Mascleta WECO

Haha, supervet dit zeg, mogen ze hier ook weleens op de hei doen. :wink:
Leuk gedaan zo dat ritmisch schieten, klinkt bekend en het werkte allemaal top, enkele schoonheidsfoutjes maar.

Het geluid is ondanks dat het YouTube is nog altijd prachtig, de originele film zal dus nog beter klinken. :D

Bedankt voor het delen! :bye:

Ziet er wel geinig uit maar meer ook niet. Ik kan het niet supper noemen vind die in spanje toch veel mooier maar dat kan dan ookw eer komen wegens die grote afstand op dat filmpje :) Maar iig bedankt voor het delen :)

Erg leuk gedaan deze "mascleta"!
Leuk op de ritmes gefocust maar ook leuke effecten erin gebruikt!
Zoals de hummers en de getimede fluiters over de grond erg leuk!
En ook de mooie meerslagenbommen met salutetjes doen het errug goed!!!
Leuk filmpje bedankt voor het delen
:bye:

Ik vind dit mooier om te zien dan de meeste mascleta's van Fallas afgelopen jaar. Het spelen met ritme zie je erg duidelijk te terug en dat noem ik nu kunst. De intensiteit van veel knallen geven je een ander gevoel, maar dit is kunstigger. Als Weco voor ogen had om een mascleta kunstzinnig uit te beelden, dan is dat ruimschoots gelukt.

Ik heb in ieder geval genoten van het filmpje.

Ze hebben in ieder geval de kenmerkende effecten van een mascleta na gebootst.
Of je het nou wel of niet een mascleta vind, dat is jouw beeld er van, maar als zij het een mascleta noemen, weet iedereen wat je ongeveer kunt verwachten. Ik vind dat men het gebitch, of je een show nou wel of niet een mascleta mag noemen, voortaan achterwegen mag laten.
Zoals Jupilerfreak meld, het ritmische element vind ik ook erg knap en is een waardering waard.

Weco heeft hier in iedergeval laten zien dat zij ook een "ritmisch knal spektakel kan schieten"

Laatst bewerkt door een moderator:
Persoonlijk houd ik meer van dit gedoseerde, ritmische gevuur, dan het overweldigende gedonder en geraas van de Spaanse mascletas. Maar als ik er live bij zou staan zou ik van laatstgenoemde veeeel meer kippenvel krijgen, I'm sure.
Elk heeft z'n charmes, de een meer traditie, de ander weer een andere aanpak en insteek. Geniet ervan, maar probeer niet te erg te vergelijken, daarmee doe je elk z'n waarde tekort.

Allereerst wil ik even zeggen dat ik dit een alleraardigst daylightshowtje van Weco vind. Dat digitale heeft wel wat, waardoor er ook makkelijk een ritme in is te herkennen. Ik vind wel dat het helemaal niets met een mascleta te maken heeft.
Regel 1 van de mascleta is, dat er een SYNCHRONISATIE moet zijn van geluid en effecten. Hier zie je echter een in thema geschoten show, dus alles opeenvolgend.

Zeg gaan jullie eens bekvechten op msn BACK ONTOPIC!!!!

Tevens heb ik alle berichten verwijderd die niks met dit topic hebben te maken zoals of het wel of niet een mascaleta. Iedereen mag zelf bepalen of iets wel of niet tot de benaming mascaleta mag behoren. Ik wil dus ook geen berichten hier meer over zien!!!

Laatst bewerkt:
Sorry Gerwin, maar ik vind wel degelijk, dat mensen op het forum mogen discussieren, over het wel of niet, van een mascleta. Dat dit hier geleid heeft tot vervelende, tegen de persoon gerichte, berichten is jammer en terecht dat je die weghaald, maar ga niet zeggen dat een discussie daarover niet mag.
:wink: Pas op hoor, want ik ga nog een keer zeggen dat L&F wereldshows schiet.:D

Sorry Gerwin, maar ik vind wel degelijk, dat mensen op het forum mogen discussieren, over het wel of niet, van een mascleta. Dat dit hier geleid heeft tot vervelende, tegen de persoon gerichte, berichten is jammer en terecht dat je die weghaald, maar ga niet zeggen dat een discussie daarover niet mag.
:wink: Pas op hoor, want ik ga nog een keer zeggen dat L&F wereldshows schiet.:D

Precies mijn gedachte. Volgens Gerwin moeten we een nieuwe thread daarvoor openen. Dat is echt onzin want het gaat juist over de film getoond in de eerste post. Als ik daar een nieuwe topic over had geopend dan waren we natuurlijk weer aan het vervuilen want dan moest het hier in deze thread.

Zo gaat het elke keer als we goed info willen geven of de waarheid willen zeggen want hier kan dat schijnbaar niet en willen ze een soort fantasie wereld creëren waar alles en iedereen maar goed is!

Zoals ik al zij tegen toon daar waar hij mee bezig was stond in geen enkel verband met de orginele topic als je daarover wil discuseren dan moet je daar een ander topic voor aanmaken.

Zoals ik al zij tegen toon daar waar hij mee bezig was stond in geen enkel verband met de orginele topic als je daarover wil discuseren dan moet je daar een ander topic voor aanmaken.

Volgens mijn ging het gewoon over een knalvuurwerk wat door Weco een mascleta genoemd word en waar sommige in mee gaan. Als een paar mensen zouden knallen en het een mascleta zouden noemen zou ik er niet eens over beginnen maar als een bedrijf als Weco dit een mascleta noemt mag daar best wat over gezegd worden.

De discussie ging dieper en dieper maar altijd nog over het feit dat dit een mascleta werd genoemd!

Maak dan gewoon een nieuw topic aan, n.a.v. het geposte filmpje in dit topic.
Ga dan niet mensen uitlokken om met jou mee te praten, om Gerwin of andere admins/mods te benadelen.
Als je zo graag de waarheid of goede info wilt geven doe dat dan volgens de regels hier op dit forum. Of ander op je eigen site, want in het zelfde topic op FPM wordt helemaal niks nuttigs vertelt.

Lijkt me duidelijk dat we gewoon ontopic verder moeten gaan discussieren.
Wat een mascleta wel of niet is, dus in een ANDER topic.

Maak dan gewoon een nieuw topic aan, n.a.v. het geposte filmpje in dit topic.
Ga dan niet mensen uitlokken om met jou mee te praten, om Gerwin of andere admins/mods te benadelen.
Als je zo graag de waarheid of goede info wilt geven doe dat dan volgens de regels hier op dit forum. Of ander op je eigen site, want in het zelfde topic op FPM wordt helemaal niks nuttigs vertelt.

Lijkt me duidelijk dat we gewoon ontopic verder moeten gaan discussieren.
Wat een mascleta wel of niet is, dus in een ANDER topic.

Tjonge jonge zeg!
Volgens mijn is er niemand die op FPM zegt dat dit een goede/geweldige mascleta is!!!!! Of wel?

Dit is ook de laatste keer dat ik hier nog wat over zeg. Jullie blij, ik rust. Het gaat om de mascleta die hier in de eerste post gepost word waarom dan in hemelsnaam een nieuwe thread openen?

Is dat een regel hier op het forum. Wil je discussieren over een onderwerp waar al een thread over is dan moet je een nieuwe thread openen. Lijkt me zeer logisch.

Mannen veel plezier onder elkaar!

Back
Bovenaan