff Vuurwerk - Pyro Bandits.
5 - 2x Duro (V-Shape) - Wolff Vuurwerk - Dynasty Selection.
6 - Happy Thunder Q - Evolution Fireworks - Thunder Storm.

Deel 3:
1 - Sky Palms - Royal Fireworks - Galaxy Collection.
2 - Ice Queen - Evolution Fireworks - Evolution Fireworks.
+ + Red Heat - Wolff Vuurwerk - Full Loaded Collection.
3 - Red Heat - Wolff Vuurwerk - Full Loaded Collection.
+ + Ice Queen - Evolution Fireworks - Evolution Fireworks.
4 - New Moon - Royal Fireworks - Galaxy Collection.
5 - Titanium Thunder - Evolution Fireworks - Thunder Storm.

Deel 4:
1 - 3x Fuego (W-Shape) - Wolff Vuurwerk - Dynasty Selection.
2 - Road Riot (Cake 2-3-4) - Wolff Vuurwerk - Dynasty Selection.
3 - Gate of Heaven 2 - Royal Fireworks - Gate of Heaven.
+ + Rude Awakening - Zena Vuurwerk - Original.
4 - 3x Rude Awakening - Zena Vuurwerk - Original.
+ + 3x Gate of Heaven 2 - Royal Fireworks - Gate of Heaven.
5 - 2x Duro (V-Shape) - Wolff Vuurwerk - Dynasty Selection.
6 - Down Under - Marijn Vuurwerk - Forbidden Love.
7 - 4x White Thunder - Wolff Vuurwerk - Specials.

Samen zo'n 8 minuten vuurwerk. We willen het rond 00:15 gaan schieten.

Uiteraard gaat alles gefilmd worden!

Wijzigingen:
- White Thunder en Happy Thunder Q omgedraaid.
- Red Heat verplaatst, 2x Ice Queen toegevoegd, +1 Red Heat.
- Kick verwijderd.
- Rude Awakening verplaatst + 3x toegevoegd + 4x Gate of Heaven 2 toegevoegd.
- Show opgesplitst in 4 delen.
- Titanium Thunder, Gate of Heaven 4, 2x Duro, 4x Gate of Heaven 1 toegevoegd.
- Nog 2x White Thunder toegevoegd.
- Gate of Heaven 4 vervangen door de nieuwe Road Riot, Cake 1 in deel 2, Cake 2, 3 en 4 in Deel 4.

Laatst bewerkt:
De volgorde zoals je hem gepost hebt ga je de show ook schieten?

Zou niet mijn keuze zo zijn namelijk! :wink:

ik zou die 2x white thunder er midden tussen uit halen en na je finale stoppen

Daar stonden ze eerst ook maar toen kon ik het niet laten om een Happy Thunder Q te bestellen en die als laatste te doen. Ook was de Shaft eerst als eerste. Maar het nieuwe idee was een rust moment met de Shaft in het midden gevolgd door knal. Misschien de Happy Thunder Q en de White Thunders omruilen? Ik ben alleen bang dat iedereen zich dan rot schrikt en naar binnen gaat haha.

Ik zou de cruelty na de triumph inzetten en inderdaad de white thunders ruilen met de happy thunder q.

White Thunders zijn omgeruild met de Happy Thunder Q. Over die Cruelty moet ik nog even nadenken of die het effect van de Sky Palms niet slechter maakt aangezien Cruelty in salvo's schiet.

Even wat toegevoegd: 2x Ice Queen en een extra Red Heat.

Deze gaan samen geschoten worden. De Red Heat begint samen met de Ice Queen. Zodra de 1e Ice Queen klaar is begint de 2e Red Heat, en zodra de 1e Red Heat klaar is de 2e Ice Queen. Zo starten en eindigen ze tegelijk.

Ti chry crackling mine,sea blue tail to silver ti chry crackling with sea blue stars + white blink with red dahlias. :handsup:

Nog een paar keer Rude Awakening kunnen kopen voor weinig geld. Deze ga ik aan het einde van de show 3 keer tegelijk schieten samen met waarschijnlijk 3 keer de Gate of Heaven 2.

Toch nog eens over de show nagedacht. Het leek mij niet handig als alles in één keer moet worden klaargezet en geschoten.

Daarom de show opgesplitst in 4 delen. Alle delen eindigen met knalcakes.

Verder nog één Titanium Thunder, één Gate of Heaven 4, 2x Duro en 4x Gate of Heaven 1 toegevoegd!

Laatst bewerkt:
Gate of Heaven 4 in Show Deel 2 vervangen voor de nieuwe Road Riot(Wolff, Dynasty) Cake 1.

Show Deel 4 was qua tijdsduur zeer kort, die is verlengd met Cake 2 3 en 4 van de Road Riot.

(Cake 1 en 2 van de Road Riot zijn op de demo hetzelfde, deze achter elkaar schieten leek mij te langdradig, zeker omdat hij in het laatste deel komt die juist het spectaculairst moet zijn.)

De show heb ik op een hele andere volgorde geschoten dan op de planning hierboven.

En om de één of andere reden waren 3 van de 4 delen doorgeschoten Op een gegeven moment gingen er 14 cakes tegelijk de lucht in. Het was een enorm spektakel, maar toch zonde dat de show op deze manier veel te kort duurde. Ook was het teveel chaos, terwijl ik zelf liever geniet van 1 effect tegelijk of hoogstens 2 effecten die elkaar aanvullen. Het publiek had niet door dat het niet de bedoeling was en was enorm enthousiast, maar ik wilde zelf toch graag wat langer genieten van de show. Er was op sommige momenten zoveel chaos in de lucht dat ik de volgende cakes helemaal niet heb kunnen onderscheiden/herinneren: Gate of Heaven 1, Gate of Heaven 2, Shaft.

De reacties van het publiek waren wel heerlijk. De mooiste die ik opving was:

"Als je dan toch vuurwerk wil afsteken, doe het dan zo!"

Ook verschillende aanbiedingen gehad van mensen die willen meebetalen voor volgend jaar. Helaas moest ik ze teleurstellen dat ik oud en nieuw volgend jaar ergens anders vier en het dan ook minder groot ga uitpakken omdat daar simpelweg te weinig ruimte voor is in die straat.

De locatie van dit jaar was echt top. Een grote oprit, gevolgd door de straat, daarna een strook parkeerplaatsen, en daarna een groot grasveld met bijna geen bomen. Ik heb alles op het grasveld afgeschoten en dat was een mooie veilige afstand tot alle mensen die in die straat stonden. Ook konden de "bange" mensen en kleine kinderen het allemaal veilig volgen vanuit de woonkamer.

Een cijfer voor mijn eigen show: Een dikke 8! Het had een 10 kunnen zijn als alles niet steeds tegelijk af ging.

Morgen ga ik de filmpjes editen en als het allemaal lukt meteen uploaden. Ook zal ik er de nieuwe schietlijsten bij vermelden.

Hier is alvast de film!

De nieuwe schietlijst voeg ik dit weekend nog toe.

Zoals te zien schiet het allemaal iets teveel door. Af en toe ook teveel rust en een klein deel ontbreekt op de film. Maar over het algemeen was het genieten!

http://www.youtube.com/watch?v=Klcyo_Tkwm8

Deel 1
0:21 - Duro
0:25 - Fuego
0:29 - Duro
0:30 - Fuego
--------------Vanaf hier schiet deel 1 door-------------
0:30 - Shaft + 3x Gate of Heaven 1 + Road Riot Cake B, C , D
0:50 - Ice Queen
1:12 - Duro
1:14 - Duro
1:16 - White Thunder

Deel 2
1:25 - Zena Triumph
--------------Vanaf hier schiet deel 2 door--------------
2:20 - Sky Palms + New Moon + 2x Red Heat
2:44 - Ice Queen + Titanium Thunder

Deel 3
3:07 - Cruel Traction (Hier ontbreken de eerste 2 cakes op de film)

Deel 4
4:09 - Chengdu
4:25 - Concerto Rosso + Rude Awakening + Gate of Heaven 2
5:05 - 3X Rude Awakening + 3X Gate of Heaven 2 + Nanjing
--------------Vanaf hier schiet deel 4 door---------------
--------De finale start al door het midden heen------
5:08 - All at Once - 3x White Thunder
5:14 - Happy Thunder Q

Laatst bewerkt:
Mooie show man en ik vind hem zeer goed doorlopen, welke cakes geven op het einde die paarse kleur, vind ik zeer vette cakes.

Mooie show man en ik vind hem zeer goed doorlopen, welke cakes geven op het einde die paarse kleur, vind ik zeer vette cakes.

Dat is de Rude Awakening van Zena, Original.

Deze gaat er helaas uit.

Ik heb de hele uiteindelijke schietlijst toegevoegd aan de post met de film.

Er zit ook veel blauw in de show maar de camera registeerd dat meer als wit.

Back
Bovenaan