Matten ophangen of neer leggen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik neem zelf altijd een heel lang stuk sterk touw.
Liefst van dat oranje polypropyleen touw een meter of 30! dan bind je aan 1 kant een zwaar voorwerp die niet kapot gaat als je ermee gooit :p
Zelf gebruik ik altijd een flinke harpsluiting,
Dan zoek je de dichtsbijzijnde hoge boom en smijt met een flinke slingerworp het voorwerp met het touw eraan vastgemaakt over een bereikbare tak heen die stevig genoeg lijkt om er het gewicht na gelang nodig aan op te hangen :p
u heeft nu een touw in de boom hangen waar u aan de ene kant aan kunt trekken en de andere kant dus omhoog komt.
Hier kun je je matten aan vastmaken en hijsen maar.

Werkt uitstekend met een 100k om gewoon opgerold en al de eindbom eraan vast te maken en met een paar flinke hijsen in zijn geheel op te hangen.
Als je een beetje kunt gooien tenminste :p

In dit topic zijn nu genoeg tips gegeven, en je zult zien dat als je met je mat op oudjaarsdag staat je zelf ook wel kan 'experimenteren'.

Het stelt allemaal niks voor. Gewoon een maniertje vinden dat je mat blijft hangen, en daar hoef je echt niet slim voor te zijn.

Dit jaar heb ik ook wat matten.
Ik ga ze ook maar ophangen.
Denk aan een lantarenpaal in de straat maar die staat best dicht bij de huisen.
Of ik moet een ladder pakken en dan gewoon midden op straat.

ophangen is altijd beter. Ziet er ook mooier uit vind ik. Ze horen eigenlijk ook opgehangen te worden. De lus aan de eindbom zit er niet voor niets;)

Weet iemand toevallig de lengte van een lantaarnpaal zo even uit het hoofd?Google zo wel ff daar niet van.Wil hem dit jaar namelijk daar ophangen.

Ik gebruik al jaren een stuk sisaltouw met een musketonhaak er aan.
Daar doe ik de lus van de rol/mat door heen en dan doe ik dat touw over een tak/ stuk hek, enz.
Touw maak ik vast met de musketonhaak en knallen maar.
Bij langere rollen, blijft er altijd een stuk op de grond liggen, maar ja dat neem ik voor lief.

heb veel matten dit jaar opgehangen ze gaan minder snel als je ze op hangt
dus met een 100k zal ik het niet zo snel doen maar met me nitraat matten was het geweldig

pyrostar Chainthunder 500 opgehangen en was binnen 5 seconden weg

Snachts een Hindoe3000 ook opgehangen en die was ook binnen 10 seconden weg, kan zijn dat ze zo snel horen hoor, had ze nooit eerder gehad

Het ophangen bevalt me wel:D

alpeco heeft een mat met 20 vlinders

hier had ik ook een probleem mee ik denk dat je hem het beste kan laten hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan